DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 4 Mac 2013

WAHHHH... BANYAK CANTIK LU PUNYA MUKA NAJIB... LU TUDUH ORANG BOLEH ORANG TUDUH LU TAK BOLEH !

Adoiiiii.... CANTIK betul MUKA lu ya Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... kalau orang lain TUDUH kejadian di LAHAT DATU SABAH sebagai KONSPIRASI ISI PERUT UMNO tak BOLEH... tapi lu orang ISI PERUT UMNO tuduh PIHAK LAIN sebagai DALANG boleh pulak ya... kah kah kah... bila TERKENA pada BATANG HIDUNG ISI PERUT UMNO semuanya PEMBOHONGAN dan PENDUSTAAN... tapi bila TUDUHAN kepada selain ISI PERUT UMNO semuanya kena SIASAT dan HASIL SIASATAN adalah BETUL... TUDUHAN yang dibuat oleh Pemimpin PR lu TAK suruh SIASAT ke beb... kah kah kah !.

Paling LAWAK dari DSHN apabila SOALAN yang beliau KEMUKAKAN sepatutnya beliau yang memberikan JAWAPANYA... ini sebaliknya beliau yang BERTANYA... sebagai contoh soalan beliau ialah "hairan kenapa kumpulan itu datang ke Sabah ketika ini semasa negara sedang hampir untuk mengadakan pilihan raya umum sedangkan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah sudah lama dibuat"... kah kah kah... seperti yang DIKETAHUI dan ianya pun DIAKUI oleh DSHN bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) adalah PRU yang PALING SENGIT dalam SEJARAH PRU Negara Malaysia... bermakna PELUANG juga TETAP CERAH untuk Pakatan Rakyat (PR) menjadi KERAJAAN selepas PRU13... kalau tidak mana mungkin DSHN mengatakan PRU13 adalah yang PALING SENGIT dalam SEJARAH PRU Malaysia beb... kah kah kah !.

Jika pada PRU12 Tahun 2008 rasanya PIMPINAN PR pun TIDAK MENYANGKA yang KEPUTUSAN PRU12 sebegitu rupa... dan TIADA walau seorang pun PEMIMPIN baik dari Umno/Bn mahu pun PR yang mengatakan bahawa PRU12 adalah yang PALING SENGIT... begitu juga lah dari PEMERHATI POLITIK... jadi kalau semasa PRU yang TAK DIKATAKAN SENGIT pun KEPUTUSAN nya sebegitu rupa... lu orang PIKIR SENDIRI lah beb bagaimana rupa nanti KEPUTUSAN PRU13 yang dikatakan SENGIT... jadi untuk itu APA PERLUNYA DSAI menjemput PENCEROBOH ke LAHAT DATU... kerja-kerja sebegitu BIASANYA dilakukan oleh PIHAK YANG TAK YAKIN AKAN MENANG beb... lebih-lebih lagi PIHAK YANG TAKUT KALAH bila MIMIKIRKAN NASIB selepas PRU13 berakhir... kah kah kah !.

Sebab itu bila DSHN kata yang PENCEROBOH telah MENGANGKAT BENDERA PUTIH sebelum MENYERANG ANGGOTA KESELAMATAN NEGARA gua SEBESAR KUMAN pun TAK PERCAYA beb... kenapa gua TAK PERCAYA beb... kerana sebelum ini dikatakan ada RUNDINGAN diantara ANGGOTA KESELAMATAN dengan PENCEROBOH... bermakna kalau sudah ada RUNDINGAN sudah tentu ada PERANTARAAN kalau pun tidak RUNDINGAN TERUS seperti RUNDINGAN TERUS PROJEK-PROJEK KERAJAAN UNTUK KRONI UMNO... kah kah kah !.

