DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 13 Mei 2013

BEKAS HAKIM MAHKAMAH RAYUAN YANG BERMULUT SIAL !

Biasa nya kalau pernah BERSATUS HAKIM setidak-tidak AKAL dan FIKIRAN akan jauh BERBEZA dengan AKAL dan FIKIRAN seperti IBRAHIM ALI atau pun ZUL KULOM beb... yang mana kita ketahui AKAL serta FIKIRAN kedua-dua SPECIES MELOMPAT tersebut lebih menggunakan KEPALA LUTUT dari KELAPA OTAK... tapi kalau BEKAS HAKIM RAYUAN pun punya PEMIKIRAN seperti PEMIKIRAN SPECIES MELOMPAT tersebut gua rasa mungkin beliau dah BUANG TEBIAT NAK MAMPOS kot beb... mana mungkin seorang yang pernah MENJAWAT JAWATAN sebagai BEKAS HAKIM MAHKAMAH RAYUAN mengeluarkan KENYATAAN BERBAU HASUTAN seperti yang dilaporkan oleh mk.

Kemana pergi nya AKAL dan FIKIRAN beliau sehingga boleh mengatakan KAUM CINA MENGKHIANATI IKATAN SETIA KAWAN ORANG MELAYU KERANA MEREKA MERANCANG UNTUK UNTUK MERAMPAS KUASA POLITIK SETELAH MEMBOLOT KUASA EKONOMI... hanya kerana ORANG CINA KEBANYAKAN nya TIDAK MENGUNDI BN dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas... maka dengan itu TUDUHAN yang ORANG CINA telah MENGKHIANATI IKATAN SETIA KAWAN dijadikan sebagai MODAL PERKAUMAN... apakah menjadi KESALAHAN didalam PERLEMBAGAAN MALAYSIA bila UNDI ORANG CINA TIDAK MENYEBELAHI UMNO/BN... apakah itu menjadi KESALAHAN beb ?... kalau ianya menjadi satu KESALAHAN dalam UNDANG-UNDANG MALAYSIA tunjukan BUKTI !.

Jangan SESEDAP MULUT SIAL MAK BAPAK BEKAS KETUA HAKIM tu aje nak MENGATAKAN ORANG CINA MENGKHIANATI IKATAN SETIA KAWAN apabila BN GAGAL MERAIH UNDI ORANG CINA... gua TAK PASTI sama ada beliau ni MENGIKUT kata apa yang DIMAINKAN oleh LIDAH RASMI SYAITAN YANG DIKENALI UMNO berkenaan TSUNAMI CINA sebaik saja KEPUTUSAN PRU13 menunjukan BN telah GAGAL MERAIH UNDI ORANG CINA hingga membawa kepada PERSOALAN yang berbunyi "APA LAGI ORANG CINA MAHU"... yang seolah-olah Negara Malaysia ini adalah HARTA MAK BAPAK UMNO YANG PUNYA... kalau HARTA MAK BAPAK UMNO yang punya boleh lah beb... kah kah kah !

Mungkin akan ada di antara ISI PERUT UMNO yang kata ini DULUNYA adalah TANAH MELAYU jadi itu sebab ianya HAK ORANG MELAYU... memang BETUL yang Semenanjung Malaysia ini DULU nya adalah bernama TANAH MELAYU... tapi itu DULU beb... seperti jugak Negeri SABAH yang mana DULU nya adalah KEPUNYAAN SULTAN SULU tapi telah DIPAJAKAN oleh SULTAN SULU kepada BRITISH selama ADA NYA BULAN DAN MATAHARI atau dalam lain nya SAMPAI KIAMAT... begitu jugak lah dengan Semenanjung Tanah Melayu beb... yang ianya telah DIPERSETUJUI oleh PEMIMPIN UMNO dengan SYARAT-SYARAT yang DIKENAKAN oleh Inggeris Penjajah sewaktu mahukan KEMERDEKAAN... kan ke kata Pemimpin Umno PANDAI BERUNDING beb... kah kah kah !.

