DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 2 Mei 2012

MENJELANG DEBAT RAFIZI DAN KHAIRY 3 MEI 2012, BAGAIMANA KETUA PEMUDA UMNO NI NAK PUTAR ISU PTPTN, KAH KAH KAH !

Selepas Ketua Eksekutif Perbadanan Tabung Pendidikan Nasional (PTPTN) mengesahkan jumlah sebenar pimjaman yang telah dikeluarkan sejak ia mula dilancarkan... iaitu sekitar RM30 bilion daripada RM43 bilion yang peruntukan selama 15 tahun... bermula dari tahun 1999 dan berakhir 2014 yang berkisar lebih kurang RM3 bilion setahun... yang tak secara langsung mengesahkan Penipuan kenyataan oleh Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... bagaimana pula agaknya hujah Ketua Pemuda Umno Malaysia ni nak memutar supaya PTPTN seperti apa yang dinyatakan oleh DSHN. sumber- klik sini

Kalau mengikut aku yang bodoh ni pun Ketua Pemuda Umno ni siang-siang lagi dah nampak bodoh... apabila sanggup menghulur kepala untuk diketuk orang demi mengatakan kepala nya lebih keras dari  batu... namun nak mengatakan beliau bodoh mungkin tak adil bagi seseorang yang menuntut di Universiti Oxford United Kingdom dan beliau juga antara yang cerdik diantara ramai Pemuda-Pemuda Umno Malaysia... namun bak kata orang tua-tua kalau dekat dengan pembuat minyak wangi... tak banyak sikit bau wangi akan dapat dihidu... tapi bila dekat dengan orang yang mencuri... kalau tak dituduh pun... orang pasti pandang serong beb... kah kah kah !.

Untuk itu diharap kita semua dapat meluangkan masa bagi memberi sokongan moral kepada Saudara Rafizi kepada yang berhampiran tempat berlangsngnya debat... demi untuk beliau menyatakan kewajaran bagi menghapuskan Ceti PTPTN dan digantikan dengan Pendidikan Percuma (Biasisiwa) kepada rakyat Malaysia keseluruhan nya... yang mana pihak Pakatan Rakyat (PR) merasakan semestinya Ceti PTPTN dihapuskan atas dasar Kekayaan Negara mampu menampong biaya Biasiswa Pelajar... kalau Negara diuruskan dengan mengurangkan ketirisan serta pembaziran seminima yang mungkin oleh Pemimpin Negara.

Disini diserta serba sedikit maklumat berkenaan debat tersebut :-

Tarikh - 03 Mei 2012.

Hari - Khamis.

Masa - 08 Malam.

Penganjur - Sinar Harian.

Tajuk - Pemangsuhan PTPTN & Hala Tuju Pendidikan Negara.

Tempat - Komplek Belia dan Kebudayaan Negeri Selangor, Seksyen 7 Shah Alam, Selangor DE.

Maklumat lanjut hubungi - Laila 019-3310211, Fazli 019-2808492, Rini o19-3371066.


Ulasan selanjutnya akan menyusul...

hemmmmm..... sebenarnya khairy menyahut debat rafizi sebelum kenyataan dari ketua eksekutif ptptn... kalau kenyataan ketua eksekutif itu keluar sebelum cabaran debat oleh rafizi... boleh sunat sekali lagi kalau khairy berani sahut cabaran debat... kerana sekarang ni pun beliau umpama naik tingkat tertinggi pwtc... kemudian terjun... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... A B U.

2 ulasan:

  1. salam ...
    sronok bace blog nie..... mungkin ada yang tersirat disebaliknya..
    Sekadar berkongsi pada semua blogger pembakar semangat BuktiPembayaran Bukan Tipu
    Cinta itu buta Cinta atau Wang Ringgit
    Tempat tempat yang haram harus dijauhi Menjauhi tempat-tempat haram

    Thanks....Huge mimi

    BalasPadam
  2. mamat dua ekor ni mmg mantap kalau pasal debat. tak macam buka tu mulut berbuih tu. bercakap sampai mulut berbuih pun fakta tak keluar. ingat ke sapa? ala budak tua mulut berbuih yg debat keluar tv tuuu. alaaa.. lu nii! mamat tak pandai yang debat dengan nuar brahim tuuu.. tak ingat ke?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....