DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 1 Jun 2015

Ala haiiii... Timbalan Mursyidul Am PAS Kenapa Macam Bersedih Aje Ni... Hu Hu Hu Hu Hu !


Kenapa Nada Suara Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Ahmad Yakob berbunyi macam Sedih dan Pilu aje ni beb, Betul ke wahai Timbalan Mursyidul Am PAS yang Kritikan Timbalan Presiden PAS Mohd Sabu akan Membuka Ruang kepada Musuh untuk Melemahkan PAS... ye ke Datuk... kah kah kah !.

Atau Kritikan dari Timbalan Presiden PAS terhadap Tuang Presideng PAS akan Melemahkan Sokongan Perwakilan, terhadap Tuang Presideng PAS Datuk Seri Tuang Guru Haji Hadi dalam Pemilihan PAS kali ini. Cuba gak Datuk Timbalan Mursyidul Am PAS cakap betul-betul boleh tak... kah kah kah !.

Atau Datuk dan Gorombolan-Gorombolan Datuk sudah mula merasai KERISAUAN dengan menjangka kan Undi yng Bakal Diperolehi oleh Tuang Guru Haji Hadi tidak Menggambarkan seperti mana Pencalonan yang beliau dapati iaitu lebih dari 95 Kawasan Mencalonkan beliau... kah kah kah !.

Cerita lah betul-betul Datuk Ahmad Yakob, jangan lah Tipu-Tipu tak elok Datuk... nanti bila Perwakilan mendengar yang Datuk Menipu, lagi lah Sokongan terhadap Tuang Presideng PAS bertambah MEROSOT. Datuk kena ingat yang Perwakilan PAS ada bermacam-macam Jenis Pemikiran... kah kah kah !.

Bukan nya semua Perwakilan PAS mempunyai OTAK seperti Wala'un-Wala'un yang akan Mengiyakan apa sahaja yang keluar dari Mulut Datuk. Jika Datuk cuba Meraih Sokongan melalui Kritikan yang dibuat oleh Timbalan Presiden terhadap Tuang Presiden PAS, ianya adalah Silap Banyak Datuk... kah kah kah !.

Cara Datuk ni tak jauh Bezanya dengan cara Meraih Sokongan Tuang Presideng PAS kepada beliau, bila mengatakan bahawa Calon Presiden yang seorang lagi iaitu Ustaz Ahmad Awang adalah Pilihan DAP. Satu cara Meraih Sokongan yang digunakan oleh Pemimpin Umno dalam setiap kali Pilihan Raya... kah kah kah !.

Apakah Datuk baru Tersedar dari Hayalan, bahawa Kritikan kepada Tuang Presiden akan membuka Ruang kepada Musuh Politik untuk Melemahkan PAS, Sedangkan Kritikan dan Teguran bukan lah sesuatu yang baru disuarakan oleh Ahli PAS terhadap Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Hadi... kah kah kah !.

Namun apa Riaksi dan Maklum Balas Tuang Presideng PAS terhadap Teguran yang dibuat oleh Ahli PAS kepada beliau melainkan ianya dikatakan sebagai Tidak Wala', hanya itu lah RATIB yang dimainkan oleh beliau melalui Wala'un-Wala'un beliau. Hingga membawa kepada dikatakan Menghina Ulama'... kah kah kah !.

Tanpa membezakan sama ada Kritikan tersebut adalah Kritikan terhadap Kepimpinan Ulama' atau Kritikan terhadap Ilmu Agama yang dimiliki oleh Ulama' sebagai Pemimpin. Hingga begitu sekali Tuduhan yang dilemparkan terhadap Ahli PAS yang Mengkritik Cara Kepimpinan Tuang Presideng... kah kah kah !.

