DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 7 Januari 2012

PERUMAHAN GENERASI KEDUA FELDA... SIAPA YANG TIPU... HAJI NAJIB TRANFORMASI ATAU KHALID REFORMASI !

Semasa lawatan ke Selangor daerah Ulu Selangor, Datuk Seri (DS) Hj Najib telah meluahkan kekecewaan nya atas tidak tertunai nya beberapa janji yang di buat semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Ulu Selangor.

Menurut DS Hj Najib beliau kecewa kerana projek-projek yang dijanjikan tidak dapat ditunaikan dan terpaksa menjelaskan kepada rakyat berhubung isu berkenaan, semasa beliau datang melawat Hulu Selangor untuk memeriksa sendiri kemajuan  projek-projek yang diluluskan semasa kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Ulu Selangor yang dimenangi oleh calon BN P Kamalanathan dengan mengalahkan calon PKR, Zaid Ibrahim dengan majoriti 1725 undi pada April 2010.

Disini beliau telah menyalahkan Kerajan Negeri Selangor Pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor dan penyebab janji-janji pilihan raya yang dibuat BN tetapi belum ditunaikan selepas pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor tahun lalu.

Kata nya "Kita mahu bina rumah-rumah untuk generasi kedua peneroka Felda tetapi ini ditolak oleh kerajaan negeri ... semata-mata atas sebab-sebab politik" sewaktu berucap diperjumpaan dengan peneroka Felda Gedangsa di Kuala Kubu Baru.

Menurut nya lagi "kerajaan negeri Selangor yang diterajui Pakatan Rakyat enggan meluluskan projek-projek perumahan yang dirancang oleh kerajaan persekutuan, Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana pembangunan tanah adalah di bawah kuasa kerajaan negeri".

Sementera iti ketika mengulas ucapan DS HJ Najib, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Negeri tidak pernah menerima cadangan tersebut seperti yang didakwa Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib Tun Razak.

“Jika ada pun permohonan, ia melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman,“Kerajaan Negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan dan adalah salah untuk Perdana Menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu”.

Abdul Khalid berkata, semakan dengan Jabatan Tanah dan Galian Negeri mendapati terdapat satu cadangan pada awal tahun 1990-an itu dari Felda untuk projek pembangunan di Felda Gedangsa tetapi ditolak oleh Kerajaan Negeri Barisan Nasional ketika itu kerana kegagalan projek pembangunan semula di Felda Sungai Buaya.

“Kerajaan Negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan untuk kebaikan rakyat, ami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk Kerajaan Negeri mendiskriminasikan peneroka Felda".

“Malah, lebih 2,000 ekar (800 hektar) tanah milik Kerajaan Negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan Felda tanpa pengetahuan Kerajaan Negeri dan kita Kerajaan Negeri tidak menerima bayaran satu sen pun", katanya lagi.

Ha ha ha !!! Hj Najib... dulu masa zaman pra-sejarah boleh lah tipu, kerana masa tu Umno/Bn letak calon katak dengan lembu pun boleh menang, sekarang zaman maklumat di hujung jari... rakyat yang cerdik dan pandai tak mudah di tipu hanya yang tak mahu menggunakan akal manusia sahaja akan percaya...umpama percaya kepada tayangan filem tahun 2011 tapi dalam hitam putih...kah kah kah!!!

Semasa Hj Najib mula-mula menjadi Perdana Menteri banyak mengutarakan soal Tranformasi dalam kerajaan tetapi hasil nya makin banyak ketirisan dalam soal Urus Tadbir Negara sepeti yang di laporkan Oleh Ketua Audit Negara dan pembohongan dalam soal Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Bill Perhimpunan Aman hingga lah kepada Akta Universiti Dan Kolej Universiti (AUKU)


hemmmmm..... orang melayu mazhab umno mungkin percaya apa yang hj najib cakap sebab melayu mazhab umno mudah lupa seperti kata tun mahathir tapi melayu dan rakyat ramai tak kan mudah tertipu dengan cakap hj najib.... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....