DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 2 Mei 2014

Ahmad Maslan Bagi Amaran Kepada Yang Bantah GST


Apahal lu ni Ahmad Maslan oiii... lu ingat Rakyat yang Tahu Brfikir dan Mahu Berfikir dengan Akal Fikiran akan Berdiam Diri jika sudah Kerajaan Umno/Bn Tak Peduli dengan BANTAHAN kepada GST dan tetap akan Melaksanakan GST, kecuali lah Rakyat yang disebelah SINUNN yang lebih kepada Menggunakan KEPALA LUTUT memang lah dia orang Tak Peduli.

Atas sebab disebelah Sinunnn tu MENU Utama nya adalah OTAK LEMBU NFC dan OTAK UDANG dari Kolam Udang Noh Omar menjadi SANTAPAN Kegemaran dia orang, tetapi Kami disebelah Rakyat yang Tahu Berfikir dan Mahu Menggunakan Akal Fikiran tetap akan Membantah terhadap CIKAI GST yang lebih kepada MEMBEBANKAN Rakyat... Ada Faham Ahmad Maslan.

Menurut kata Ahmad Maslan yang mengaku sebagai Bukanlah BODOH sangat kerana mendapat 3.85 pointer bahawa "Kerajaan akan tetap melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (CBP  @ GST) pada April 2015 meskipun mendapat bantahan dari sesetengah pihak, ini kerana Pihak Kerajaan sudah hampir 30 tahun Membuat PERSIAPAN bagi tujuan itu".

"Perhimpunan MEMBANTAH GST sebagai TIDAK WAJAR, Penganjur Perhimpunan seharusnya menggunakan Pendekatan Lebih Baik untuk Menyuarakan Pendapat mereka. Mereka sepatutnya mengemukakan MOMORANDUM berhubung perkara itu, Bantahan hanya Bertujuan untuk Mempolitikkan segala Perkara Baik yang Kerajaan mahu Laksanakan".

"GST yang dikenakan pada kadar hanya Enam Peratus bagi Menggantikan CUKAI JULAN dan PERKHIMATAN serta Dikecualikann ke atas Barangan Makanan asas seperti Beras, Gula, Garam, Tepung dan Minyak Masak. Manakala Barangan dan Perkhidmatan lain yang turut Dikecualikan ialah Perkhidmatan Kerajaan seperti Pengeluaran Pasport, Lesen dan Perkhidmatan Kesihatan".

"GST bukan Perkara Baru, malahan 90 peratus Penduduk Dunia berada dalam Negara yang telah mengamalkannya, Kadar CBP yang bakal dikenakan juga adalah Antara yang TERENDAH dalam Dunia. Prinsip yang perlu Semua FAHAMI adalah Cukai itu DIPROSES daripada RAKYAT dan Dikembalikan semula kepada Rakyat untuk tujuan Pembangunan Sosial dan Ekonomi mereka".

TEMBERANG dengan bercakap didepan PENYOKONG yang dikatakan oleh Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis bahawa "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno" boleh lah Ahmad Maslan... sebab pada dia orang apa sahaja yang dikatakan oleh Pemimpin Umno semua nya Betul, Hatta Harga Minyak Naik pun dikatakan Tidak Naik cuma Subsidi Dikurangkan... kah kah kah !.



hemmmmm..... 30 tahun konon nya kerajaan sudah merancang gst ni beb... kalau ya pun nak menipu agak-aga lah ahmad maslan oiiii... kah kah kah... A BU.

5 ulasan:

  1. betul apa yg dikatakan bekas pm lam umno dah pupus yang cerdik dan yang tinggal cuma bodoo.....drpd totok umno kg medan....

    BalasPadam
  2. barua tur ni x abis-abis ugut rakyat ! lahanat punya kangkung ! ABU !

    BalasPadam
  3. 3.85 CGPA xla bodoh sangat tapi antara orang yang paling bodoh bila jadi ahli ONMU kahx100...ABU

    BalasPadam
  4. Kalau sekadar 3.85 CGPA di universiti yang tiada kelas atau main beli sijil degree sahaja (Maklumlah banyak duitlah katakan) tiada guna beb. Lagipun orang baik tidak akan bangga dengan pencapaian dia tahu tak tetapi merendahkan diri (bukan merendah diri sampai tahap orang boleh pijak kepala macam umat melayu UMNO) dan terus perbaiki dirinya biarpun dapat pointer tinggi beb.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....