DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 2 Mei 2014

Sedaya Upaya Menteri Umno Hendak Menipu Bagi Menaikan Kadar Di Lebuh Raya PLUS


Memang TEPAT apa yang dikatakan kalau Tidak Menipu Bukan Umno Namanya, kerana PENIPUAN, PEMBOHONGAN, TEMBERANG, RASUAH, MENYAMUN HARTA RAKYAT serta FITNAH adalah KEMBAR-KEMBAR yang DILAHIRKAN sekali semasa Inggeris Penjajah MELAHIRKAN UMNO. Atas sebab itu jika dilihat dan TELITI Perangai serta TINGKAH LAKU Pemimpin dan Penyokong  Umno tidak LARI dari SIFAT Kembar-Kembar Umno tersebut.

Cuma yang Membezakan mereka hanyalah STATUS yang dipegang, UMPAMA nya jika Pemimpin Umno tersebut BERPENDIDIKAN AGAMA maka Kuranglah sedekit Tahap Menyerupai Perangai Kembar-Kembar kepada Umno seperti Kurang Penipu, Kurang Pembohong, Kurang Temberang, Kurang Rasuah dan Kurang membuat Fitnah. Dalam Erti Kata bukan Tak Buat cuma Kurang dari yang Tidak Berpendidikan Agama seperti Mahathir A/L Muhammad Iskandar Kutty.

Memang DIAKUI ada diantara Pemimpin serta Ahli selain dari Umno juga mempunyai Perangai Penipu, Pembohong, Temberang, Rasuah, Menyamun Harta Rakyat serta Fitnah, tetapi Tahap melakukan semua perkara itu adalah seperti LANGIT dengan BUMI. Jika DIANDAI kepada Makanan ianya SEKALI-SEKALA Dirasai. Berbeza dengan Pemimpin serta Ahli Umno yang menjadikan itu semua sebagai MENU PILIHAN dan Menu KEGEMARAN bagi SANTAPAN.

Berbalik kepada N3 diatas inilah antara CONTOH TERKINI yang dapat dilihat dengan MATA KEPALA Rakyat yang Mahu Berfikir dan Tahu Berfikir menggunakan AKAL FIKIRAN, bukan nya KEPALA LUTUT seperti Pihak disebelah Sinunnn. Dimana Pemimpin Umno SEDAYA UPAYA melalui Menteri Kerja Raya Datuk Fadillah Yusoh cuba MENIPU RAKYAT dan MENGELIRUKAN RAKYAT bagi Tujuan untuk Menaikan Kadar TOL di Lebuh Raya Projek Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS).

Sedangkan seperti yang Diketahui Umum yang PLUS sudah pun menjadi ASET NEGARA kerana ia DIMILIKI Syarikat Berkaitan Kerajaan iaitu 51 Peratus dipegang oleh UEM Group Bhd Milik KAZANAH dan 49 Peratus dipegang oleh Kumpulam Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Jikalau sudah 51 Peratus Pegangan KAZANAH manakala 41 lagi Peratus dipegang oleh KWSP macam mana pula Projek Lebuh Raya Usahasama Berhad (PLUS) adalah salah satu Pemegang Konsesi Lebuh Raya Utama Negara. sumber


Kalau ya pun ia adalah Salah Satu Pemegang Konsesi Lebuh Raya sudah tentu bukan nya Pemegang Konsesi Utama setelah dikatakan UEM Group Bhd dan KWSP adalah Pemegang sebanyak 51 Peratus dan 49 Peratus, mungkin Syarikat tersebut hanya sebagai Penyelengara Lebuh Raya. Sebagai Penyelengara Lebuh Raya yang Dipegang oleh Syarikat berkaitan dengan Kerajaan maka Tugas dan Peranan nya BERKISAR kepada Hal-Hal Penyelengaraan bukan nya SIBUK untuk meminta Menaikan Kadar Tol.

Mungkin jika sebelum Lebuh Raya dimiliki oleh Syarikat Berkaitan Kerajaan maka Hak Meminta Kenaikan Kadar Tol adalah salah satu dari Hak mereka, namun setelah Lebuh Raya Dimiliki oleh UEM Group Bhd serta KWSP iaitu dengan MEMBELI Lebuh Raya SEMESTI nya Hak Meminta Kenaikan Kadar Tol bukan nya lagi Hak mereka tetapi Hak UEM Group dan Hak KWSP sebagai Pemegang Konsesi Utama Lebuh Raya. Jadi Perjanjian Apa yang dikatakan oleh Menteri Kerja Raya dari Umno ni beb.

Sesuatu yang Cukup MENGHAIRANKAN apabila Barangan sudah BERTUKAR TANGAN dengan DIJUAL oleh Pemilik Asal kepada seseorang tetapi Hak Menentukan bagaimana Barangan tersebut hendak DIGUNA PAKAI masih lagi Dipegang oleh Pemilik Asal, jika betul lah sebagaimana dikatakan yang Perjanjian tersebut memberi Hak kepada Penyelengara untuk meminta Kenaikan Kadar Tol maka Perjanjian tersebut sudah semestinya ada sesuatu yang TIDAK KENA... kah kah kah !.

Sejak dari Tahun lepas lagi beliau mengatakan yang Kadar Tol akan DIKAJI semula iaitu bermaksud MENAIKAN Kadar Tol, namun ianya TERENCAT serta DIBATAL akibat dari Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. Yang mana lain Tak Bukan adalah untuk MERAIH UNDI bagi Memenangkan Calon dari Umno/Mca dalam PRK tersebut, sekali lagi Rakyat yang Tahu Berfikir dan Mahu Berfikir dengan Akal Fikiran tidak Menggunakan Kepala Lutut... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... teringat gua dengan menteri kerja raya sebelum ini bila ada mengatakan sebelum pru13 konon nya syarikat konsesi bersetuju untuk mengurangkan kadar dalam penstrukturan kadar tol... selepas pru13 bukan hendak turun malahan untuk kekal dengan kadar lama pun mereka tak henginnn... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....