Dengan PERSETUJUAN tersebut jelas MENUNJUKAN yang Semenanjung tanah Melayu bukan lagi HARTA KEPUNYAAN ORANG MELAYU sahaja beb... PERSETUJUAN tersebut telah MENGESAHKAN bahawa ianya DISERAHKAN secara MUTLAK oleh Pemimpin Umno kepada semua KAUM bila Pemimpin Umno BERSETUJU dengan SYARAT-SYARAT yang DIKEHEDAKI oleh Ingegeris Penjajah maka TERBITLAH NEGARA MALAYSIA... jadi kalau lu orang ISI PERUT UMNO nak MARAH dan TAK PUAS HATI... yang pertama perlu lu orang buat ialah lu orang KENCINGKAN KUBUR PEMIMPIN UMNO TERDAHULU serta MENGATAKAN yang PEMIMPIN UMNO TERDAHULU adalah PENGKHIANAT BANGSA MELAYU bila BERSETUJU dengan SYARAT-SYARAT yang DIKEHENDAKI oleh Inggeris Penjajah... kah kah kah !.

Kalau itu boleh lu orang LAKUKAN barulah lu orang LAYAK untuk mengatakan bahawa lu orang adalah PEJUANG ORANG MELAYU serta AGAMA ISLAM dan RAJA-RAJA... kalau itu TAK BOLEH lu orang LAKUKAN janganlah nak kata PERJUANGAN AGAMA ISLAM... MELAYU DAN RAJA beb... kerana itu semua adalah SANDIWARA serta PENIPUAN terhadap ORANG MELAYU bagi MEMBANGKITKAN SENTIMEN PERKAUMAN ORANG MELAYU terhadap ORANG CINA... yang mana ini semua adalah disebabkan KETAKUTAN bagi MENGHADAPI KEHILANGAN KUASA Pemimpin Umno dan bukan nya KUASA ORANG MELAYU beb... kerana TIADA satu perkara yang mahu DIKEKALKAN tapi tidak dibuat sesuatu bagi ianya DIKEKALKAN !.

Kalau betul TAKUTKAN KEHILANGAN KUASA ORANG MELAYU kenapa semasa PERSEMPADANAN SEMULA KAWASAN PILIHAN RAYA Tahun 2000 dibuat TIADA KERUSI TAMBAHAN DIBERI KEPADA NEGERI-NEGERI yang MAJORITI PENGUNDI nya adalah ORANG MELAYU... seperti Negeri KELANTAN... TERENGGANU dan KEDAH beb... sedangkan Negeri-Negeri tersebut LAYAK untuk MENDAPAT PERTAMBAHAN KERUSI bagi Parlimen serta Kerusi Dewan Undangan Negeri... kenapa ini tidak dilakukan kalau BETUL yang Pemimpin Umno adalah PEJUANG AGAMA ISLAM dan ORANG MELAYU... buat ISI PERUT UMNO lu orang kena TANYA SOALAN tersebut kepada PEMIMPIN UMNO beb... kah kah kah !.

Itu sebab gua katakan apa saja PERKATAAN PERKAUMAN yang baik dari sesiapa pun sama ada DAP... PAS... PKR mahu pun UMNO/BN semua nya adalah bermulut CELAKA dan SIAL beb... lebih-lebih lagi bila ianya keluar dari MULUT PENYOKONG UMNO dan BERSTATUS BEKAS HAKIM... gua bukan nya PAKAR dalam UNDANG-UNDANG untuk mengatakan sama ada kata-kata BEKAS HAKIM yang BERMULUT SIAL ni termasuk dalam kata-kata BARBAU HASUTAN bila berkata bahawa "ORANG MELAYU akan MEMBALAS DENDAM sekiranya DIKHIANATI... bagi ORANG MELAYU PANTANG LARANG JANGAN DIKHIANATI ORANG MELAYU... kerana ORANG MELAYU bila DIKHIANATI... dia akan MEMBALAS DENDAM KESUMATNYA TAK SUDAH-SUDAH".

Tapi tak apa biar gua JAWAP berkenaan ORANG MELAYU JANGAN DIKHIANATI tersebut yang keluar dari MULUT SIAL BEKAS KETUA HAKIM ni beb... ORANG MELAYU MACAM MANA YANG JANGAN DIKHIANATI beb... apakah jenis ORANG MELAYU ISI PERUT UMNO yang MENGKHIANATI ORANG MELAYU sejak dari DULU KINI dan SELAMA nya... apakah jenis ORANG MELAYU seperti ISI PERUT UMNO ini layak untuk berkata JANGAN DIKHIANATI... sedangkan SEJARAH MENGKHIANATI sudah TERBUKTI sejak dari HARI UMNO DILAHIRKAN oleh INGGERIS PENJAJAH... sehinggkan UMNO itu MAMPOS pada Tahun 1987 akibat DIKHIANATI oleh AHLI-AHLI Umno sendiri beb tanpa ada HASUTAN dan KETERLIBATAN dari PAS mahu pun DAP beb... jadi kalau Umno sendiri yang penuh dengan Perangai PENGKHIANATAN jangan lah pulak orang lain dijadikan KAMBING HITAM nya beb... kah kah kah !.

