DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 12 November 2011

APABILA KESELAMATAN NEGARA DIGADAI OLEH ORANG YANG GILAKAN PUBLISITI ! ! !

Negara dikejutkan lagi dengan kemasukkan warga Israel keturunan Yahudi dimasa kehangatan SISTEM BIOMETRIK dengan mendakwa bahawa PASPORT BELIAU TIDAK DICOP dan sebelum itu telah ditahan oleh JABATAN IMIGRESEN selama hampir 25jam.

Maka terdetik difikiran kita PERATURAN APA YANG DIGUNAKAN PAKAI OLEH PIHAK BERKUASA sehingga membolehkan kemasukan warga Israel Keturunan Yahudi tersebut dalam negara dimasa kehangatan SISTEM BIOMETRIK hinggakan PASPORT BELIAU TIDAK DICOP

Yang menjadi kemusykilan ialah MENTERI yang menjawap bukan MENTERI berkenaan IMIGRESEN yang semestinya dibawah KEMENTERIAN KESELAMATAN DALAM NEGERI tetapi oleh MENTERI BELIA DAN SUKAN yang mengizinkan sesuatu acara sukan antarabangsa diadakan dalam negara. Disinilah betapa bercelarunya PEJAWAT AWAM dalam menjalankan TANGGUNGJAWAP semasa bekerja.

Disini sepatutnya menteri berkenaan YB DATUK SRI HISHAMUDDIN menjawap persoalan tersebut dan bukan membiarkan YB DATAUK SRI AHMAD SHABERY CHEEK menjawap hingga BERBUIH MULUT dan menunding jari kepada KERAJAAN SELANGOR DE.
Memang benar Kerajaan Selangor DE memberi PERUNTUKKAN RM 5 JUTA kepada penganjur untuk membuat KEJOHANAN THE CHALLENGER MUAY THAI dalam Negeri Selangor DE

Tetapi urusan penganjuran adalah dibawah pihak penganjur dan Kementerian Belia dan Sukan. Bagi urusan kemasukkan perserta adalah dibawah JABATAN IMIGRESEN , KEMENTERIANKESELAMATAN DALAM NEGERI bukan KERAJAAN NEGERI SELANGOR DE.

Apa yang dikatakan oleh IIYA GRAD iaitu rakyat Israel tersebut ialah beliau ditahan selama hampir 25jam dan kemudian atas bantuan Persatuan Muay Thai Malaysia dan KEIZINAN MENTERI BELIA DAN SUKAN beliau dapat memasuki Negara Malaysia tanpa DICOP PASPORT.  

Disini yang menjadi persoalan bahawa MENTERI BELIA DAN SUKAN SUDAH TAHU BAHAWA RAKYAT ISRAEL KETURUNAN YAHUDI ADA MENYERTAI KEJOHANAN TERSEBUT, dan yang PELIK DAN AJAIB IALAH SIKAP MEMBISU MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI dalam perkara ini, seolah-olah TIDAK PEKA DALAM SOAL KESELAMATAN NEGARA walhal sebelum ini beliau mengatakan tiada kompromi dalam soal keselamatan negara.

Apa yang difahamkan kejohanan tersebut telah mendapat liputan stesen TV AXN yang sekarang sedang ditayangkan oleh ASTRO , mungkinkah terlalu gilakan PUBLISITI sehingga memperjudikan KESELAMATAN NEGARA.

hemmmmm..... bila rakyat nak demo sebuk cakap pasal keslamatan negara.... umno betul-betul meloyakan.... he he he

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....