DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 12 Jun 2015

Punca PAS Lambat Melaksanakan Usul Muktamar Akhirnya Terbongkar !



Miungkin jika ada Wala'un-Wala'un membaca apa yang dikatakan oleh Pemerhati Politik Dr. Jeniri Amir yang juga Pensyarah Kanan Falkulti Sains Universiti Malaysia Serawak (Unimas), sudah pasti dia orang akan mengatakan yang Pendapat Dr. Jeniri Amir adalah Salah, Mengarut, Tiada Asas dan Menyimpang ... kah kah kah !.

Kerana buat Wala'un-Wala'un dalam PAS tiada lah yang lagi Cerdik dan Pandai Berpolitik dalam Dunia selain daripada Ulama'-Ulama' PAS yang diketuai oleh Tuang Presideng PAS dan yang sewaktu dengan nya, dan Kelewatan Melaksanakan Usul Muktamar konon nya adalah atas Kecerdikan Berpolitik Ulama' PAS... kah kah kah !.

Jika didengar akan Ucapan Perwakilan-Perwakilan yang menjadi Wala'un-Wala'un kepada Tuang Presideng PAS sewaktu didalam Muktamar tempoh hari semua nya Memuji bagai nak Rak Tuang Presideng PAS, seoleh-olah Tuang Presideng tiada Cacat Cela nya didalam Berpolitik dimata si Wala'un-Wala'un... kah kah kah !.

Tanpa Wala'un-Wala'un Sedari bahawa dia orang telah Ditipu Hidup-Hidup oleh Ulama' Tuang Guru Haji Hadi yang memainkan Ungkapan Istiqamah Dalam Perjuangan Sehingga Mencapai Kemenangan, yang sebenar hanya lah Halua Telinga bagi Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pemilihan PAS... kah kah kah !.

Sebenar nya apa yang dikatakan oleh Dr. Jeniri Amir adalah juga Pendapat yang difikirkan oleh Ulama'-Ulama' PAS yang Gilakan Jawatan, Pangkat, Kedudukan dan Wang, dan atas sebab itu Usul Memutuskan Hubungan Dengan DAP masih Takut dan Kecut Telor untuk tidak dilaksanakan sampai kesaat ini... kah kah kah !. baca sini

Apa yang pasti Ulama'-Ulama' dalam PAS sudah TERPERANGKAP dengan Sandiwara Usul yang pada Peringkat Awal nya hanya untuk Mempengaruhi Perwakilan sebelum Pemilihan, ini bagi Memperlihatkan yang Konon-Konon nya Ulama' PAS dan Lebai Mercun adalah Tegas, Berperinsip dalam Perjuangan PAS ...kah kah kah !.

Atas sebab sudah merasa Usul tersebut seperti Memakan Diri maka terpaksalah berbagai Alasan yang dibuat bagi membolehkan Usul tersebut Dillambatkan dan Dilelewatkan seberapa yang boleh, sedangkan Sembilan Alasan yang dikemukakan oleh Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) cukup Jelas dan Syarie...kah kah kah !.

Cuma yang Pelik Bin Pelik Bin Pelik nya ialah Ulama' PAS cuba menyuruh Pihak lain pula supaya Bersabar bagi Usul tersebut Dilaksanakan khas nya kepada Pimpinan DAP... lawak beb lawak... sendiri yang luluskan Usul Tanpa Bahas konon nya SENSITIF Kepala Bapak Dia Orang lepas tu suruh orang Bersabar... kah kah kah !.


hemmmmm..... baik aje lah buang telor tu wahai ulama'-ulama' pas... cakap pung pang pung pang tapi mengalah pihak yang dituduh sebagai jebon... atau lu orang sebenar jebon tu kot... kah kah kah !.

4 ulasan:

  1. apa hal pas ni
    makin tonggang langgang pulak dah..

    Meh la tukar masuk umno pulak meh

    BalasPadam
  2. Sabarlah bro..tgh riki2 ngan umno ni..kot2 boleh ganti jawatan2 yg akan dilepaskan dari pr nanti..sabar..sabar..tuang presiden boleh uruskan...

    BalasPadam
  3. KAJIAN MENDALAM UNTUK MENJADIKAN PASMA SEBAGAI PARTI POLITIK PERLU DIBUAT.

    SEKURANG2NYA PASMA MESTI BERMULA DN BERGIAT CERGAS DI SELANGOR DULU.

    SELANGOR PERLU DISELAMATKAN GARA2 KEBODOHAN PAS YG BERMAIN CINTA GELAP DGN UMNO.

    UMNO TKKAN MERASA LEGA SELAGI PAS TIDAK DAPAT DIPERKUDAKAN UTK JATUHKAN PR SELANGOR.

    JIKA PASMA JADI PARTI POLITIK DI SELANGOR, MAKA SEMUA PROFESSIONAL YG TERPINGGIR PERLU BERSATU DALAM PASMA TERUTAMA BANG MAT SABU.

    TOKOH2 INI BYK JASA DAN DITERIMA RAKYAT BERBILANG KAUM.

    PAS MASIH TK MALU UTK BERSAMA PR. INI UTK MEMUDAHKAN MEREKA MENAGIH KERUSI DUN ATAS NAMA PR.

    CALON MEREKA SUDAH TENTU DPD GOLONGAN UG AKAN TEWAS, MAKAPR AKAN TURUT TEWAS.

    JIKA CALON PAS MENANG, MEREKA AKAN BUAT ONAR DI SELANGOR DN AKHIRNYA PR JG AKAN TEWAS DI SELANGOR.

    KAJI PERKARA INI DGN MENDALAM.

    SELAMATKAN SELANGOR DPD KONSPIRASI PASUG DAN UMNO !

    hassan ali sedang tersengeh2 kat rumah gembira kerana dendam dn jarumnya kpd PAS sudah berjaya menikam mangsa. dia masih berangan2 nk jd MB selangor bukan semata2 kerana gila kuasa tp juga nk balas dendam pd PR.

    BalasPadam
  4. Yang paling geli hati ialah Ketua Pemuda pulak yang suruh DAP bertiindak selaku anak jantan dengan membuat kenyataan bahawa DAP yang hendak putus hubungan dengan PAS.Yang lafaz cerai ialah PAS. Dalam Islam bukankah LELAKI yang diberi kuasa untuk melafaz cerai. Kenapa PAS meminta pihak yang dicerai (PEREMPUAN) menunjukkan keJANTANannya? Adakah Ketua Pemuda PAS dah biul atau mindanya keliru?
    Inikah pemimpin yang boleh diharapkan? Inilah anak yang memalukan ayahnya sendiri. Rupanya kebolehan bukan boleh diwarisi, apatah lagi keimanan dan ketaqwaaan.
    Cerita Lawak sebab PEREMPUAN diminta menunjukkan keJANTANan. Anu PEREMPUAN boleh nampak kalau di'tonjol'kan?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....