DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 3 Mei 2012

KAN DAH CAKAP, BOLEH SUNAT SEKALI LAGI KALAU KHAIRY BERANI BERDEBAT ISU PTPTN... YANG UMPAMA BELIAU TERJUN DARI PWTC, KAH KAH KAH !

Belum pun 24 jam isu debat PTPTN antara Ketua pemuda Umno dengan Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saudara Rafizi Ramli aku ketengahkan... balik rumah buka PC... tengok-tengok debat tersebut ditangguhkan... buat malu aje Ketua Pemuda Umno ni... terima cabaran hanya untuk main wayang... jangan cakap lah Sinar Harian saja tangguhkan debat atas alasan banyak isu panas... dan kononya tak mahu menambahkan kepanasan... semua alasan tu mana ada masuk akal beb... kah kah kah !.

Kenapa tak cakap aje dibatalkan... memang dari awal dan sebelum masuk gelanggang pun Yb Khairy sudah kecundang umpama beliau naik tingkat tertinggi PWTC kemudian beliau terjun... ini berikutan kenyataan Pengerusi Eksekutif PTPTN Agos Cholan yang mengatakan keseluruhan Peruntukan Pijaman PTPTN adalah RM43 bilion selama 15 tahun sejak tahun 1999 hingga tahun 2014... dan yang baru digunakan hanyalah RM30 bilion dan masih berbaki RM13 bilion.

Kenyataan itu terus menunjukan yang Datuk Seri Hj Najib seorang yang menipu... bila mengambarkan seolah-olah Pijaman PTPTN dalam setahun RM43 bilion... sedangkan selama 12 tahun pinjaman PTPTN dikeluarkan hanya RM30 bilion...  iaitu sekitar RM2.5 bilion hingga RM3 bilion setahun... bermaksud Negara mampu memberi Pendidikan Percuma diperingkat Universiti dan menghapuskan Ceti PTPN... dan mampu menambah IPTA dengan banyak lagi... dan akhirnya mengesahkan Datuk Seri Hj Najib seorang Penipu Tahap Tertinggi.

Umno yang umpama nyawa yang nazak mana mahu menambah kenazakkan nya... untuk itu segala bentuk dan cara dicari bagi meringankan beban kesakitan menghadapi saat kematian... kerana itu debat ditangguhkan... kerana kalau diteruskan debat... ia menjadi momenton kekuatan kepada Pakatan Rakyat (PR) yang berjaya menyokong Bersih 3.0 walaupun berbagai halangan cuba dibuat oleh Umno... untuk itu Tangan-Tangan Ajaib terpaksa digunakan bagi menanguhkan debat Ceti PTPTN ini. sumber klik sini


hemmmmm..... kalau debat tersebut masih boleh jawap dan diputar kesana kemari oleh umno ianya pasti akan diteruskan... kerana yang melahirkan umno ialah inggeris penjajah sudah tentu perangai inggeris pejajah umno warisi... terutamanya menipu dan menfitnah... kalau perangai itu tak ada bukanlah umno namanya... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. SUNAT 2 KALI TU BAGUS BRO. KWN2 KITA DI KELANTAN BANYAK YANG SUNAT 2 KALI. DIORANG KATA ISTERI-ISTERI MEREKA GUMBIRA...

    BalasPadam
  2. takut kerana salah.

    yg paling berani dlm umno hanyala sabery chik, yg lain semua kecut telur

    yg majoriti dlm umno hanyalah kaki2 lucah dan sex rambang serta kaki2 fitnah.

    apa cita umno bunuh umno dalam kereta kt hiway hari tu???

    takkan salah anwar juga kot hihihihi

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....