DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 5 Januari 2013

ISU AIR... INI SEORANG LAGI PEMIMPIN UMNO SELANGOR YANG BEBAL BERTINGKAT !

Nama beliau ialah Datuk Sohaimi Shahadan yang berjawatan sebagai Pengerusi Gerakan Perompak Rakyat Selangor (GPRS)... manakala jawatan didalam Umno pulak sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Selayang... iaitu sebuah Daerah dalam Negeri Selangor yang bersebelahan dengan Daerah Gombak yang mana Ketua Pemuda Umno Bahagian tersebut adalah seorang SAMSENG berstastus DATUK... elok BEBENOR lah tu beb seorang Ketua Pemuda SAMSENG berstatus DATUK yang seorang lagi Ketua Pemuda juga berstatus DATUK tapi BEBAL BERTINGKAT... yang konon nya PEJUANG BANGSA MELAYU tapi TAK FAHAM BAHASA MELAYU... kalau MAMAK tu TAK FAHAM BAHASA MELAYU mungkin boleh diterima kerana namanya pun dah MAMAK... jadi tak ada MASALAH sangat kalau MAMAK TAK FAHAM BAHASA MELAYU... tapi kalau Orang Melayu yang mengeluarkan kenyataan tersebut... ditambah lagi konon nya sebagai PEJUANG MELAYU... lu orang FIKIR lah beb apa yang patut dipanggil dengan DATUK ni... kah kah kah !.

Semasa mengulas berkenaan KRISIS AIR yang MENJEJASKAN hampir 100 ribu PENGGUNA di LEMBAH KLANG yang BERPUNCA dari KEROSAKAN PAM di RUMAH PAM WANGSA MAJU dan RUMAH PAM PUDA HULU BARU... menurut DATUK ni dengan JELAS dan TERANG tanpa SEGAN dan MALU telah menunjukan KEBEBAL BERTINGKAT beliau dengan berkata "Kerajaan Negeri sepatutnya mempunyai PELAN JANGKA PENDIK bagi mengatasinya jika tidak bersetuju dengan usaha PENYELESAIAN yang ingin dilakukan Kerajaan Pusat... KEDEGILAN Kerajaan Negeri itu untuk MENYELESAIKAN ISU AIR tidak MUSTAHIL akan membawa KESENGSARAAN BERULANG kepada penduduk terlibat khususnya di Kawasan Selatan Selangor... Kami KESAL apabila Kerajaan Negeri seolah-olah menidakkan KEBENARAN walaupun PAKAR-PAKAR... SYARIKAT KONSESI AIR dan pihak TERLIBAT telah mengeluarkan kenyataan bahawa masalah ini perlu DITANGANI dengan SEGERA dan cadangan Projek LRA Langat 2 dapat MENGATASINYA". 

Tambah beliau lagi dengan penuh KEBODOHAN "Waktu sudah SUNTUK untuk pentingkan diri kerana beberapa LOJI di negeri ini berada pada TAHAP MAKSIMUN penggunaan dan bila-bila masa sahaja akan menimbulkan KRISIS AIR seperti yang sedang berlaku di beberapa kawasan sekarang... kita sudah MASAK dengan TAKTIK yang digunakan Kerajaan Negeri yang selalu mencari ALASAN ketika Kerajaan Pusat tampil dengan CADANGAN... Mahu guna AIR LOMBONG lah... mahu guna TEKNOLOGI MEMBRAN lah dan macam-macam lagi... tetapi hakikatnya KRISIS masih BERLARUTAN dan mereka mula MENYALAHKAN KERAJAAN PUSAT... SYARIKAT KONSESI AIR... PERALATAN... LOJI dan sebagainya sedangkan peruntukan daripada Kerajaan Pusat untuk MITIGASI AIR di Selangor mereka tidak gunakannya... oleh itu RAKYAT NEGERI ini perlu MEMBUKA MATA dalam MENILAI Kepimpinan Kerajaan Pakatan Pembangkang yang ternyata GAGAL memberi KHIMAT TERBAIK lebih-lebih lagi dalam memastikan KEPERLUAN ASAS RAKYAT mencukupi".

