DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 13 Mac 2013

BEB TOLONG BEB... PRESIDEN SENIMAN SURUH BETULKAN AQIDAH PEMBANGKANG... KAH KAH KAH !

Selama hari ni rupa-rupanya gua sudah SILAP BANYAK beb... dengan selalu MENGATA kat ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) dan ISI PERUT UMNO... mulai hari ini rasanya gua termasuk juga lu orang PENYOKONG PAKATAN RAKYAT (PR) harus SEDAR DIRI... apa yang gua dan lu orang KUTUK berkenaan APA SAJA tentang DSHN dan seluruh ISI PERUT UMNO adalah SALAH... buktinya JELAS dan TERANG bila PRESIDEN SENIMAN Zed Zaidi telah menyuruh PERBETULKAN AQIDAH PEMBANGKANG... yang mana pada gua hanya yang TINGGI ILMU AGAMA saja boleh SANGGUP menyuruh orang lain PERBETULKAN AQIDAH... maka kalau dah AHLI UMNO BIASA ya ini yang bukan dari KEPIMPINAN UMNO sudah TINGGI ILMU AGAMA nya... apa lagi yang dari PERINGKAT KEPIMPINAN UMNO... lu orang PIKIR sendiri sudah lah beb... kah kah kah !.

Apa yang gua dan lu orang TAK TAHU ialah dalam Umno MACAM-MACAM ADA... tapi yang PALING PENTING dari AHLI BIASA UMNO sampaikan keperingkat TERTINGGI semuanya TINGGI ILMU AGAMA nya... jadi lepas ini lu orang termasuk juga gua jangan lagi nak GATAL-GATAL MULUT dok nak MENGATA UMNO dan ISI PERUT UMNO nya ok... patut lah selama hari ni gua punya PEMAHAMAN tentang WASSATIYAH... MAQASID SYARIAH... IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW selalu BERTENTANGAN dengan ULUL AMRI UMNO dan ISI PERUT UMNO... rupa-rupanya gua SALAH sebab ILMU AGAMA TAK TINGGI seperti ULUL AMRI UMNO dan ISI PERUT UMNO... dan bukan setakat ILMU AGAMA saja gua TAK TINGGI tapi berkenaan FALSAFAH POLITIK pun gua TAK FAHAM... apa lagi bila BERSANGKUTAN dengan DEMOKRASI TERBAIK dan DEBAT BUKAN BUDAYA KITA TAPI SAMSENG NO HAL PUNYA... kah kah kah !.

Mungkin kerana SALAH PEMAHAMAN oleh gua tentang SLOGAN-SLOGAN MAUT dari DSHN telah mendatang KRITIKAN terhadap beliau... sedangkan beliau BETUL beb tapi gua yang SALAH... gua harap lu orang pun SEDAR akan KESALAHAN lu orang ya beb... mungkin gua dan lu orang TAK SEDAR yang ULUL AMRI UMNO dan ISI PERUT UMNO tu TINGGI ILMU AGAMA nya... NASIB BAIK lah ada Presiden Seniman tu menyuruh PERBETULKAN AQIDAH PEMBANGKANG... kalau tidak memang gua tak akan SEDAR sampai BILA-BILA... yang gua ni KURANG ILMU AGAMA... sedih beb sedih... gua betul-betul rasa nak MENANGIS ni beb... bila mengenangkan segala apa yang gua kata kan berkenaan ULUL AMRI UMNO dan ISI PERUT UMNO... AGAK-AGAK lu orang mahu tak ULUL AMRI UMNO dan ISI PERUT UMNO tu MEMAAFKAN gua beb... hu hu hu hu hu hu !.


