DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 1 Mei 2012

TS TAIB MAHMUD SALAH BACA TEKS UCAPAN, SURUH HAKIM DAN PEGUAM PROMOSI SCORE, LAWAK TAIB MAHMUD NI, KAH KAH KAH !


Kalau yang bercakap jenis penchai Umno/Bn boleh diterimalah kerana memang standard dia orang menchcai tak guna akal... tapi bila yang bercakap adalah Ketua Menteri Serawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud yang sudah begitu lama didalam Kerajaan negeri rasa tak percaya pun ada... cuba lah bayangan dalam majlis Persatuan Peguam Sarawak (AAS) tapi beliau suruh Hakim dan Peguam menggunakan kepakaran serta kebijaksanaan mereka dalam membantu mempromosikan Koridor Tenaga Boleh Diperbaharui Sarawak (SCORE) di mata dunia... lawak betul kah kah kah !.

MUNGKING INI MEMBUAT BELIAU BERCAKAP SOAL TENAGA ?

Menurut nya... "golongan cerdik pandai seperti hakim, peguam mahupun pegawai-pegawai kehakiman perlu menterjemahkan peranan masing-masing bagi menarik kehadiran pelabur baharu ke wilayah pembangunan ekonomi tersebut... Saya mahu melihat kumpulan profesional seperti anda semua (hakim dan peguam) seiring bersama kerajaan negeri menjalankan usaha bersepadu mempromosi SCORE lantas menarik pelaburan asing dari negara China, Hong Kong, Australia, Afrika Selatan selain negara di rantau Asia Tenggara".

BEKAS ISTERI ANAK BELIAU YANG MENUNTUT RM 400 JUTA !

"Tunjukkan kualiti serta kecekapan selain kebijaksanaan anda dalam meningkatkan daya saing Sarawak menempatkan diri ke arah menjadi pintu masuk utama pelaburan terutamanya melibatkan kawasan pembangunan SCORE... atas dasar itulah badan kehakiman di negeri ini perlu memainkan peranan secara kolektif dan proaktif agar dapat memartabat serta memacu pembangunan 10 industri yang menjadi keutamaan di SCORE"... semasa berucap pada Majlis Malam Gala Persatuan Peguam Sarawak 2012 malam tadi.

INI YANG PALING DITAKUTI BELIAU DAN UMNO/BN

Inilah pemimpin yang sudah malu nak bercakap soal yang berkaitan bidang Pertubuhan yang dirasmikan beliau... sepatutnya didalam majlis Peguam yang dirasmikan beliau bercakap mengenai bidang apa yang Persatuan itu terlibat seperti membentersas rasuah... ketelusan dalam Penghakiman tanpa pilih bulu... tak kan persatuan perundangan beliau bercakap soal Tenaga... kalau nak bercakap soal Tenaga... cakap lah dimasa merasmikan Persatuan Pekerja-Pekerja Tenaga Nasional Berhad  (TNB) baru lah kena... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... rasanya rakyat serawak sudah tahu siapa beliau dan siapa sahabat beliau yang mesti dikuburkan dalam pru 13 demi kesejasteraan rakyat serawak masa hadapan... tak kan orang serawak masih hendakkan 5%... kenapa tak mahu 20% yang ditawarkan oleh pakatan rakyat (pr)... 15% bukanya sedikit bah... kah kah kah... umno/bn perkasam jati betul-betul meloyakan bah... heeeee..... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....