Kalau lah gua jadi AHLI UMNO lebih-lebih lagi di KAWASAN SELAYANG dan sebagai AHLI PEMUDA UMNO pulak... memang gua MALU GILA beb... mana tidaknya kerana BERKETUAKAN seorang DATUK yang BEBAL BERTINGKAT... orang nak MENGULAS... beliau pun nak mengulas... tapi ULASAN yang dibaginya entah KELANGIT BIRU mana beliau MERABAN... apa ada KENA MENGENA antara KEROSAKAN RUMAH PAM dengan PROJEK LRA LANGAT 2 tu beb... beliau FAHAM tak diantara perkataan KEROSAKAN RUMAH PAM yang TAK BOLEH BEROPERASI dengan PROJEK LRA LANGAT 2 yang diperlukan jika AIR TAK CUKUP di Negeri Selangor... ok lah beb gua AJAR beliau sikit dengan perkataan KEROSAKAN RUMAH PAM yang bermaksud AIR ADA TAPI TAK BOLEH SAMPAI KEPADA PENGGUNA KERANA ALAT ATAU MESIN UNTUK MENYALURKAN AIR TERSEBUT ROSAK... ROSAK pula bermaksud TAK BOLEH DIGUNAKAN... yang BERKEMUNGKINAN IANYA SUDAH SAMPAI MASA NAK ROSAK ATAU SUDAH SAMPAI TEMPOH LUPUS DAN PERLUKAN YANG BARU... SUPAYA TIDAK BERULANG KEROSAKAN... kah kah kah !.

Gua sambung lagi dengan meluaskan pula kepada CONTOH perkataan TEMPOH TARIKH LUPUS dan PERLU DIGANTI YANG BARU... kalau dengan SITUASI POLITIK SEMASA ianya samalah dengan UMNO/BN yang mungkin TEMPOH TARIKH LUPUS nya sudah SAMPAI... oleh itu ianya PERLU DIGANTIKAN YANG BARU... iaitu DIGANTIKAN dengan yang ASALKAN BUKAN UMNO (ABU)... SUPAYA TIDAK BERULANG KEROSAKAN SEPERTI YANG SEBELUMNYA... kah kah kah... gua HARAP-HARAP beliau BOLEH FAHAM dengan perkataan KEROSAKAN RUMAH PAM tersebut supaya tidak lagi CUBA-CUBA nak menunjukkan BEBAL BERTINGKAT beliau... tapi kalau masih nak menunjukkan jugak beb... PESAN kat beliau AGAK-AGAK lah sikit... kalau ya pun TAK SABAR nak MEYAMUN dan MEROMPAK HARTA RAKYAT secara TERHORMAT dengan PROJEK LRA LANGAT 2 tu jangan lah sampai jadikan KEPALA LUTUT SEBAGAI SANDARAN... belajar-belajar BUAT MUKA MALU sikit... biar aje le yang dah yang TUA dalam Umno tu ambil TRADE MARK "MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI"... kah kah kah !. SH


hemmmmm..... mungkin projek langat 2 adalah antara projek besar yang tidak dapat dibuat kerana ianya melibatkan kerajaan negeri... besar yang bukan saja dari segi nilai ringgitnya tapi mungkin juga nilai keuntungan dari ringgit tersebut buat kroni umno... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Macam mana tak pulun sokong LRA 2 nie dah dekat PRU13 ,kalau kerajaan Negeri kata ya saja besok juga najib istiharkan peruntukkan baru supaya nampak projek itu berjalan dan dalam masa yang sama 10 atau 20 peratus akan masuk ketabung UMNO untuk kempen dan lulus projek mee segera dikawasan yang agak boleh menang. Siapa yang tak tau perangai puak-puak pelahap ini dah 50 tahun dah rakyat dok perhat kali ini kita tunggu saja keputusannya.

    BalasPadam
  2. Dia ni memang bodoh dari dulu lagi..tak sabar nak halau mat bebal ni dari selangor PRU13 ni..huh..kalau dapat ludah muka dia sorang sekalikan sedap..bior dia lemas dalam ludahan rakyat yang mula meloya dengan UMNO ni...

    BalasPadam
  3. kalau dah bahalol tu, air muka dah tak boleh ubah dah...tengok saja dah nampak muka orang tak sabar nak balun harta rakyat. selagi datangnya dari kelab ali baba dan 40 lanun lanun nya, hancurlah bangsa dan negara.

    hanya dalam kumpulan lanun saja, lanun berkreatif nak sapu harta rakyat.

    masyaAllah !

    BalasPadam
  4. MAMAK KUTTI PEMBELOT DAH KATA ! LAMAA DAAH UMNO-APCO PAKAI ORANG-ORANG BODO HAHAHA ,ABU JANGAN LUPA !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....