Begini lah Datuk Timbalan Mursyidul Am PAS, cerita banyak pun tak Berguna lagi Nasi Sudah Pun Menjadi Bubur, oleh kerana itu daripada berlakunya PEMBAZIRAN baik saja dimakan Bubur tersebut. Bubur pun jika kena Cara Penghidangan nya... pergghh bubur pun sedap juga Datuk... kah kah kah !.

Pembunuhan Krektor Politik terhadap terhadap Adun-Adun, Persuruhjaya PAS Negeri serta Ahli Jawatan Kuasa (AJK) PAS Pusat, yang bukan nya berstatus Ulama' pada Pemilihan PAS Kawasan adalah bukti jelas ianya adalah Kerja-Kerja JAHAT Golongan yang Mendakwa sebagai Ulama' Pewaris Nabi... kah kah kah !.

Namun Penafian Pertembungan antara Golongan Profesonal dan Golongan Ulama' yang Bodoh Berpolitik hanya baru sekarang DINAFIKAN oleh Tuang Presideng PAS, itu pun masih mahu membuat Fitnah dengan mengatakan ianya adalah antara Pemimpin yang disukai DAP dengan yang tidak disukai DAP... kah kah kah !.

Sesedap Mulut CELUPAR Tuang Presideng saja menyebut apa yang boleh memberi Keuntungan Politik bagi Meraih Undi dari Perwakilan PAS, demi Mengekalkan Jawatan sebagai Presideng PAS. Bagaimana pula jika ada yang Mendakwa Tuang Presideng adalah Calon yang Disukai oleh Pemimpin Umno... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... mengkritik cara kepimpinan ulama' dikatakan menghina ulama' oleh wala'un-wala'un... cuba cermin sikit muka lu orang tu wala'un-wala'un... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. Bila Jebon dikatakan berjoget... maka mungkinkah ularmak* mampu menari gelek padang pasir? Maklumlah Cairo.

    * ularmak... bukan ulama.

    BalasPadam
  2. Tak payahlah aku komen ,cukup ulasan dari admin.biar dia sedar dunia sekarang bagaimana.dia seolah2 duduk dalam gua.oarng dalam gua pun dapat maklumat,cuma aku hairan dia tiba2 berubah sikap setelah ulamak kesayangan aku telah kembali kerahmatulah TGNA.sebelum ni dia pakai topeng cap apa aku tak tahu.

    BalasPadam
  3. Setelah almarhum tgna meninggal dunia pas dah jadi kelam kabut...semua nak jadi bos..presiden pung makin cirit birit mulut...buat kenyataan yg bukan saja merugikan pas tp pas nampak bodoh dan bangang...yg pasti next pru pas lingkup...non malay dah jauh dr pas...anyway diorang masuk pru bukan untuk menang..takkan ahli tak boleh menilai statement macam ni

    BalasPadam
  4. aku memang sokong haji hadi UG untuk jadi presdeng kapal tangkap ikang.
    aku nak ajak dia berhijrah kat kawasang ikang di monggolia.

    BalasPadam
  5. hadi mesti dimenangkan. Bila menang hadi boleh jadi pm ganti najib. bila hadi jadi pm hudud akan dilaksanakan 100% di msia pada tahun 1957 nanti.

    BalasPadam
  6. Dia masuk PRU bukan nak menang dan sebenarnya nak redha (suka / menyukakan ) Allah. Memang cantik bah! statement begini, tepat sekali puak puak dia ikut jemaah Tabligh kerana Allah x letakkan ulmak duduk dalam politik. Politik ialah mainan yg dirangka oleh puak yahudi laknatullah.Dari itu kawan bila batil lawan batil yang menang ialah batil yg lebih kuat,teknologi mengatasi (menang) ketas kebatilan - teknologi lawan teknologiyg lebih kebatlah yg menang dan , sihirlah yg mengatasi ketas teknologi ,syaitan/sihir lawan Sunnah maka Sunnahlah yg menang.dia tuang dari menghadiri hampir banyak mesyuarat yg menjadi kewajibannya menghadiri mesyuarat maka selayaklah dianya diberi pangkat "Tuan" lagi pula loghat Trengganu cenderung pada istilah linguistik diphtong "ng", maka ini adalah satu penghormatan yg amat tinggi dimana dua perkataan disingkatkan menjadi "Tuang" dari terbitan kata dua perkataan "tuan" dan "tuang (sama erti ponbteng)". Tuang presideng .

