DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 8 Januari 2012

KEPADA KEPIMPINAN PAS... BUKAN NAK MENGAJAR TAPI TOLONG AJAR ANAK YANG DAH TERLAMPAU KURANG AJAR !!!

Datuk Yb Hj Hassan Ali adalah bekas Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor sekarang masih Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) N17 Gombak Setia merangkap Ahli Majlis Masyuarat Kerajaan Negeri Selangor (Exco) dan memenangi kerusi ADUN atas Tilket PAS ahli kepada Pakatan Rakyat (PR).

Diatas diingatkan siapa Datuk Yb Hj Hassan Ali didalam senario Politik masa kini dan apa yang sepatut nya dibuat oleh beliau dengan kedudukan beliau yang ada sekarang, tetapi segala tindak tanduk beliau langsung jauh dari apa yang sepatut nya beliau lakukan.

Dalam PR menuju ke Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 sepatut nya perkara yang di buat oleh Yb Hassan Ali seharus nya menjurus kepada menguatkan lagi pandangan rakyat kepada PR, dan bukan membuat sesuatu yang boleh megeruhkan suasana harmoni sesama Ahli PR..

Beliau nampak nya pada Pandangan saya cukup tak berpuas hati apabila Jawatan Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor yang disandang nya di lucutkan dan Jawatan itu diberi kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Dr Hj Abd Rani Osman (ADUN) N24 Meru, disitulah bermulanya episod Dr Hassan Ali membuat perangai semacam protes dan mencari segala isu untuk disiarkan dalam media Arus Perdana.

Yang menghairankan Protes yang dibuat hanya mencari publisiti murahan dan siarkan di media arus perdana dengan masih lagi ada keuntungan Politik sendiri kerana masih menjadi Exco Kerajaan Negeri Selangor, dan menggunakan jawatan Exco bagi mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang tidak sehaluan dengan PAS Negeri Selangor mahu pun PAS Pusat serta rakan -rakan dalam PR.

Menyentuh tajuk diatas.... bukan sahabat dalam PR hendak mencampuri hal Rumah Tangga di dalam PAS... apa yang dilihat dan didengar Yb Hj Hassan Ali boleh dimasuk dalam anak yang Terlampau Kurang Ajar, yang konon nya berpegang kepada prinsip tetapi tidak berprinsip.

Kalau beliau seorang yang berprinsip sudah tentu beliau akan meletak jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor dan masih boleh mengekalkan jawatan ADUN, kalau-kalau takut kepada Sumpah Baiah dan apabila PRU sampai tak usah terima pencalonan dari PAS dan terima Pencalonan dari Umno yang prinsip perjuangan sama dengan beliau.

Bukan hasrat nak mengajar Kepimpinan PAS... memang kita patut sayang kan Ahli tetepi Ahli juga kena sayangkan sesama Ahli dan kalau perbuatan berulang kali Ahli boleh memudaratkan Jemaah, kenapa tidak Ahli ditegur kalau pun tidak disingkir.


hemmmmm..... apa yang di lihat yb hassan ali ni menjadikan tuan guru hj hadi dan tuan guru nik aziz sebagai perisai untuk melakukan provokasi kepada pas mahu pun pakatan rakyat.... betul-betul meloyakan heeeeee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....