Jikalau sudah ada PERANTARAAN tak kan PERANTARAAN tak memberitahu yang PENCEROBOH mahu MENYERAH DIRI beb... tak kan NAK PERCAYA BULAT-BULAT kepada PENCEROBOH yang dah TERANG-TERANG SEBAGAI PENCEROBOH... kemana perginya PERANTARAAN yang sebelum ini... yang mana semasa RUNDINGAN konon nya PENCEROBOH mahu BERJUMPA SALEBRITI... kah kah kah... LAWAK betul ISI PERUT UMNO ni beb... patut lah PELAWAK-PELAWAK yang masuk UMNO seperti sudah KEHABISAN IDEA untuk BERLAWAK... akhirnya terpaksa buat LAWAK BODOH kat You Tube... kah kah kah !.

Kemudian nya pulak seolah-olah ISU LAHAT DATU tidak mahu DISELESAIKAN dengan SEGARA... seperti mahu MENYIMPAN PENYAKIT... sedangkan PENYAKIT mesti DIUBATI dengan mendapatkan RAWATAN... macam macam lah KOMEN PENCHACAI UMNO yang konon nya TAK MAHU PERTUMPAHAN DARAH lah... NAK BERUNDING lah... yang paling LAWAK GILA BABI konon nya sesama ISLAM... kah kah kah... kalau dah namanya PENCHACAI UMNO apa saja lah yang dibuat oleh PEMIMIPIN UMNO akan dilihat ELOK beb... walaupun JELAS yang kedua SEPUPU SEPAPAT dicampor dngan MENTERI PERTAHANAN tu buat kerja GUNA KEPALA LUTUT... kah kah kah !.

Lu orang TAK PELIK ke beb... PENCEROBOH NEGARA yang BERSENJATA ALA-TENTERA serta diketahui NIAT dan TUJUAN tapi DITANGANI oleh PIHAK POLIS... tak PELIK BIN AJAIB ke... seperti yang gua katakan lah beb... BUDAK BAWAH UMUR pun kalau lu orang TANYA apa LAWAN kepada PENCEROBOH yang macam TENTERA... dia orang pun akan jawap TENTERA... kerana ini bukan ISU JENAYAH yang selalu nya ditangani oleh PIHAK POLIS... tetapi ini berkaitan ISU KEDAULATAN NEGARA yang DICEROBAH oleh PENCEROBOH BERSENJATA... bukan nya PENDATANG TANPA IZIN (PATI) beb... kah kah kah !.

Bila RAKYAT mempertikaikan CARA dan TINDAKAN pihak KERAJAAN dalam MENYELESAIKAN ISU tersebut yang SEMACAM tidak mahu DISELESAIKAN dengan SEGERA... seolah-olah cuba untuk MERAIH KEUNTUNGAN dalam masa-masa PRU13 yang hampir TIBA... pandai pulak kata yang ianya PEMBOHONGAN dan PENDUSTAAN... tapi bila ada TUDUHAN yang mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai DALANG... wahhhh... CEPAT-CEPAT SURUH SIASAT beb... kah kah kah... memang SAH dan SAHIH yang ISI PERUT UMNO adalah BANGSAT-BANGAT PEJUANG BANGSAT... demi untuk BERKUASA lagi apa CARA pun TAK PEDULI janji dapat BERKUASA dan MEROMPAK HARTA RAKYAT lagi... kah kah kah !.

Lu orang TAHU tak beb... kalau Negeri Sabah di ISTIHARKAN DARURAT maka jawapnya TAK ADA lah PRU13 dalam masa TERDEKAT ini beb... KEMPUNAN lah lu orang untuk MELIHAT dan MERASAI apa yang dinamakan KERAJAAN BARU PR menggantikan KERAJAAN UMNO/BN... terpaksa lah lu orang BERPUTIH MATA dan melihat BANGSAT-BANGASAT PEJUANG BANGSAT menjadi PEMERINTAH... sebab itu ISU PENCEROBOHAN LAHAT DATU tidak mahu DISELESAIKAN DENGAN SEGERA beb... walaupun TENTERA MALAYSIA mampu untuk melakukan yang TERBAIK bagi menjaga KEDAULATAN NEGARA... tetapi kerana untuk MENYAMBUNG NYAWA UMNO/BN yang dikatakan semakin TENAT... dan jalan TERBAIK untuk menahan NYAWA UMNO dari MAMPOS CEPAT maka LAHAT DATU dijadikan sandaran... kah kah kah !.