Mungkin bunyi nya TERLALU KASAR bagi sesetengah lu orang... tapi gua TAK PEDULI beb... sebab jenis MANUSIA seperti BEKAS HAKIM MAHKAMAH RAYUAN ni adalah lah jenis MANUSIA yang TIDAK boleh diberitahu dengan CARA BERBUDI BAHASA... kerana beliau bukan nya SEBARANGAN ORANG tapi boleh dikatakan TERPELAJAR serta BERPENGALAMAN dan sudah semestinya beliau BUKAN lagi MUDA tapi sudah TUA atau DAH NAK MAMPOS beb... tapi dengan UMUR yang DAH NAK MAMPOS beliau masih lagi NAK MENANAMKAN BIBIT-BIBIT PERPECAHAN ANTARA KAUM hanya kerana Umno/Bn TIDAK MEMPEROLEHI UNDI ORANG CINA yang BANYAK dalam PRU13 yang baru lalu... ini adalah diantara ISI PERUT UMNO yang HIDUP diatas PERKAUMAN... FITNAH dan LUCAH... tanpa itu semua dia orang TAK BOLEH HIDUP dengan AMAN beb... atau seperti SPICIES MELOMPAT yang TAK BOLEH HIDUP TANPA HUJAN dalam KEHIDUPAN walaupun ada AIR... kah kah kah !.

MUNGKIN GAMBAR DIATAS ISI PERUT UMNO AKAN KATA YANG DIA ORANG PUN ADA GAMBAR SEPERTI GAMBAR TERSEBUT... TAPI GAMBAR YANG INI BEB... SEPULUH KALI UMNO MAMPOS PUN TAK  AKAN ADA PUNYA... KAH KAH KAH !


hemmmmm..... diberitakan seorang bekas pemimpin pas ada bersama dengan bekas ketua hakim mahkamah rayuan bermulut sial dalam majlis tersebut... perpaduan pas dan umno... bunyi nya sedap didengar beb... tapi mana mungkin akan ada perpaduan kalau satu pihak penuh dengan tipu muslihat dan kejahatan... buktinya bekas pemimpin pas tersebut pun tak henginnnnn lagi masuk umno... suruh lah beliau masuk dulu beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

14 ulasan:

  1. kalau aku dapat mamat ni aku suap mulut dia dgn taik...

    BalasPadam
  2. Cukup memualkan bila aku baca cerpen yang ko tulis ni. Nama blog pun Mat Indera, melayu kominis pengkhianat bangsa .....kharrk ptuihhhhhh.

    ABCD - ASAL BUKAN CINA DAPpigs!!!!!!

    BalasPadam
  3. Orang yg benci Cina ni maknanya dia benci ayat Quran yg bermaksud penciptaan manusia berbagai bangsa ni supaya boleh berkenal2....Lagi pun Allah punya sukalah nak buat banyak bangsa. Ingat babgsa Melayu je ke yg ada

    BalasPadam
  4. Anti-Melayu Bacul...
    lu pergi nasihatkan presiden umno yang TAK ADA TELOR tu beb... supaya BERUBAT biar TELOR beliau ada balik... atau pun lu KENCINGKAN KUBUR PEMIMPIN UMNO yang telah BERSETUJU dengan KEHENDAK INGGERIS PENJAJAH... mampos lah lu ditipu oleh United Munafikun National Organisatins UMNO... kah kah kah

    BalasPadam
  5. Nama Anti MelayuBacul. Tak sedar ke yang bacul tu ialah melayu2 spesis awak.Siapa yang lesapkan berjuta2 hektar tanah simpanan melayu? Dap ke? Yang jual 3,4 bilion saham khas bumiputra kat bangsa asing Dap ke?Yang ajar melayu jadi bangang dan bangsat Dap ke? Yang jadikan orang melayu paling ramai beratur macam minta sedekah untuk dapatkan RM500 untuk beli beras siapa? Sampai mamposlah kau jadi singkek dipermainkan oleh umno.

