DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 6 Januari 2013

(VIDEO) HIMPUNAN PROJEK GAJAH PUTIH DIKAWASAN NOH OMAR DIDEDAHKAN !

Gua ni beb bila dengar aje nama Dato' Seri Noh Omar (DSNO) disebut terus PEMIKIRAN gua TERINGATKAN pada LEMBU... UDANG... BENIH PADI dan LINTAH... atau pun bila gua terpandangkan MAKHLUK CIPTAAN ALLAH SWT tersebut maka DSNO lah yang gua teringatkan... kah kah kah... ini bukan nya gua BUAT-BUAT beb tapi itu lah KENYATAAN yang sebenar terjadi kat gua ni... cuma yang belum lagi TERJADI apabila gua TAK DAPAT BEZAKAN apabila gua terpandang kedua-duanya... iaitu bila tengok DSNO gua kata SEBALIKNYA dan tengok MAKHLUK CIPTAAN ALLAH SWT gua katakan pulak sebaliknya... minta-minta jangan beb SELISIH MALAIKAT 44... lu orang bayangkan lah kalau tengok MAKHLUK ALLAH SWT tu tapi DISANGKA DSNO... kah kah kah !.

Ok lah beb kita tinggalkan CERITA yang terjadi kat gua tu dulu... sekarang ni gua nak TUNJUK kat lu orang tentang PENDEDAHAN yang dibuat berkenaan PROJEK GAJAH PUTIH dikawasan DSNO iaitu Kawasan Parlimen Tanjong Karang yang mana AHLI PARLIMEN nya ialah DSNO sendiri... pendedahan dilakukan oleh KETUA CABANG PKR Haji Yahya Sahri yang juga PENGERUSI KEPENGGUNAAN PKR... kat bawah ni ada tiga VIDEO berkenaan PROJEK GAJAH PUTIH tersebut... yang pertamanya berkenaan HOSPITAL KUALA SELANGOR bagi mengantikan HOSPITAL TANJUNG KARANG yang TAPAK telah ada namun PROJEK nya ENTAH DIMANA... dan TAK PASTI sama ada sudah dilakukan ACARA PECAH KEPALA PEMIMPIN UMNO (ACARA PECAH TANAH) atau belum... kah kah kah !.


Yang pasti PAPAN TANDA PROJEK HOSPITAL KUALA SELANGOR bagi menggantikan Hospital Tanjong Karang sudah BERDIRI TEGAK sejak pada tahun 1999 iaitu semasa Pilihan Raya Umum Ke-10 (PRU10)... kah kah kah... bermakna sudah hampir 13 tahun... apa punya GILA lah beb... kalau ada yang KAHWIN pada masa tersebut dan DITAKDIR terjadi BUNTING PELAMIN maka UMUR anak mereka sudah menjangkau 12 tahun pada masa ini... kah kah kah... kalau PENTERNAK LEMBU punya SEPASANG LEMBU pada ketika itu mungkin sekarang ni sudah entah berapa ekor yang TERHASIL dari sepasang lembu tadi... tapi PROJEK HOSPITAL itu hanya ada PAPAN TANDA PROJEK... yang MENARIK pada PAPAN TANDA PROJEK tersebut ada ditulis HASIL dari TANAH tersebut DIKELOLAKAN oleh Kementerian Kesihatan Malaysia  (KKM)... ENTAH YA ENTAH TIDAK hasil dikelolakan oleh KMM... kah kah kah !.