Bukan setakat suruh pergi PERBETULKAN AQIDAH PEMBANGKANG aje beb... malahan Presiden SENIMAN ni boleh jugak MEMPERKATAKAN tentang HUDUD lagi gua cakap lu... ini macam lah Presiden SENIMAN yang TERBAIK... ke KIRI BOLEH... ke KANAN BOLEH... jadi semuanya SERBA BOLEH... oleh itu jangan PANDANG SEBELAH MATA terhadap beb... belum KENAL KENAL BELUM TAHU siapa Presiden SENIMAN ni jika nak dibandingkan dengan lu orang... apa tah lagi dengan gua... memang BETUL-BETUL TINGGI ILMU AGAMA beliau ni... BERUNTUNG dan BERTUAH sungguh Umno serta ARTIS-ARTIS kat Malaysia ni... dipihak Umno keuntungan nya mempunyai AHLI yang TINGGI ILMU AGAMA... manakala di pihak ARTIS-ARTIS keuntungannya dengan mempunyai Presiden TAHAP ULAMA' tapi SERBA BOLEH... berbanding dipihak PEMBANGKANG yang punya Presiden TAK TINGGI ILMU AGAMA sehingga TERPESONG AQIDAH... kah kah kah !.


Untuk itu diharap lu orang dan termasuk gua sekali harus CERMIN-CERMIN DIRI sebelum membuat kenyataan dan ulasan bila saja BERSANGKUT-PAUT dengan ULUL AMRI UMNO serta ISI PERUT UMNO ni beb... bukan apa beb MALU lah kita PENYOKONG PR bila di suruh PERBETULKAN AQIDAH hanya oleh AHLI BIASA UMNO... lu orang TAK RASA TERCABAR dan MALU ke dengan SARANAN Presiden SENIMAN tu beb... MALU beb gua cakap lu... mana nak TARUK MUKA  ni beb... ialah selama hari ni lu orang dan gua PUNG PANG-PUNG PANG dok MENGATA DEPA... last-last hanya AHLI UMNO BIASA aje suruh kita pergi PERBETULKAN AQIDAH PEMBANGKANG... aduuiiiiii... rasa LEMAH LONGLAI KAKI MELANGKAH... dan rasa NAK MUNTAH pun ada... NAK TERKENTUT pun ada... rasa SEBAK dan PILU pun ada... bak kata MACAM-MACAM ADA beb... kah kah kah !. sumber PAPABLUES' VOICES


hemmmmm..... gua rasa lah lu orang kena hantar cermin muka sebesar lembu nfc pada beliau... kemudian semasa cermin muka beliau suruh beliau bawak sekali lambang kebangsatan umno yang ada gambar keris telanjang tu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. time ni la pun nak bodek...
    kot2 bole jadi wakil pemuda..
    ada harapn tuuu... jd tukang bawak beg KJ pun ok apa

    BalasPadam
  2. yg zed zaidi sibuk pasal manifesto PR, psl hudud ni kenapa...dia bknnya penyokong PR pun...muahahaha...bangang punya presiden seniman. Zed Zaidi ni dia paham ke apa makna aqidah?.

    BalasPadam
  3. apa yg musibat tu merepet la, ingat bgus sgt ke bila jd presiden siniman. pigi la mabuk, lu punya akidah betul sgt ke? lu jaga anak bini lu n artis2 d bwh jagaan lu cukup, gua cadangkan lu betulkan akidah pemimpin bn yg x betul tu,amacam, ada berani?

    BalasPadam
  4. sebelum dia cermin muka, suruh dia cuci muka dengan air dari kilang san miguel tu dulu, mintak kat anak apa nama tu...!!

    BalasPadam
  5. Biasala geng songkok tinggi SENIMAN ni. Lagi banyak bodek, lagi banyak lah dpd peruntukan.

    SENIMAN DAH LARI DPD PERJUANGAN ASAL. PRESIDEN SENIMAN LEBIH BANYAK BERPOLITIK.

    Ayuh semua artis, kita singkirkan presiden seniman yang ada.
    Bebaskan seniman dpd pengaruh politik.

    BalasPadam
  6. Zed Zaidi ni Presiden Seniman ke atau Presiden Hanoman yang bercakap keluar ikut pukoq bukan ikut mulut. Bercakap ikut mulut guna akal tapi kalau bercakap ikut pukoq dia guna kepala lutut.
    Kalau Presiden yang bijak dia tak perlu komen manifesto PR tapi paksa BN keluar manifesto BN. Barulah rakyat boleh buat perbandingan. Tak perlu pemimpin buat ulasan sebab rakyat dah tau menilai. Sebab tu sekarang ni rakyat dah tak mau pada Barisan Nasional.
    Begitu juga dengan ahli SENIMAN yang sekarang ni banyak sokong PR.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....