DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 9 Jun 2013

(VIDEO) WAWANCARA DENGAN MANUSIA ANTARA YANG PALING DIBENCI OLEH ISI PERUT UMNO !





Walaupun mungkin AGAK BERAT untuk ISI PERUT UMNO hendak mengakui bahawa MANUSIA yang bernama RAFIZI RAMLI adalah antara PENYEBAB kepada berlakunya KEMEROSOTAN SOKONGAN kepada Umno/Bn dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas... dan kerana KEBERATAN untuk MENGAKUI bahawa MANUSIA bernama RAFIZI RAMLI tersebut antara PENYEBAB dalam BANYAK-BANYAK SEBAB kepada KEMEROSOTAN SOKONGAN terhadap Umno/Bn sejak tahun 1969... maka jalan TERBAIK untuk MENGHINDARKAN sebab tersebut ialah dengan mengatakan yang ianya adalah TSUNAMI CINA... tanpa memberikan ALASAN SEBENAR kenapa TSUNAMI CINA tersebut TERJADI... ianya lain tak bukan hanyalah bagi MENUTUP segala KELEMAHAN Umno/Bn itu sendiri.

Yang hanya DIKHABARKAN serta DIGAMBARKAN hanya lah konon nya betapa ORANG CINA telah MEGKHIANATI SEMANGAT IKATAN PERSAHABATAN hanya kerana MENOLAK  Umno/Bn dan MENYOKONG Pakatan Rakyat dalam PRU13... yang lebih MENYERLAHKAN SIKAP SYAITAN YANG DIKENALI bila ISI PERUT UMNO mengatakan bahawa ORANG CINA HENDAK MERAMPAS KUASA POLITIK DARI ORANG MELAYU dari ORANG MELAYU... ok lah gua TERIMA akan ALASAN BODOH dari ISI PERUT UMNO tersebut beb... cuma gua nak tanya pada ISI PERUT UMNO sikit beb... APAKAH SALAH kalau sesuatu BANGSA bercita-cita serta BERANGAN-ANGAN untuk MEMERINTAH dengan MENDAPATKAN KUASA POLITIK MELALUI DEMOKRASI yang sedia ada MASA KINI ?.

SOALAN tersebut samalah seperti SOALAN APAKAH SALAH bila ORANG YANG BERAGAMA KRISTIAN BERDO'A supaya Negara Malaysia menjadi Negara Kristian... atau mungkin kalau ORANG KRISTIAN sendiri BERDO'A supaya ORANG KRISTIAN DIBUKAKAN HATI untuk MEMELUK ISLAM baru dikatakan TAK SALAH beb... kah kah kah... sedangkan dimasa yang sama ORANG MELAYU yang konon nya MENJAGA dan MEMPERJUANGKAN apa yang dikatakan KETUANAN MELAYU serta AGAMA ISLAM selama 55 Tahun hanya pada PERKARA yang TERPILIH sahaja... atau pun pada yang DIFIKIRKAN sesuai dengan SELERA TEKAK MAK BAPAK dia orang sahaja... olah itu kepada ISI PERUT UMNO jangan ingat semua RAKYAT BODOH dan boleh MENERIMA ALASAN BODOH tersebut.

Cuba lu orang kat ISI PERUT UMNO selepas 55 tahun NEGARA MALAYSIA MERDEKA kenapa KUASA ORANG MELAYU dikatakan SEMAKIN TERHAKIS dan AGAMA ISLAM DIGUGAT... sedangkan selama itu belum pernah ORANG CINA menjadi Perdana Menteri mahu pun Timbalan Perdana Menteri dan JAUH SEKALI parti yang dikatakan PERKAUMNAN iaitu DAP serta PAS yang SESAT menjadi KERAJAAN... apa yang DILAKUKAN oleh Parti yang MEMPERJUANGKAN KETUANAN MELAYU serta MEMPERJUANGKAN ISLAM selama waktu tersebut... nak kata GOYANG TELOR pada hal nya KEBANYAKAN yang ada didalam Umno/Bn TAK BERTELOR beb... kah kah kah... itu tak payah lah gua bagi tahu SIAPA GERANGAN nya... lu orang sendiri dah TAHU kan kan kan kan... jadi apa yang dibuat selama waktu tersebut ?.

Berbalik kepada TAJUK diatas... sebab itu gua katakan yang MANUSIA bernama RAFIZI RAMLI ini adalah MANUSIA yang PALING DIBENCI oleh KEBANYAKAN ISI PERUT UMNO beb... namun ianya TAK MAMPU untuk dikatakan kerana ianya akan MENDATANGKAN IMPAK KEROSAKAN yang lebih BESAR kapada Umno/Bn itu sendiri... untuk itu digunakan lah ALASAN BODOH yang berbunyi TSUNAMI CINA bagi MENUTUP KELEMAHAN serta MEMBANGKITKAN SEMANGAT PERKAUMAN di kalangan ORANG MELAYU... pada hal nya PUNCA serta ALASAN yang PALING RELEVAN ialah ORANG CINA SUDAH MENYAMPAH dengan PERANGAI Pemimpin Umno/Bn yang sudah TERBUKTI dari DULU KINI dan SELAMANYA sebagai PEROMPAK dan PENYAMUN HARTA RAKYAT MALAYSIA... kah kah kah !.


hemmmmm..... tanpa penipuan... tanpa pembohongan... tanpa rasuah... tanpa fitnah dan tanpa perkauman walaupun sedetik jawapnya umno/bn lagi cepat menemui ajal beb... sebab itu siang-siang hari kata tsunami cina tapi malam-malam jumpa orang cina minta rasuah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. terbaik dari sdr rafizi, tabik & syabas tuan rafizi ,ABU jangan lupa !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....