DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 12 Jun 2015

Saham FGV Mohon Digantung : Berita Baik Buat Orang Melayu Bangsa Umno... Kah Kah Kah !



Maka bermula lah Episod Sedih lagi Menduka citakan kepada Warga Felda terutama nya Orang-Orang Melayu Bangsa Umno... atas sebab Orang-Orang Melayu Bangsa Umno adalah seperti Simpanan Tetap Undi kepada Umno setiap kali Pilihan Raya Umum (PRU) diadakan... Padan Muka lu orang beb Haramjadah... kah kah kah !.

Selepas Tanah Rezab Orang Melayu dibuat seperti Tanah Rezab Harta Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno, kini Tanah Orang-Orang Melayu FELDA juga Bakal menghadapi situasi yang hampir sama. tapi tak apa asalkan Ketuanan Melayu masih Memerintah didalam Negara Malaysia... itu sikit punya hal lah... kah kah kah !.

Bak kata Perpatah Orang Melayu Biar Mati Anak Jangan Mati Adat, yang hilang hanya Tanah bukan nya Ketuanan Melayu. Maka andai kata Orang -Orang Melayu Felda bakal Kehilangan Tanah dia orang itu semua tidak menajdi hal asalkan Umno dan Pemimpin tetap menjadi Pelindung kepada Orang Melayu... kah kah kah !.

Kebanyakan Orang Melayu memang Suka diri dia orang Ditipu oleh Pemimpin tak kira dimana Orang Melayu tersebut berada, jika Orang tersebut berada didalam Parti yang bernama Umno maka Orang Melayu akan dimainkan dengan Slogan Hidup Melayu... Demi Melayu dan Ketuanan Melayu... kah kah kah !.

Maka Orang Melayu Bangsa Umno pun Berhayal dengan Slogan tersebut sampai jadi Bodoh Tahap Haramjadah mengiyakan apa yang dikatakan oleh Pemimpn-Pemimpin Umno, walaupun telah Diperbodohkan oleh Pemimpin Umno berulang-ulang kali. Tapi Tak Kisah asal ianya Ketuanan Melayu... Kah kah kah !.

Begitu jugalah dengan Orang Melayu yang ada didalam Parti PAS tidak kurang juga menunjukan Ketololan dia orang, apabila dengan Mudah dan Terpedaya bila Pemimpin PAS berstatus Ulama' mengucapkan sesuatu dari Mulut dia orang. Tak kira sama ada ianya Benar atau Salah janji ianya adalah Ulama' PAS.. kah kah kah !.

Sebab itu Golongan Ulama' yang Bodoh dan Tolol Berpolitik boleh Menang seperti Tuang Guru Haji Hadi dan Anakanda serta Menantu beliau, Tuang Guru Nik Abduh, Tuang Guru Mokhtar Senik, Tuang Guru Mahfodz Mohamed, Tuang Guru Nik Amar Abdullah dan Tuang Guru Nasrudin Hasan Kepala Lutut dan Siku... kah kah kah !

Seolah-olah apa saja yang dilakukan oleh Ulama' PAS, Mercun PAS adalah Betul dan Syarie, walaupun dah Terang lagi Bersuluh yang sebahagian Ulama' PAS serta Lebai Mercun PAS memang jenis Bodoh dan Tolol Berpolitik. Bertambah Dasyat lagi bila Bodoh dan Tolol bergabung dengan Sombong jadilah dia Wala'un... kah kah kah !.

Tak payah lah gua nak Ulas panjang-panjang berkaitan Saham Felda FGV tersebut, sebab gua ni bukan nya Pakar Ekonomi... cuma sekadar tahu dan mengerti bila mana sesuatu Saham Naik dan Jatuh seperti Nangka Busuk. Tak kan Saham yang berharga RM5 lebih semasa Pelancaran nya hari ini tinggal RM1.86 nak dikatakan Naik... kah kah kah !. sumber MI


hemmmmm..... gua dengar cerita mursyidul am pas tuang guru datuk haron din sekarang tengah main sorok-sorok beb... ada sesiapa jumpa dengan beliau ke beb... kah kah kah !.

2 ulasan:

  1. KALAU BUKAN BODOH BUKAN LAH MELAYU UMNO KAN.....

    BalasPadam
  2. tapi melayu PAS pun sudah nak sampai Bodoh nya dengan melayu UMNO, ialah tak lama lagi PAS kan nak ganti UMNO kan

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....