DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 10 Mei 2013

GAMBAR AZMIN ADA TAPI AZMIN NYA TAK ADA BEB... KAH KAH KAH !

Itu sebab nya gua katakan ada diantara PIMPINAN Pakatan Rakyat (PR) ni memang SIAL lu orang tahu tak beb... bermula dari KISAH CALON BERTANDING SESAMA PR sehingga membawa kepada KEMENANGAN PERCUMA CALON BN... di Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor iaitu DUN N.24 SEMENYEH dan DUN N.39 KOTA DAMANSARA yang mana itu semua boleh DIELAKAN kalau PIMPINAN PR tersebut TIDAK SOMBONG... ANGKUH serta MEMENTINGKAN DIRI... sekarang TIMBUL pulak PEREBUTAN Kerusi Menteri Besar (MB) Selangor... mungkin tidak ada PEREBUTAN BESAR dari GABUNGAN PR sendiri iaitu dari PAS dan DAP dimana kedua-dua Parti tersebut telah MEMENANGI 15 Kerusi DUN... yang mana PAS dan DAP telah BERSETUJU mengekalkan KERUSI MB kepada PKR atau lebih TERANG lagi MENGEKALKAN Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB.

Namun PEREBUTAN yang KETARA ialah dari Ahli DUN PKR sendiri bila dikatakan Pengerusi PKR Negeri Selangor Saudara Azmin Ali cukup BERMINAT dengan Kerusi MB Negeri Selangor... betul ke tak betul itu gua tak pasti lah beb... tapi hingga sekarang PKR Negeri Selangor masih belum lagi MENAMAKAN siapa yang menjadi MB Negeri Selangor... cuma dari apa yang gua baca dari blog-blog sahabat mengatakan yang Azmin Ali serta PENYOKONG beliau cukup INGINKAN Jawatan MB Negeri Selangor sejak dari DULU lagi beb... atas sebab itu keluar lah VISUAL temuramah diantara Ketua Wanita PKR Puan Zuraidah Kamaruddin dengan MEDIA MESRA UMNO iaitu Antara Pos... yang NADA KEMARAHAN Puan Zuraidah kepada PAS dan DAP yang mahukan Tan Sri Khalid Ibrahim KEKAL sebagai MB Selangor.


Selepas itu keluar lah cerita KETIADAAN kedua-dua mereka di Stadium KELANA JAYA semalam bagi PERHIMPUNAN BANTAHAN PENIPUAN SPR dalam PILIHAN RAYA UMUM KE-13 (PRU13) yang lepas... ianya kemudian DISUSULI dengan TWITT dari Azmin yang SEMACAM tidak BERSETUJU akan PERHIMPUNAN BANTAHAN PENIPUAN SPR tersebut... walaupun banyak KOMEN-KOMEN dari PENYOKONG PR yang TERTANYA-TANYA apakah MAKSUD dari TWITT tersebut... tapi tiada jawapan yang diberikan oleh Azmin Ali... maka itu MENGUATKAN lagi yang beliau bersama PENYOKONG beliau akan membuat KEJUTAN selepas ini... terbaru sebentar tadi di MAJLIS KESYUKURAN DAN CERAMAH RAKYAT yang dihadiri oleh PIMPINAN PR Negeri Selangor di DATARAN KEMERDEKAAN SHAH ALAM tanpa KELIHATAN pun KEHADIRAN Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin walaupun GAMBAR dia orang ada...  kah kah kah !.

Apa nak jadi lah dengan PIMPINAN PR yang perangai dia orang  SEBIJI macam ISI PERUT UMNO beb... gua betul-betul MARAH sejak dari PENAMAAN CALON lagi... itu saja sudah menunjukkan kepada RAKYAT yang TIADA KESEPAKATAN... mungkin pada AHLI PR boleh MEMAHAMI SITUASI dalam keadaan tertentu... namun macam boleh memahami pun akan TERSENTAK jugak beb... dan itu lah yang terjadi di Kerusi DUN N.39 KOTA DAMANSARA... kalau dah AHLI sendiri pun kadang-kadang TERKELIRU apa lagi dengan yang BUKAN AHLI atau PENGUNDI ATAS PAGAR beb... gua berani cakap PERTANDINGAN SESAMA PR tempoh hari antara sebab PR GAGAL ke PUTRAJAYA... ini belum lagi DITAMBAH dengan kenyataan-kenyataan yang KELUAR dari PIMPINAN PR yang DIMAINKAN oleh LIDAH RASMI SYAITAN YANG DIKENALI... kah kah kah !.