    BalasPadam
  6. Bekas hakim mahkamah rayuan ni tidak syak lagi spesis Melayu terakhir peninggalan penjajah yang mentafsir undang undang menurut hawa nafsunya semasa perkhidmatannya.. Makan Gaji Buta..!!

    BalasPadam
  7. aphal main isu rasis brader....ko benci cina, cina itu antara bangsa yang Allah ciptakan. Ko benci Cina makna ko benci ciptaan Allah. Allah cipta kita dengan pelbagai bangsa untuk kita saling berkenalan. Lu pikir dengan cara lu mengeji maki depa, depa akan tertarik tak dengan keindahan Islam. Allah suruh kita buat baik dan berlaku adil dengan bukan Islam yang tak memerangi kita dalam urusan agama kita. Bukan cina CSL yang menentang hudud. Itu wajib diperangi bukan di buat kawan.

    BalasPadam
  8. Cakap bolih la, orang orang yang rasis sangat tu,, aku nak tengok kalau depa bolih terima kalau anak bini dan cucu cucu mereka di bunuh dan disembelih,...lu ingat gaduh perkauman ni baik, orang yang takde otak je yang suka berbunuh antara kaum..cubalah buat, nak tengok kalau tak terkencing dalam seluar,, bila dah jadi,, cakap pun dah tak guna lagi,, lu tanggung la sendiri,, lu ingat orang orang politik nak tolong kau,, depa lah orang yang pertama cabut luar negara...dia peduli apa kau mampus berbunuh antara kaum..saya dah lalui 13 Mei 1969 sangat sangat menakutkan,, saya tak mahu lihat anak cucu saya rasa apa yang saya lalui dulu,, cukuplah ianya jadi sejarah.saya tak mahu jadi orang bodoh yang ikut propaganda orang orang politik yang gabra,yang mampus kita rakyat dibawah ni,, depa duit berbilion,, cabut luar negara.. Kita ni yang jadi mangsa,, takde sapa yang untung bila pergaduhan kaum berlaku....jangan cuba cuba main api perkauman...nanti ia akan membakar diri kita sendiri.jangan jadi bodoh kita jadi macai orang orang politik yang dalam kelemasan..jangan tanye apa orang cina mahu, cuba tanya apa Najib nak???

    BalasPadam
  9. Anti Melayu Bacul,sape yg bacul?Rasa aku,kamu lh Melayu BACUL.Ber tahun2 hak Melayu di songlap oleh pemimpin UMNO.Tanah rizab Melayu semakin mengecil.54 billion saham org2 Melayu lenyap.Mamak bg aku org2 Melayu ada lh India Muslim tp pemimpin UMNO mengangkat mereka sbg Melayu.Mereka mengaku Melayu dn secara ber ansur2 mengambil HAK2 org Melayu.

    BalasPadam
  10. Anti-Melayu Bacul.... kamu ni dah lah tak berakal, kemudian tak percaya kepada Tuhan pula tu. Kesian kat mak bapak kamu yang melahirkan kamu tapi kamu jadi iblis yang bertopengkan manusia.

    BalasPadam
  11. Anti-melayu bacul

    ABCD tu slogan ciptaan PR
    hahaha...
    Ko ni mesti baru cium molot dgn zul katak pastu dtg sini komen
    hahaha...
    Memang jenis puak harkk ptuih ni kerjanya tiru je,semua nak tiru. Pastu claim dia yg cipta
    hahaha...
    Sudah2 le,jgn asik baca utusan dan tengok tv3 je
    hahaha...

    BalasPadam
  12. Agaknya mamat ni memang tidak cerdik, tidak bijaksana dan tidak layak untuk jadi hakim mahkamah rayuan. Tapi sebab mamat ni orang sebelah sana, maka dia dapat lah jawatan tu. Wallahualam.

    BalasPadam
  13. Bila kuasa dah mula lemah, pemimpin keji sanggup melaga-lagakan rakyat untuk mendapatkan semula sokongan dan kuasa. Sama mcm peristiwa 13 Mei ramai rakyat yg mati berbunuhan. Pemimpin celaka gelak tak ada sekor pun yg mampos. Ada peminpin UMPORNO BN yg mampos? Sanggup menumpahkankan rakyat demi meraih sokongan dan kuasa. Memang UMPORNO BN celaka yg tidak terhingga.

    BalasPadam
  14. PKR dan PAS masih diperbodoh DAP. mereka mahu kuasa. sekarang suara mereka lebih besar dari kamu. nah.. setelah gadai kalimah allah, apa lagi yg akan kamu gadai?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....