DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 2 Februari 2014

PRK N.25 Kajang : Aziz Bari Tolak Pandangan Bekas Hakim Berkaitan Lantikan MB


Dua pandangan yang berbeza dari dua Tokoh yang tahu berkaitan Undang-Undang, satu nya ialah Bekas Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah baca sini dan seorang lagi adalah Dr Abdul Aziz Bari baca sini. Mana satu yang betul gua pun tak pasti namun gua hanya boleh TAFSIRKAN dari TINDAK-TANDUK kedua-dua mereka sebelum ini itu saja. Bab Undang-Undang memang gua JAHIL beb.

Seperti apa yang gua tahu Bekas Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah adalah boleh lah di katakan Penyokong Kuat kepada Umno/Bn atau dalam kata lain MACAI UMNO, tak percaya ke lu orang boleh baca sini dan sini. Manakala yang seorang lagi adalah Pemimpin Pakatan Rakyat yang DIBUANG dari menjadi Pensyarah oleh Universiti kerana Pandangan beliau berkaitan Undang-Undang.

Jadi lu orang NILAI dan FIKIRKAN lah sendiri Pandangan siapa antara kedua-dua nya adalah TEPAT, sama ada MACAI UMNO atau pun Pemimpin PR tersebut. Sekali lagi gua katakan yang gua betul tak  dapat memberi Pandangan gua, sama ada nak gua katakan MACAI UMNO tu salah pun tidak atau Pemimpin PR tersebut Betul pun tidak. Namun gua harap Pandangan Pemimpin PR tersebut adalah betul.


Kerana bagi gua MACAI tetap MACAI walau dimana Kedudukan beliau dan tak kira apa STATUS beliau, kerana MACAI akan tetap menjadi MACAI walau apa sekali pun yang dilakukan oleh Orang yang di CACAI. Sejarah telah memberitahu bagaimana Negeri Perak satu ketika dulu bukan hanya BERTUKAR Menteri Besar (MB) malahan dengan Kerajaan Negeri sekali Bertukar.

Hanya kerana Perbuatan MULIA Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) seramai 3 Orang yang Keluar Parti seterus nya Menyokong Parti yang sebelum nya menjadi Pembangkang, dimasa tersebut tak timbul soal PENGKHIANTAN KEPADA PENGUNDI yang Mengundi ADUN berdasarkan Parti dari MULUT-MULUT LONGKANG PENCHACAI. Kerana apa kerana ia nya adalah Demokrasi Terbaik... kah kah kah !.


hemmmmm..... habis semua segala kotoran keluar dari mulut longkang penchacai berkenaan perletakan jawatan adun kajang, baik lah lu orang penchacai ambil cermin dan cermin muka lu orang sambil bawak sekali lambang umno yang ada gambar keris telanjang tu ok... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....