DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 3 Mei 2015

PRK Rompin Dan PRK Permatang Pauh : Akhirnya Ketua Wanita MCA Pecahkan Tembelang Pemimpin Umno


Walaupun kenyataan tersebut boleh dikira membangkitkan ISU PERKAUMAN namun ianya juga boleh lah dikatakan juga sebagai MEMECAHKAN TEMBELANG Pemimpin-Pemimpin Umno berkaitan dengan Cukai Barangan Dan Perkhimatan GST. Jika sebelum Perlaksanaa GST pada 1 April 2015 selalu yang digambarkan adalah Kemarahan Masyarakat Cina Khas nya Peniaga-Peniaga Kaum Cina.

Dimana dikatakan Peniaga-Peniaga Kaum Cina dengan Perlaksanaan GST maka Peniaga-Peniaga Kaum Cina tidak akan dapat Lari dari membayar Cukai kepada Kerajaan, tiada langsung dibayangkan serta digambarkan yang GST akan menyusahkan RAKYAT khasnya Kaum Melayu yang menjadi Majoriti Pengguna seperti dikatakan oleh Ketua Wanita MCA merangkap Sahabat kepada Parti Umno tersebut.

Namun setelah GST berjalan pada 1 April 2015, yang lebih mendapat KESUSAHAN adalah Kaum Melayu atas sebab Kaum Melayu ialah Majoriti Pengguna dalam Negara seperti kata Ketua Wanita MCA sahabat Umno. Untuk itu kita ucapkan Terima Kasih kepada Ketua Wanita MCA sahabat Umno atas kenyataan beliau yang mengatakan Kaum Melayu lah yang akan Membayar lebih GST dalam Malaysia.

Memang betul Peniaga-Peniaga yang Majoriti nya Kaum Cina memang tidak Menyukai GST, tapi apakah Peniaga Melayu sangat Suka kepada GST. Yang mana Peniaga-Peniaga ini terpaksa mengeluarkan MODAL TAMBAHAN dalam memenuhi PRA SYARAT kepada Perlaksanaan GST, yang sudah tentu ia nya juga tak secara langsung akan Menaikan KOS sesuatu Barangan.

Kepada Pengundi-Pengundi di Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin dan Permatang Pauh Khas Orang Melayu apakah ini tidak cukup membuktikan yang Pemimpin-Pemimpin Umno adalah KAKI PENIPU serta PENYAMUN kepada Orang Melayu. Kepada Pengundi Kaum Cina apa yang perlu diketahui ialah jika sudah Kaum Melayu pun Pemimpin Umno TIPU dan SAMUN apa lagi terhadap Kaum Cina.

Untuk itu apa yang Pengundi-Pengundi PRK Rompin dan Permatang Pauh perlu lakukan ialah Jangan sesekali memberi Undi kepada Umno/Bn, kerana ia akan memberi ISYARAT yang Rakyat baik Kaum Melayu, Kaum Cina, Kaum India serta Kaum-Kaum lain bukan lah Pengundi yang Bodoh serta boleh ditipu dengan hanya membawa Projek-Projek Mee Segera semasa Pilihan Raya. sumber


hemmmmm..... negara malaysia akan lebih aman dan makmur tanpa umno/bn... kerana terbukti umno/bn lebih membawa kepada kerosakan di dalam negara sejak dulu kini dan selama nya... kah kah kah !.

2 ulasan:

  1. berapa jumlah kedai cina yg dah ditutup kerana gst?

    BalasPadam
  2. Gst tak menyusahkan peniaga. Mereka boleh buat mcm2 cara utk dpt untung. Yg susah ialah rakyat biasa. Klu dicampur2 cukai gst dlm setahun, jumlahnya mungkin lebih besar drp income tax. Dah le bayar income tax, bayar gst lagi. Pening kepala kena main pemimpin mcm nih....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....