Gua kadang-kadang PELIK dengan cara BERPOLITIK dia orang... macam BERJUANG untuk RAKYAT bagi MENGUBURKAN Umno/bn yang dikatakan PENUH dengan RASUAH dan PENYELEWENGAN... tapi bila dah dekat Umno/Bn nak MAMPOS... dia orang ni seolah-olah memberi PERNAFASAN PERCUMA... benda ini bukan sekali terjadi tapi dah berpuluh kali dia orang lakukan... kalau lu orang TAK PERCYA lu orang tengok lah sikit hari lagi... mesti ada KERJA GILA yang akan dia orang buat beb... tak kira sama ada dari PAS... DAP mahu pun PKR mesti ada punya... baik yang MUDA... TUA... SIHAT... mahu pun yang DUDUK ATAS KERUSI RODA semua nya GATAL MULUT... pantang ada dengar WARTAWAN nak TEMURAMAH mula lah MULUT LONGKANG dia orang tu TERNGANGA... BETUL-BETUL BAHLUL BIN BANGANG... kah kah kah !.


hemmmmm..... kadang-kadang gua rasa dia orang ni saja suka umno/bn terus memerintah atas sebab dia orang tak minat nak memerintah tapi cuma minat nak jadi pembangkang... tak tahu lah beb mungkin gua salah kot... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan... heeeee... A B U,.

8 ulasan:

  1. Haha....kritikan yang mengancam.. saya setuju benar beb!

    BalasPadam
  2. mmg pun, aku rasa kdg2 mcm nak sepak2 jer mulut dorg. ingat dorg jer yg keje keras... yg rakyat kerja keras 24j mengadap internet, turun ke jalan raya mempetaruhkan nyawa tanpa perlindungan undang2, tanpa meminta balasan kdg dipandang sepi. tragedi pertindihan kerusi plg amat sadis. ptt diselesaikan dgn aman, secara senyap tp semua duk sibuk nak tnjk hero. dah selesai pun ader lg nak tnjk hero konon dorg dgn kroni dorg jer plg layak. kebangsatan apakah ini...

    BalasPadam
  3. Azmin kena belajar dengan D.Husam musa yg tak dilantik dalam exco negeri.. bersikap lapang dada jika tak dilantik... dan pilih keharmonian party dari menimbulkan suasana keruh sbb kecewa tak dapat jawatan .. Tumpukan kepada pembangunan dan kebajikan rakyat ..walau apa jua kedudukan masih boleh berkhidmat untuk rakyat kalau anda jujur dengan perjuangan anda ..

    BalasPadam
  4. Untuk Azmin Ali, awak memang ada potensi utk jadi MB, tapi bukan sekarang, tunggu lepas PRU14. Sabar2 laa, awak masih muda lagi. Ikut contoh HUSAM.

    BalasPadam
  5. Saudara Azmin Ali - Jika jawatan yang kau kejarkan maka letaklah jawatan dan sertailah UMNO kembali seperti EZAM yg mungkin saudara dilantik Senator.

    Jika perjuangan RAKYAT yang inginkan KEADILAN, RASUAH DIHAPUSKAN dan KEBATILAN dilunaskan maka muhasabahlah diri dan teruskan perjuangan kerana rakyat sentiasa dibelakangmu.

    Kami takkan RALAT sebesar kumanpun jika saudara meletak jawatan dari PERJUANGAN PAKATAN dan kembali ke UMNO walaupun saya duduk di area PARLIMEN dan DUN Saudara Azmin.

    Apa yang penting PERJUANGAN RAKYAT harus diteruskan.

    INGATLAH -- Saudara hanya wakil kepada RAKYAT dan bukanlah saudar seorang sahaja yang berjuang menghadapi REFORMASI & BERSIH... Kami RAKYAT yang inginkan PERUBAHAN juga sama menghadapinya malahan lebih teruk dikerjakan.

    -- Sekian ---

    BalasPadam
  6. PKR dengan UMNO lebih kurang sama resamnya. Tak berapa kuat sembahyang berbanding dengan PAS. DAP pun ada ugama dia jugak sebab tu bangsa DAP bangsa hormat sangat pada emak dan bapa.

    Azmin tersampuk kutukan adik beradik. Hormatlah sama pada Tan Sri Khalid walau pun tv gah dengan cerita2 buruk tentang Selangor namun rakyat Selangor lebih kenal macamana Khalid menjaga mereka.

    Melihat dan merasa adalah dua perkara yang berbeza. PAS pun tak rebut, DAP pun setuju ko pulak nak tunjuk kebodohan.

    Padanlah PKR kalah. Kalau menang senang2 Wan Azizah pilih hang.

    BalasPadam
  7. Aku sokong hang 100%. Puak2 dlm PKR ni byk lagi yg belum bersih, cenderung ala BN. Ini dpt di lihat cara statment yg depa keluarkan.

    BalasPadam
  8. Bagus gak kalau Azmin keluar dari PKR. Kalau dia nak bawak 11 orang geng-geng dia bawak sekali. Jangan dipujuk-pujuk. Selama ini pun perangai dia menyakitkan hati.Asyik ingin mengukuh pengaruh dia je dan ikut cakap dia je. Kalau dilihat sokongan rakyat pada PKR adalah kerana kesungguhan dan iltizam DSAI. Kalau DSAI dah tak aktif dan hanya Azmin yang berkuasa penuh, ramai yang akan tinggalkan PKR. Kalau dia keluar, inshallah akan ada pengganti yang lebih baik. Inshaallah DSAI dan PR akan dibantu oleh ahli yang lebih berwibawa bukan kerana jawatan

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....