    BalasPadam
  7. X suka jemaah Tabligh jangan caci. Nak tahu benar atau tidak usaha mereka untuk kebaikan diri anda , disyorkan anda mendirikan solah istikharah nak tahu samaada jemaah ini betul atau tidak dan nak ikut atau tidak.Tuang presideng mengajar ugama memang kita kena dengar ilmu dia sebab nabi suruh kita hormat org seumpama dia namun dia pula tidaklah elok meletakkan dirinya dalam tempat yg sebahagian org anggap sebagai tong najis(politik). Nak cuci/elak najis bukan ngan cara masuk cuci dari dlam tong najis.

    BalasPadam
  8. Sbnr7KBNARAN..

    Sbnr7KBNARAN "rahsia" trbongkar

    Hidup ini WAJIB & WAJIB mncari sbnr7KBNARAN

    Sbnr7KBNARAN-"HAQ" itu adalah CAHAYA yg maha7TERANG

    CAHAYA yg maha7TERANG itu mnerangi jiwa dr DASAR-HATI yg paling2 dlm

    Drp DASAR-HATI yg berCAHAYA itu mnjelma-HAKIKAT sbnr7KJUJURAN sbnr7KEIKHLASAN sbnr7AMANAH-integrity sbnr7KETELUSAN-SUCI-transperency yg ajaib-lg-MIRACLE skali..

    CAHAYA..

    CAHAYA-Nuuurrr yg maha7TERANG itu..

    >>>akan menerangi kegelapan2-klentong-FITNAH-ONAR-putar-belit yg zalim & mNINDAS ummah!

    >>>akan jls skali mnyuloh muka2-korup-RASUAH-SONGLAP-REMBAT-ESOS-BALAK-projek-proxy dll

    >>>akan mmbuka "RAHSIA"-pekong-SAMAR-KELIRU sprt "HUDUD" tipu yg boleh pulak dpinda2 tu

    >>>akan JELAS mnampakkan ularrrrMak-FITNAH as-SUK yg brSORBAN yg brPUTAR2 dgn ayat2Quran

    >>>akan mmPAMERkan ciri2 ularrrMak2-FITNAH yg sgt7TAKUT kpd CAHAYA-hujjah-DEBAT-wacana krn HATI mrk sgt7GELAP gara2 brbuat ""FITNAH-songlap-RASUAH"" ddlm GELAP!!!!



    DASAR..

    DASAR sbnr7KBNARAN = CAHAYA yg maha7TERANG....mnyuloh keDASAR HATI yg paling7dlm skali..

    DASAR FITNAH itu = GELAP & GELAP ketakutan krn AUTA-onar-songlap-RASUAH ddlm GELAP!!!!

    Adakah ularrrMak2-FITNAH as-SUK tuu ingat ALLAH tidak dpt melihat keDASAR niat-HATI mrk yg korup-GELAP-songlap-RASUAH.......sbb itulah mrk sggup & trgamak brbuat FITNAH!!!!?

    FITNAH!

    FITNAH itu lg dahsyat-"AKHBAR" drp mmBUNUH!!!! noktah!

    BalasPadam
  9. hadi tkde inisiatif utk redakan kekalutan PAS.

    maybe sgt asyik masyuk bercinta dgn umno, tk pedulilah anak2 di rumah.

    yg penting dpt wanita jelita umno itu. tinggal meka tinggal saudara , kerana umno aku turutkan

    bila tgh bercinta, anak2 pun dimaki sebagai kena beli, barua dll.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....