DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 14 November 2011

MUNGKINKAH BERSIH 3.0 TERJADI ?????

Apabila badan bukan kerajaan ( NGO ) mendesak supaya PRU13 diadakan selepas PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHANRAYA dijalankan, maka terbayang oleh kita mungkinkah akan terjadi BERSIH 3.0 selepas BERSIH 2.0 pada 9hb julai 2011. Kalau meneliti sejarah putar belit dan dolak dalih umno tidak mustahil bahawa BERSIH 3.0 akan berlaku dalam masa terdekat ini.
     
Menyingkap kembali putar belit dan dolak dalih umno dalam PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHANRAYA negara ialah apabila penggunaan DAKWAT KEKAL pada PRU12 telah tidak dijalankan walaupun pada awalnya dinyatakan oleh SURUHANJAYA PILIHAN RAYA ( SPR ) akan digunakan semasa hari pengundian tersebut.

Maka terbungkarlah segala penipuan oleh umno yang menggunakan SPR melalui tangan-tangan ajaib untuk mengarahkan tidak menggunakan DAKWAT KEKAL dihari pengundian PRU12 itu, dengan alasan-alasan yang tidak munasabah walaupun ini antara yang diminta oleh BERSIH 1.0. Tetapi dengan pengalaman putar belit umno ia telah dapat meredakan BERSIH 1.0 serta mengarahkan SPR menggunakan DAKWAT KEKAL pada mulanya dan kemudianya membatalkan walaupun JUTAAN RINGGIT dibelanjakan untuk membeli dakwat tersebut.

Mana mungkin SPR boleh menggunakan DAKWAT KEKAL kalau umno sebagai bos mereka tidak mengizinkan sebelum ianya dikatakan akan digunakan, walaupun SPR dikatakan sebuah badan bebas dan sepatutnya tidak mengikut telunjuk parti pemeri

Terjadi ataupun tidak BERSIH 3.0 selepas ini bergantung kepada Umno sebagai watak penyebab disebalaik kekusutan dalam PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHANRAYA NEGARA MALAYSIA.


hemmmmm... umno ni memang kaki penipu 1malaysia betul-betul meloyakan heeeeeee.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....