DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 1 Jun 2015

Harga Minyak Naik Paling Minimun Pun Lu Orang Kecoh Apahal... Kah Kah Kah !


Mungkin itulah Maksud yang ada didalam KEPALA OTAK Pemimpin Umno berserta Penchacai-Penchacai Angkat Najis Pemimpin Umno, jika tidak tak kan Pemimpin masih boleh dan Sanggup Menaikan Harga Minyak didalam suasana Pendapatan Negara dikatakan Bertambah hasil Sumbangan Rakyat menerusi Cukai Barangan dan Perkhimatan Ahmad Maslan GST... kah kah kah !.

Setelah rakyat diberi Anugerah BR1m sebanyak RM300.00 baru-baru ini, pada Pendapat Pemimpin Umno dengan menaikan Harga Minyak pada tahap paling Minimun iaitu RM0.10 Sen apalah sangat. Sedangkan BR1M bernilai RM300.00, jika satu Keluarga menggunakan Minyak sehari sebanyak 10 Liter maka Kenaikan hanya baru RM1.00 sehari sahaja... kah kah kah !.

Bermakna dalam satu bulan satu Keluarga menanggung Kos Kenaikan Harga Minyak hanya baru dalam lingkungan RM30.00, mungkin ada yang mengatakan yang 10 Liter satu Keluarga tidak mencukupi dalam satu hari. Ok lah Penchacai Angkat Najis Umno tambah lagi 10 Liter menjadi 20 Liter satu hari, Untuk itu jumlah tanggungan kenaikan Minyak hanya baru RM2.00 sehari... kah kah kah !.

Jika RM2.00 sehari bermakna satu bulan baru berjumlah RM60.00 sahaja, sedangkan Anugerah BR1M yang diberi kepada Rakyat bernilai RM300.00. Oleh itu jika RM300.00 dibahagikan dengan RM60.00 sebulan, maka Tanggungan Kenaikan Harga Minyak boleh di Tampung oleh BR1M ialah selama lima bulan... jadi apa Masalah nya dengan kenaikan Harga minyak tersebut... kah kah kah !.

Seperti biasa gua tak Salahkan 100 peratus Pemimpin Umno tersebut kerana Keberadaan Pemimpin Umno disitu adalah melalui Demokrasi yang ADIL, jika mengikut kata Tuang Presideng PAS dalam menyatakan Sokongan beliau terhadap Perdana Menteri Paling Jujur Dalam Dunia bagi Meneruskan tugas sebagai Perdana Menteri sampai habis Penggal Parlimen... kah kah kah !.

Jikalau mengikut kata wala'un-wala'un... yang mana Sokong Presiden Pas kepada Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib adalah sesuatu yang cukup bijak dalam berpolitik... bijak kepala otak lu Wala'un... lepas ini entah apa lagi BALAK yang bakal Rakyat akan terima jika Najib dapat terus menghabiskan Penggal Parlimen sebagai Perdana Menteri... betul-betul TOLOL... kah kah kah !.

Kepada Pengundi-Pengundi yang Mengundi Pemimpin Umno pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas diharap lu orang Meneruskan Sokongan lu orang kepada Pemimpin Umno, dan lu orang Kena Berbangga dengan apa yang dibuat oleh Pemimpin Umno tersebut. Kerana Pemimpin Yang BODOH adalah Hasil Dari Tanggan Pengundi Yang Bodoh... tak betul ke... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua ingatkan jika pemimpin berstatus ulama' suruh lu orang wala'un terjun lombong pun lu orang akan buat atas sebab nama wala' membabi buta... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Najib kena lantik seorang timbalan menteri untuk bagi penerangan kepada rakyat bahawa harga minyak diapungkan ikut harga pasaran dunia. Ini adalah cadangan dari Rafizi. Masih ramai yang tak tahu. Setiap bulan pertikaikan perubahan harga minyak.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....