hemmmmm..... masuk hari ini entah berapa nyawa rakyat malaysia dah terkorban... tapi tiada satu pun yang terkorban itu adalah dari isi perut umno yang konon nya pejuang agama... bangsa dan negara.... bukan setakat tekorban beb... nak pergi membantu anggota keselamatan pun gua tak dengar... kalau kat palestine ada gak gua dengar yang pergi... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. lu semua tau kutuk je.mei you yong te ren

    BalasPadam
  2. tanpa nama,
    apa lu tulis tu. lu tahu baca ke tidak

    BalasPadam
  3. Kalau dah nama bee end, memang jenis muka tebal. Mereka boleh merancang tapi bukan mereka yang menentukan.

    BalasPadam
  4. umno dengan penipuan macam lembu dengan rumput, mana boleh dipisahkan

    BalasPadam
  5. Gaya peperangan militan ni, org sulu dah expert dah. Kawan2 mereka bangsa moro dah lama berjuang menentang askar pilipina. Orang sulu dah belajar taktik ni dari bangsa moro dah. Kalau nak harap polis aje, mintak maaf la cakap, macam makan kacang goreng aje bro.

    Kalau kena dengan tentera, komando tentera, beret hijau, barulah kena buku dengan ruas. Tentera ni lain sikit, hati kering, satu peluru satu musuh, agi idup agi ngelaban. Tentera ni bukan jenis round pakai kapcai kat jalan raya.

    Patutnya dalam keadaan macam ni, polis dah duduk tepi. Bagi tugas tu kat tentera. 3 hari aje, tamatlah pengganas moro tu. Tapi tak tau lah apa strategi kerajaan Bn. Mungkin nak buat nampak thrill dan simpan sampai masa tambahan kot macam permainan bola Kelantan lawan Johor FC.

    BalasPadam
  6. Nape la KERAjaan UMNgOk Be-eNd ni BeNgap dan BaNgang bebeno...

    Polis kita dah terlatih untuk serang rakyat marhaen yg bersenjatakan air mineral dan garam je... tak penah Polis kita jumpa puak2 yg bersenjata ni. Tu yang tumpor bile jumpa dgn tentera Moro (Mundu ni...)

    Bile jumpa puak2 BERSIH bukan main handal dgn gas, air lada dan belantan... bile menghadap Tentera Sulu dan-dan terkencit sana-sini!

    BalasPadam
  7. HAIRAN JUGA BILA NAJIB TAK UMUMKAN TARIKH PRU13 WALAU PUN PADA SAAT-SAAT AKHIR.....
    KEMUDIAN TIBA-TIBA TIMBUL ISU LAHAD DATU.....APA YANG TERGAMBAR DIFIKIRAN ORANG YANG CERDIK? PECACAI UMNO PUN TERGAMBAR SEPERTI ORANG CERDIK JUGA WALAU PUN DIA ORANG NI BODOH KERANA MENDENGAR DAN IKUT PEMIMPIN MEREKA YANG PERINTAH NEGARA BUKAN KERANA CERDIK TAPI KERANA PENIPU......
    SUDAH-SUDAHLAH TU...RAKYAT SEMUA DAH TAU DAN HANYA MENUNGGU PRU13 UNTUK MENGHUMBANKAN UMNO KEDALAM JURANG DALAM YANG MEMBOLEHKAN UMNO TAK AKAN UJUD LAGI DIBUMI MALAYSIA YANG TERCINTA...INSYAALLAH!!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....