DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 18 Mac 2014

Terkini Mas MH370 : Landasan Pendaratan Pesawat Dengan Selamat Dikenal Pasti


Mengikut dari MAKLUMAT DATA mendapati Pesawat Mas MH370 telah BERHUBUNG sebanyak 6 kali dengan  SATELIT dan yang Terakhir DIREKODKAN ialah pada jam 8.11 Pagi Waktu Tempatan 8 Mac. Kalau itu dijadikan BUKTI bermakna Pesawat tersebut tidak mengalami MASALAH TEKNIKAL meskipun TRANSPONDER nya sudah DIMATIKAN sebaik sahaja menghampiri Sempadan Kawalan Trafik Udara antara Malaysia dan Vietnam seterusnya melakukn UBAH HALUAN ke Selat Melaka.

Dikatakan juga selepas dari masa 8.11 pagi Waktu Tempatan kali Terakhir Pesawat Berhubung dengan Satelit ianya hanya mempunyai TEMPOH MASA 1/2 Jam sahaja untuk membolehkan Pesawat Terbang, selepas itu dikatakan Pesawat akan KEHABISAN MINYAK bagi meneruskan Penerbangan. Maka Pesawat tersebut TERPAKSA melakukan Pendaratan KECEMASAN, jadi dimana Pesawat tersebut Mendarat di kawasan  Lautan Hindi cukup LUAS dan mempunyai banyak Pulau-Pulau kecil.

Menurut PAKAR Pesawat Mas MH370 Boleh Mendarat dengan SELAMAT walaupun di Landasan Pendek yang Bukan Khas untuk kegunaan Pesawat Komersial seperti Boeing 777-ER tersebut. Namun ada juga dikatakan Pesawat tersebut hanya Boleh Mendarat tetapi Tidak Boleh melakukan PELEPASAN kerana KEPENDIKAN Landasan untuk Berlepas. Untuk itu dibawah ini diberikan BAYANGAN antara Landasan-Landasan yang Berkemungkinan Pesawat tersebut Mendarat.

ANDAI KATA Pesawat tersebut Mendarat dengan Kawalan Juruterbang di Lautan, maka Pesawat DIANGGARKAN mengambil masa 3 minit untuk MELUNCUR sebelum TERHENTI dan TERAPUNG sebelum TENGGELAM jika air memasuki kabin sepenuhnya. Berbeza dengan sebarang Pendaratan di Daratan seperti PADANG PASIR, yang mana Pesawat boleh mengalami BANYAK KEROSAKAN kerana Permukaan yang TIDAK RATA dan KERAS.


Pesawat Mas MH370 yang dilaporkan DIKENDALI secara MANUAL oleh  Seseorang yang MAHIR di dalam KOKPIT ia akan melalui Kawasan Kepulauan Andaman selepas ISYARAT terakhir dipercayai dari Pesawat itu Dikesan oleh RADAR Tentera Udara Diraja Malaysia di situ. Antara nya ialah Landasan di Pulau Nicobar yang terletak Lautan Hindi yang mana mempunyai 3 Landasan Kapal Terbang TINGGAL yang sudah tidak digunakan lagi.

Salah satu daripadanya adalah Lapangan Terbang Campbell Bay yang terletak 190 kilometer Utara Kepulauan Sumatera. Selain itu, terdapat sebuah lagi Landasan yang dibina Tentera Jepun pada tahun 1942 hingga 1945. Landasan ini kemudiannya DIUBAHSUAI serta DIPANJANGKAN sehingga 8,886 kaki oleh Tentera Udara India pada 1967. Manakala sebuah lagi Landasan kapal terletak di Utara antara Pulau Andaman dan Nicobar iaitu Landasan Kapal Terbang Shibpur.

Sebuah lagi Landasan Kapal Terbang Tinggal ialah di Pulau Koko yang dikatakan MILIK Tentera  Myanmar dan ad juga mengatakan yang ianya kini di bawah KEKUASAAN Negara China. Sebuah lagi Landasan Kapal Terbang yang boleh digunakan untuk Mendaratkan Pesawat Mas MH370 juga ialah Lapangan Terbang Antarabangsa Veer Savarkar atau lebih dikenali sebagai PORTBLAIR milik Negara India di pulau yang sama yang dalam Proses Pengubahsuaian. sumber


hemmmmm..... betul atau tidak teori diatas wallahualam, apa yang diharapksn pesawat dengan semua anak kapal serta penumpang-penumpang masih lagi selamat... amin yarabbalalamin

2 ulasan:

  1. Doa.untuk.mh.370.

    BalasPadam
  2. Cakap apa pun, pemimpin Malaysia memang tak telus... aku dah kena dengan dakwat kekal... kalau aku percaya juga dengan cakap dia memang hilang kredibiliti aku sebagai mukmin.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....