DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 13 Mac 2013

TUN MUSA HITAM BUAT NYAWA UMNO BERTAMBAH TENAT... KAH KAH KAH !

Nampak GAYANYA beb BANTUAN PERNAFASAN yang diberikan oleh BEKAS Presiden Umno Tun Mahathir kepada Umno/Bn seolah-olah cuba pula DIHALANG oleh BEKAS Timbalan Presiden Umno Tun Musa Hitam... kalau Tun Mahathir SIBUK untuk MEMBURUK-BURUKAN PAKATAN RAKYAT (PR) tetapi BERLAINAN pulak dengan Tun Musa Hitam bila mengatakan bahawa BUKU JINGGA TIDAK AKAN MEMBANKRAPKAN NEGARA... kah kah kah... jadi disini boleh lah gua katakan yang Tun Mahathir memberi PERNAFASAN kepada Umno/Bn dan dipihak Tun Musa Hitam pula cuba menolong MALAIKAT MAUT MENCABUT NYAWA UMNO... seronok betul gua rasa beb... TAK SUSAH-SUSAH Pemimpin PR serta PENYOKONG PR nak menempis DAKWAAN PEMBOHONGAN dari ISI PERUT UMNO... kah kah kah !.

Kalau mengikut kata Tun Musa Hitam "perkara itu (NEGARA akan BANKRAP) TIDAK AKAN BERLAKU sekiranya PR mampu menjaga KESTABILAN SEKTOR PELABURAN yang menjadi ASAS dalam STRUKTUR EKONOMI NEGARA... SPEKULASI itu hanya kenyataan POLITIK BERKEPENTINGAN sebelah pihak sahaja yang SENGAJA DIJAJA untuk MENAKUTKAN RAKYAT... jika sekali pun PEMBANGKANG MEMERINTAH NEGARA mereka TIDAK AKAN SEBEGITU BODOH mahu MEMBIARKAN EKONOMI NEGARA seperti yang lain sangkakan... Saya TAK FIKIR EKONOMI NEGARA AKAN MUSNAH... sama seperti apa yang PERNAH SAYA JELASKAN kepada beberapa SEKTOR PERBANKAN dan PELABUR ASING... perkara ASASNYA kita kena MENJAGA KOMUNITI PELABURAN". 

Tambah beliau lagi "Hasrat mereka (Pakatan) sama seperti yang lain iaitu untuk BERKHIMAT KEPADA RAKYAT... sebab itu mereka BERSAING UNTUK MENANG dalam PRU dan untuk MEMBUKTIKAN SIAPA LEBIH LAYAK... semua pihak perlu MENERIMA HAKIKAT TIDAK MUSTAHIL perkara ini akan BERLAKU dalam REALITI POLITIK DEMOKRASI... barang siapa guna ISU PERKAUMAN dia adalah AHLI POLITIK YANG BANKRAP... banyak ISU yang boleh DIBAHASKAN untuk PEMBANGUNAN NEGARA selain hanya NAK TAKUTKAN RAKYAT DENGAN ISU PERKAUMAN... Dasar Ekonomi Baru (DEB) hanya boleh BERJAYA MENCAPAI MATLAMAT apabila KEMISKINAN TEGAR SEMUA KAUM dapat DIKURANGKAN... malahan 30 peratus penglibatan Bumiputera dalam SEKTOR EKONOMI juga BOLEH TERCAPAI". sumber FMT   

Untuk PENGETAHUAN Tun Musa Hitam... yang ada didalam Umno sekarang ni 99 peratus adalah jenis ROTI KOSONG atau ROTI TAK ADA TELOR aje Tun... jadi macam mana dia orang nak BERBAHAS atau BERDEBAT dalam ISU HALA TUJU PEMBANGUNAN NEGARA... disamping TAK ADA IDEA... ianya ditambah lagi dengan SLOGAN MAUT yang berbunyi DEBAT BUKAN BUDAYA KITA TAPI SAMSENG HARAMJADAH NO HAL PUNYA... juga BERSANGKUT-PAUT dari satu lagi SLOGAN MAUT iaitu DEMOKRASI TERBAIK ALA WASSATIYAH... jadi sebab itu yang BERANI dibuat hanya KERJA-KERJA SAMSENG dan ISU POLITIK BANKRAP iaitu ISU PERKAUMAN aje Tun... tak kan Tun TAK FAHAM Tun... kan ke Tun jugak sesama ISI PERUT UMNO tapi itu dulu lah yang gua tahu... sekarang ni gua TAK PASTI lah sama ada Tun masih lagi menjadi sebahagian dari ISI PERUT UMNO atau tidak... kah kah kah !.

Cuma gua BERTERIMA KASIH kerana setidak-tidaknya kenyataan Tun sudah membuatkan KERJA-KERJA PR bertambah MUDAH...  walaupun gua tak PASTI apa KESUDAHAN dengan kenyataan Tun ini... yang mana mungkin Tun akan U TURN semula dengan mengatakan SEBALIK nya... tetapi BERITA ini sudah cukup untuk MENYENTAP TELOR PEMIMPIN dan ISI PERUT UMNO... kah kah kah... dan jikalau pulak Tun TETAP dengan kenyataan Tun tersebut... maka Tun sudah PASTI akan menjadi BAHAN BARU bagi FITNAH kepada ISI PERUT UMNO yang sememangnya BANGSAT tu... kah kah kah... kita TUNGGU aje Tun kalau Tun TAK PERCAYA dengan DAKWAAN gua ini... kerana Umno dengan FITNAH seperti KEMBAR semasa DILAHIRKAN oleh INGGERIS PENJAJAH dulu... oleh itu Umno dan FITNAH BERPISAH TIADA... yang mana ianya akan BERPISAH hanya bila UMNO MAMPOS... kah kah kah !.


hemmmmm..... lagi satu tun yang gua lupa nak cakap ialah gua sebenarnya tak berapa suka gak dengan tun... tapi kali ni gua suka dengar apa tun cakap... tapi kalau dengan seorang lagi tun tu... payah gua nak suka walaupun beliau kata "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk umno"... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Mustahil lah PR nk bankrapkan negara. Ingat penyokong PR ni tak sekolah ke? Sedangkan BN yg dh 50 tahun pun diorang berani gulingkan, ini kan pulak PR yg baru nak memerintah. Sure PR akan kerja keras utk provekan pada rakyat dan penyokong2nya. Klu penyokong PR macam penyokong BN tu lainlah cerita dimana pemimpin atas buat ketirisan sampai tahap gaban pun tak kisah sbb low education dan mudah ditipu.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....