DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 5 Januari 2013

HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT#KL112... IBRAHIM ALI TAK SUDAH-SUDAH NAK MENIPU... KAH KAH KAH !

Kalau dah namanya IBRAHIM ALI maka TAK SUDAH-SUDAH lah beliau NAK MENIPU beb... gua rasa lah beliau ni dan KEBANYAKAN yang namanya ISI PERUT UMNO dengan PENIPUAN mungkin KEMBAR kot beb... selagi apa yang boleh DITIPU semua nya nak ditipu... bukan saja setakat SEJARAH NEGARA... PROJEK DAN PERUNTUKAN hendak ditipu... bahkan SEJARAH DIRI pun beliau nak GELENTUNG... kah kah kah... yang PELIK BIN AJAIB nya kalau SEJARAH DIRI yang DALAM KELAMBU beliau NAK TIPU itu mungkin juga dikatakan boleh... sebab nya yang dalam kelambu siapa yang tahu beb... tapi kalau SEJARAH DIRI yang melibatkan RAKYAT mana mungkin boleh ditipu... tambahan lagi MASA dan KETIKA kejadian belum lagi lama atau belum pun sampai SEPENGGAL PARLIMEN... kah kah kah !.

Tapi beb kalau dah KAKI PENIPU mana ISI PERUT UMNO ni PEDULI... ditambah lagi memang punya MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... kah kah kah... gua ada membaca laporan dari FMT yang memetik kata-kata Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASAM) Datuk Ibrahim Ali yang mana  mengatakan bahawa PERKASAM TIDAK BERCADANG TURUN MENGHALANG HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT#KL112 DI STADIUM MERDEKA PADA 12 JANUARI 2012 nanti... yang LAWAK GILA nya beb ialah bila YB AL-KATAKI  ni mengatakan TIDAK SEPERTI BERSIH 1.0... BERSIH 2.0 serta BERSIH 3.0... YANG MANA KALI INI PERKASAM TIDAK AKAN BERTEMBUNG DENGAN PENYOKONG PAKATAN RAKYAT (PR) KERANA ENGGAN MENGERUHKAN LAGI KEADAAN JIKA BERLAKU PROVOKASI... kah kah kah !.

Agak-agak lu orang lah beliau ni MENGIGAU atau BERMIMPI beb... bila masanya PESERTA BERSIH 1.0... 2.0 dan 3.0 pernah BERTEMBUNG dengan PERKASAM dihari KEJADIAN... sedangkan semasa BERSIH 1.0 nama PERKASAM pun BELUM UJUD... dan kalau mengikut CERITA dimasa itu beliau sedang SIBUK BERULANG ALIK KE RUMAH TOK GURU NIK AZIZ bagi MEMINTA dijadikan CALON untuk BERTANDING atas TIKET PAS di PARLIMEN PASIR MAS pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12)... semasa BERSIH 2.0 pulak beliau memang ada MEMBERI AMARAN akan MENURUNKAN AHLI PERKASAM SERAMAI 50 RIBU BAGI MENGHALANG PESERTA BERSIH 2.0... yang KESUDAHAN nya BATANG HIDUNG beliau pun TAK NAMPAK... dan mengikut KHABAR BERITA semasa itu beliau berada DALAM SELIMUT... tapi TAK PASTI apa yang beliau buat DALAM SELIMUT tersebut... kah kah kah !.

Cuma kalau ada pun yang hendak MENGHALANG PESERTA BERSIH 2.0 hanya lah dari yang nama nya PATRIOT  diketuai oleh KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA YB KHAIRY JAMALUDDIN... itu pun bukan nya MENGAHALANG beb tapi cuba nak BERARAK untuk AMBIL PERHATIAN... sebab kalau MENGHALANG mesti DITENGAH LALUAN PERSERTA BERSIH 2.0 dan bukan nya dari tempat lain... kah kah kah... manakala pada PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 pulak beliau hanya MENYALAK sebelum PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 tapi HANYA MENYALAK saja akan MENGHALANG PESERTA BERSIH 3.0... namun sehingga SELESAI BERSIH 3.0 tiada AHLI PERKASAM yang nampak BATANG HIDUNG... jadi bila masa nya PERSERTA BERSIH pernah beliau dan AHLI PERKASAM HALANG beb... kah kah kah !.

Kalau ada pun SIKIT lah itu pun BERSELINDUNG di dalam MASJID WILAYAH semasa BEBAS ANWAR 901... yang sebelum itu beliau dan PERKASAM membuat SOLAT HAJAT dan KHIAMULAI... tapi pada hari kejadian BAYANG beliau pun tak nampak... kah kah kah... ADA TAK ADA pun kalau dikatakan PESERTA BERSIH DIHALANG hanya pada HIMPUNAN JANJI BERSH pada MALAM DIAMBANG KEMERDEKAAN... itu pun bukan beliau dan PERKASAM yang MENGHALANG... tapi oleh DATUK SEKINCHAN IKAN BAKAR... yang berkesudahan RAMAI PESERTA JANJI BERSIH MASUK HOSPITAL KUALA LUMPUR akibat DIBELASAH oleh DATUK dan GEROMBOLAN nya... itu pun hanya CERITA aje beb sedangkan dari AWAL PERHIMPUNAN hingga SELESAI... tak usahkan nampak DATUK tersebut... KELIBAT ORANG DATUK tu pun TAK TIMBUL... kah kah kah !.

Jadi jangan lu orang PERCAYAKAN lah cakap IBRAHIM ALI serta BARUA-BARUA UMNO yang lain tu beb... kerana dia orang hanya BERANI kerana RAMAI... tapi TAK MAMPU untuk MENGUMPULKAN SERAMAI PESERTA BERSIH... sebabnya yang hendak BERSAMA dia orang dah memang TAK RAMAI... mungkin yang TINGGAL hanya yang BERKEPENTINGAN atau MENYOKONG MEMBABI BUTA... sebab nya ialah mungkin ada kaitan dengan kata-kata TUN MADEY yang berbunyi "DAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO"... atau untuk senang FAHAM kata-kata tersebut ialah HANYA YANG BEBAL BERTINGKAT SAHAJA YANG RAMAI MASUK UMNO... kalau ada pun yang CERDIK MASUK UMNO mungkin hanya berdasarkan CERDIK SIJIL PELAJARAN dan bukan CERDIK PEMIKIRAN tentang KEHIDUPAN RAKYAT... kah kah kah !.


hemmmmm..... khabarnya beliau dan perkasam akan berhipun pada 11 januari dikedah bagi membantah pembalakan yang dikatakan berleluasa... hanya dalam empat tahun lebih pakatan rakyat memerintah kerja-kerja pembalakan dikatakan rakus... cuba lu orang bayangkan selama 50 tahun penyamun dan perompak memerintah negeri kedah macam mana cara mereka membalak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. kat tempat aku, katak jenis ni kita orang panggil katak babi. Orang sini tangkap katak babi ni bagi makan kat ular sawa yang bela kat muzium.

    kat kawasan sebelah kampung aku pulak panggil katak jenis ni katak hanjing. Dia orang cakap nama tu digunakan sebab bunyi katak tu macam bunyi anjing. Katak hanjing macam ni banyak jugak kat kawasan padang golf.

    BalasPadam
  2. datuk Jamal langsung tak berdecit pun.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....