DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 13 November 2011

APA DAH JADI NI !!! SEMALAM CAKAP LAIN !!! HARI NI CAKAP LAIN !!!!!

Inlah PENANDA ARAS PEMIMPIN UMNO baik dari PM sampai ke Pengikut, CAKAP TAK PERNAH BETUL!!!.  Semalam kata PPSMI nak dihapus  bila tiba hari lain MASIH KATA NAK HAPUS, TAPI  10 TAHUN LAGI !!!!!! kah kah kah.... PENIPU 1 MALAYSIA.

Ingatkan PM saje yang KLUK KLIK rupa-rupa nya TPM pun KLUK KLIK juga, Kepada Ibubapa apalah yang diharap lagi kepada pemimpin yang sebegini yang tidak mempunyai pendirian tegas untuk mepertahankan pegunaan bahasa malaysia sebagai bahasa penghantar di sekolah kebangsaan.

Bukan untuk menidakkan keperluan bahasa Inggeris didalam kehidupan seharian tetapi nilai sesuatu bangsa dengan identiti akan terhapus ditelan oleh yang dinamakan TAK SEDAR DIRI.
Apabila PPSMI diperkenalkan oleh Tun Mahathir yang terkenal dengan Slogan Pandang Ke Timur yang melihat kepada Negara Jepun, pada masa itu merupakan kuasa ekonomi no 2 dunia selepas Amerika Syarikat tetapi masih mengekalkan Bahasa Jepun disekolah-sekolah dalam negara mereka.

Tak ketinggalan Negara China yang pada masa itu dipanggil Kuasa Ekonomi Masa Depan Dunia juga mengekalkan penggunaan bahasa cina sebagai bahasa penghantar disekolah-sekolah negara mereka, jadi dmanakah Akal Fikiran Tun Mahathir sehingga sanggup membelakangkan Dasar Pelajaran Negara.

Kepada ibubapa dan mereka-mereka yang hendak bahasa malaysia digunakan semula dalam pelajaran Sains dan Metematik anda sebenarnya telah tertipu oleh muslihat pemimpin-pemimpin umno.Oleh itu ayuh perggunakan sebaik-baik PRU 13 nanti untuk menguburkan pemerintahan Umno/Bn yang sudah tak sesuai berada didalam persada politik Negara Malaysia.


hemmmmm. . .  satu blog pro umno sedang dalam siasatan pihak polis atas tuduhan fitnah kepada penjawat awam di negeri perak.... puak-puak umno ni  tak sudah-sudah dengan fitnah.he he he...... betul-betul Meloyakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....