Yang VIDEO kat bawah ni pulak berkenaan JETI PENDARATAN IKAN yang DIBINA oleh Kementerian Pertanian dan Asas Tani yang MENTERI nya adalah DSNO melalui Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM)... satu PROJEK yang BERHARGA 24 JUTA namun TIADA PELAN PEMBANGUNAN... TIADA KEBENARAN PERINTAH PEMBINAAN DARI MAJLIS DAERAH... TIADA CF... dan TIADA BLA BLA BLA BLA... kah kah kah... dan yang PELIK BIN AJAIB nya KEMENTERIAN KEWANGAN boleh membuat PEMBAYARAN pada satu PROJEK HANTU RAYA sebegini... itu belum lagi CERITA pasal TENDER nya pulak... kah kah kah... kalau cerita pasal TENDER dah tentu tambah TERKENCINGKENCING DSNO beb... yang dalam masa TERBARU ini mengatakan yang Barisan Nasional (BN) Negeri akan 30 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)... beliau UP lagi 2 kerusi beb yang sebelum mengatakan BN akan menang 28 kerusi DUN... kah kah kah !.


Mana kala satu lagi VIDEO menunjukan bagaimana PROJEK yang BELUM DIGUNAKAN tapi sudah seperti UMUR UMNO 66 TAHUN... mana tidak nya beb benda yang baru SIAP tapi sudah nampak KEUZURAN dari LANTAI... TANGGA... BUMBUNG dan sebagainya... lu orang boleh tengok KERETAKAN pada tempat untuk MENDARATKAN IKAN... mungkin ini lah yang dikatakan NKRA... KPI... MAQASID SYARIAH... WASSATIYAH... yang semua nya menjadi HARAM JADAH... kah kah kah... ini lah HASIL TRANSFORMASI yang dibuat berdasarkan CERITA FILEM TRANFORMER... kah kah kah... kalau dah NAMANYA UMNO beb MANA MUNGKIN AKAN BERUBAH... sebab tiada dalam KAMUS ISI PERUT UMNO membuat KERJA dengan KEIKHLASAN kecuali TERPAKSA... tapi beb berapa lama pulak KETERPAKSAAN BOLEH BERTAHAN dengan WAYANG PACAK... kah kah kah !.

Hari ini gua ada TERBACA yang Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan MENGAMBIL TINDAKAN terhadap PENERIMA BANTUAN MANGSA BANJIR yang PALSU atau MENIPU... memang sesuatu yang patut DIPUJI kerana WANG RAKYAT WALAU sekecil mana sekalipun TIDAK BOLEH DISELEWENGKAN... tetapi kalau dalam NILAI yang KECIL sekalipun TIDAK BOLEH DISELEWENGKAN apa lagi kalau ianya dalam NILAI yang BESAR beb... tapi itu lah MASALAH nya dengan SPRM yang punya SEJARAH membuat SIASATAN RASUAH BERNILAI RM3000 sehingga NYAWA TERKORBAN... namun pada RASUAH dengan NILAIAN YANG BESAR dan TERBUKTI BERSALAH tetap MASIH BOLEH MERASAI NIKMAT HASIL DARI KERJA-KERJA RASUAH tersebut... jadi lu orang PIKIR-PIKIRKAN lah apakah MASIH MAHU MENGEKALKAN KERAJAAN YANG ADA... atau BERUBAH kepada sesuatu yang BARU iaitu ASALKAN BUKAN UMNO (ABU)... kah kah kah !.



hemmmmm..... ini semua adalah antara projek gajah putih yang boleh dikatakan juga projek hantu raya... kerana kalau hanya projek gajah putih ianya sesuatu yang tidak berjaya... tapi kalau sudah melanggari banyak peraturan tak boleh dikatakan projek gajah putih campur projek hantu raya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. INILAH AKIBAT MELANTIK LEMBU JADI WAKIL KAH KAH KAH ! APAPUN ABU JANGAN LUPA !

    BalasPadam
  2. Aku kadang bigong, si Noh ni menteri pertanian Malaysia atau menteri pertanian Tanjong Karang...

    BalasPadam
  3. dia ni menteri pertanian utk kolam udang dia je..kn dia ni sgt2 mint akn berternk udang..kerja len suma org len wat..dia dbyar utk cari kelemahan pentdbirn Tan Sri khalid je

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....