DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 13 September 2014

Tu Dia... Dunia Sudah Terbalik beb... Kah Kah Kah !


Cubalah lu orang bayangkan beb, jika yang Mengatakan Orang Melayu adalah PEMALAS serta TIDAK JUJUR dari Ucapan Orang Bukan Melayu atau setidak-tidak nya dari kalangan Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) mahu pun Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang Condong kepada PR. Rasa-Rasa lu orang lah siapa yang akan MEMBANTAH Ucapan tersebut selama 7 Hari 7 Malam... kah kah kah !.

Dimasa tersebut akan adalah DEMONSTRASI diseluruh Negara Membantah kenyataan tersebut dengan Mengatakan yang Ucapan dari Pemimpin PR itu sebagai MENGHINA Orang Melayu, yang lebih DASYAT lagi bila ianya dikatakan sebagai Menghina Orang Islam kerana konon nya Orang Melayu dan Agama Islam BERPISAH TIADA iaitu Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam... kah kah kah !.

Tetapi atas sebab yang Mengatakan Orang Melayu sebagai Pemalas dan Tidak Jujur tersebut adalah Bekas Ulul Amri Umno iaitu Tun Mahathir Muhamad Iskandar Kutty yang TERSOHOR, maka Segala yang bernama ISI PERUT UMNO terpaksa lah BERTAFAKUR dengan MENELAN apa saja yang dikatakan oleh Bekas Ulul Amri Umno walaupun jauh Disudut Hati tidak bersetuju... kah kah kah !.

Oleh dari itu maka terjadi apa yang dikatakan seperti DUNIA SUDAH TERBALIK bila mana Pengerusi Majlis Gagasan Malaysia Saudara Manivannan Rethinam MENYANGGAH kenyataan dari Bekas Ulul Amri Umno tersebut. Dimana menurut beliau "Kenyataan daripada Dr Mahathir itu TIDAK BENAR kerana ia seperti MENUDUH semua Orang Melayu Malas dan Tidak Amanah".

"Sedangkan hanya Segelintir yang begitu, secara Peribadi, saya mempunyai ramai Kenalan dan Rakan dari kalangan Orang Melayu yang Jujur dan mempunyai Nilai ETIKA yang boleh Dipandang Tinggi. Kenyataan Tun Dr Mahathir yang mengatakan Kegagalannya untuk Mengubah Orang Melayu daripada bersikap Malas dan Tidak Amanah setelah 22 tahun memerintah adalah Salahnya Sendiri".

"Jangan menuduh Orang Melayu Pemalas dan Tidak Jujur, kenyataan MANTAN Perdana Menteriini tidak sesuai buat masa ini kerana boleh MELEMAHKAN Bangsa Melayu". Cuma yang gua risau jangan pulak ada dari kalangan Isi Perut Umno Membantah dan Mengadakan Demontstrasi terhadap kenyataan dari Pengerusi Majlis Gagasan Malaysia kerana Menuduh Mahathir MELULU... kah kah kah !.

Lu orang sendiri tahu lah kan beb, yang mana Pra-Syarat menjadi Ahli serta Penyokong Umno mestilah ada DNA Bebal Melantun-lantun Macam Getah Skrub, kalau yang tak ada DNA tersebut pun terpaksa mengatakan ada DNA tersebut demi untuk memenuhi Pra-Syarat menjadi Ahli serta Penyokong Umno. Jika tidak permohonan untuk menjadi Ahli serta Penyokong Umno akan ditolak... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... mana agaknya pergi isi-isi perut umno iaitu pemuda umno... perkasam... jati dan sebagainya... apa dia tak dengar ke yang bekas ulul amri dia orang telah menghina orang melayu dan ketuanan melayu... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. sultan yang mana rasa2 dirinya melayu takkan nak diam jer kot. . hehehhe

    BalasPadam
  2. kat bumi malaysia ni tak ada sapa yang berani nak lawan madey kecuali nazri

    BalasPadam
  3. Pasti yg akan bantah ialah Perkasa dan NGO sewaktu dgnnya tapi oleh kerana tuan punya lidah ialah anak Iskandar Kutty maka semuamya membisu.Apa yg disuarakan itu ada kebenarannya dan relevan, terutama yg berjatidiri Melayu dulu baru Islam.

    BalasPadam
  4. sang kuti kerala mari satu 'kutu'runan si kitul & mandaliar menyalak melayu ! ABU !

    BalasPadam
  5. rocky the great brown flesh vibrator says: huh.. impian aku sebagai seorang melayu ialah utk memiliki sekeping kad ATM yang takkan susut kredit sampai bila2, itu pon kalo ade terjumpa kole bekas baso tangan macam Aladin... kikikikicdm25kikiki

    BalasPadam
  6. hallo bro,...wa sudah baca sepenuhnya kritikan terhadap sikap malas melayu dalam wawancara terbaru mahathir tu....

    Ia cuma kupasan berkenaan sikap negatif sebahagian melayu yang menghalang mereka dari mencapai kejayaan.

    takkan tak boleh tegur, bro ? kalau tak boleh kritik macamana umat nak maju ?

    Allah akan ubah nasib kita menjadi lebih baik ker, kalau kita sendiri tak mengubahnya.

    Lain kali lu orang semua jangan fokus kepada siapa yang bercakap tapi fikirkan apa yang dicakapnya,...baru lu orang boleh tambah ilmu.

    BalasPadam
  7. rakab ....kah..kah..kah..kah..kah...!!! kau jenis jilat lubang jubur mahadir kutty tu ....kau pertahankan le dia ... cuba hj hadi yang cakap atau lim guan eng yang cakap ... atau karpal singh yang cakap ... kau akan terberak-berak berkejar ke balai polis buat aduan ....kah..kah..kah..kah..kah..!!!!!!!

    BalasPadam
  8. Ramai Melayu yang DBS !!! DAH BODOH, SOMBONG!!!! Bodoh tak boleh diajar! Sombong tak boleh ditegur!!!

    BalasPadam
  9. SULTAN tu asal dia melayu ke???/ cer cek sikit

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....