DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 10 Januari 2012

KALAU LAH IBRAHIM ALI JADI HAKIM... BELUM BICARA LAGI ANWAR DAH KENA HUKUM, KEH KEH KEH !!!


Datuk Ibrahim Ali dalam reaksi nya selepas Mahkamah megatakan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) tidak bersalah berkata " walaupun Mahkamah Tinggi memutuskan membebaskan DSAI daripada tuduhan meliwat  proses keadilan belum selesai sekiranya pendakwaraya mahu membuat rayuan".

Menurut nya lagi "masih terdapat proses lain melibatkan Mahkamah Rayuan yang mempunyai tiga hakim dan Mahkamah Persekutuan dengan tiga hingga tujuh hakim, jadi segala nya masih belum muktamad kerana ada lagi proses Pengadilan kalau mahu diteruskan".

Kata nya lagi "Sebelum ini ada pihak terang-terang tuduh mahkamah berat sebelah, konspirasi dan mahu rakyat jadi hakim, apa mereka mahu kata sekarang.... apakah mereka tidak percaya kepada keadilan Mahkamah... jika tidak serah kepada mahkamah rakyat setelah selesai proses itu, semua pihak mesti menerima kententuan Allah sama ada di dunia atau di akhirat".

Sebelum itu Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata," mahkamah tidak dapat mensabitkan ahli politik berumur 64 tahun itu dengan pertuduhan semata-mata berdasarkan kepada keterangan Saiful, dengan itu.Mahkamah hari in memutuskan Anwar tidak bersalah terhadap tuduhan yang dibuat Saiful pada 2008 kerana hakim mendapati tiada bukti yang menyokong keterangan pengadu".

Nampak sangat lah Presiden Perkasam ni mahukan DSAI dijatuhkan Hukuman Bersalah... kalau lah Datuk Ibrahim Ali ni jadi Hakim, belum Perbicaraan lagi DSAI dah jadi Banduan....kah kah kah !!!.

Manakan tidak beliau mahu DSAI jadi banduan... kerana kalau DSAI ada kat luar maka terbantut lah hasrat beliau nak jadi Perdana Menteri, sebelum ini pun beliau mengatakan beliau juga sebuk macam Perdana Menteri.... jadi alang-alang sebuk macam Perdana Menteri lebih baik jadi Perdana Menteri terus.. kah kah kah !!!.


hemmmmm..... datuk ibrahim ali ni kalau buat lawak... mungkin kalah dua orang pelawak yang baru masuk umno tu... kah kah kah... umno-perkasam betul meloyakan heeeeee......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....