DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 10 November 2011

APABILA MENTERI YANG MENGAMBIL BERAT SOAL KESELAMATAN NEGARA BERSUARA!!! FUHHHH...

Menteri Keselamatan Dalam Negeri YB Datuk Seri Hishammuddin Bin Hussein memberi amaran berkenaan soal keselamatan Negara dengan tiadanya ISA jangan merasa mereka- mereka boleh berbuat sesuka hati ...

Inilah dia menteri-menteri umno/bn yang bercakap dan bertindak hanya apabila ada keuntungan poltik puak-puak umno terpilih. Bila soal kemasukan rakyat Israel ke Malaysia dengan pasport tidak di cop, Menteri ini hanya mendiamkan diri dan menbiarkan Menteri Belia Dan Sukan menjawap sampai berbuih mulut hingga menunding jari kepada Kerajaan Negeri Selangor DE.

Sedangkan kemasukan rakyat Israel ke dalam Negara melibatkan Jabatan Imegresen di bawah Kementerian Keselamatan Dalam Negeri.  Ini lah Menteri yang mengaku bertanggungjawap soal keselamatan dalam Negara tapi bertindak hanya bila parti umno bekas anak didik Inggeris dirasakan tergugat. Hari ini apabila soal sendikit My Kad telah dibangkitkan oleh Pemuda Pas dan lain-lain parti politik..... Apa Jawapan Bodoh yang diberi oleh Menteri Iniiiiiiiiii............

"Kita akan serahkan pada Jawatankuasa Terpilih Khas Parlimen ( PSC ) kerana dia bersifat politik", sedangkan penahanan 240 orang  pendatang tanpa izin yang kebanyakkanya warga Bangladesh menaiki bas yang menghala ke Putra Jaya dan dikatakan penganjur untuk menghadiri Kursus Keushawanan.

Inilah jawapan yang diberi oleh Menteri yang mengaku sangat-sangat bertanggungjawap dalam soal keselamatan Negara semasa Bersih 2.0 nak mengadakan perhimpunan pada 9 Julai 2011, dimasa itu telah dikerahkan entah berapa ramai anggota keselamatan bagi menggagalkan perhimpunan Bersih 2.0, yang telah dihadiri oleh puluhan ribu rakyat yang hendakkan keadilan dalam Sistem Pilihanraya Negara.

Wajarkah dalam soal sendiket My Kad diserahkan kepada PSC !!! sedangkan jawatankuasa tersebut ditubuhkan untuk membuat cadangaan dalam Penambahbaikan Sistem Pilihanraya Negara bukannya dalam perkara membabitkan Jenayah.

Lihat lah rakyat terutama puak-puak umno/bn, inikah pemimpin yang kamu banggakan untuk mewarisi kepimpinan Negara terutama soal Keselamatan Negara Malaysia.


hemmmmm..... umno dengan penipuan dah macam isi dengan kuku.... betul-betul meloyakan he he he......