DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 27 Disember 2012

VIDEO UMPAMA LEMBU TERLEPAS DARI KANDANG DIDEDAHKAN !

Video ni beb kalau dilihat dari TAJUK nya "PENDUDUK FELDA DIREMPUH 4WD JELAJAH OREN SEBELUM BERTINDAK BALAS"... setelah gua tengok VIDEO ni dari AWAL sampai AKHIR tak nampak pulak siapa yang DIREMPUH oleh KENDERAAN 4WD tu beb... sebab kalau mengikut tajuk DIREMPUH dah tentu lah ada LEMBUMNO yang kat atas JALAN RAYA tu TERPELANTING dan TERCAMPAK serta MENEMUI AJAL atau pun setidak-tidaknya TENAT MENUNGGU AJAL... mana kan tidak nya sebab yang MEREMPUH tu dah la 4WD... dah tu DIPANDU dengan LAJU pulak tu... dah tentu ada yang CEDERA PARAH akibat DIREMPUH dengan LAJU oleh KENDERAAN 4WD tersebut kalau pun TAK MATI... kah kah kah !.

Ini lah dia beb kalau MENGAKU MELAYU tapi BAHASA MELAYU pun TAK FAHAM akibat TERLALU banyak sangat MAKAN LEMBU NFC yang DIPERTIKAIKAN HALAL cara mendapatkan nya PROJEK nya... sebab itu jugak lah PERANGAI pun dah ikut macam LEMBU yang TAK FAHAM BAHASA... TAK TAHU antara perkataan DIREMPUH dengan DIPAKSA KETEPI... sebabnya kalau MANUSIA apabila berjalan diatas JALAN RAYA pastinya akan berjalan DITEPI JALAN... kecualilah jika ada sesuatu PROGRAM yang memerlukan JALAN RAYA digunakan untuk PROGRAM tersebut... dan sudah PASTI ianya BUKAN untuk MENGHALANG kepada PROGRAM ORANG LAIN dan buat JALAN RAYA seperti JALAN RAYA MAK BAPAK UMNO/BN... kah kah kah !.

Tapi kalau dah PROGRAM hanya untuk MENGHALANG PROGRAM ORANG LAIN dan MEMBUAT JALAN RAYA seperti JALAN RAYA MAK BAPAK UMNO/BN yang punya... lu orang sendiri PIKIR lah beb... kah kah kah... gua rasa TAK ADA BEZA antara yang ada kat atas JALAN RAYA dalam VIDEO tersebut dengan LEMBU... kah kah kah... sedangkan LEMBU kalau DUDUK atas JALAN RAYA masih akan BERGERAK kalau di bunyikan HON KENDERAAN... tapi kalau yang ada kat JALAN RAYA tersebut adalah ISI PERUT UMNO/BN yang DITUGASKAN untuk MENGHALANG PERJALANAN ORANG LAIN... sudah PASTI walaupun BERIBU KALI dibunyikan HON KENDERAAN akan MASIH TETAP tak BERGANJAK... kecuali DIPAKSA... kah kah kah !.

Dah JELAS Jalan Raya adalah tempat ORANG dan KENDERAAN MELALUINYA... tapi ada pulak menjadi PENGHALANG supaya ORANG dan KENDERAAN TAK BOLEH MELALUINYA... nak dikatakan SEKATAN dari PIHAK POLIS pun tidak... nak dikatakan LEMBU TERLEPAS DARI KANDANG pun tidak... tapi yang menjadi PENGHALANGNYA adalah PENYOKONG LEMBUMNO yang BERSEPAH atas JALAN RAYA semata-mata MENGHALANG ORANG dan KENDERAAN... ini lah dia AKIBAT apabila tak tahu untuk membuat PROGRAM SENDIRI... dan kalau tahu pun tak mahu untuk membuat PROGRAM kerana DITAKUTI tiada SAMBUTAN... jadi jalan TERBAIK dengan MENGGUNAKAN KELAPA LUTUT adalah MENGGANGGU PROGRAN ORANG... kah kah kah !.



hemmmmm..... sebab itu beb sekarang ni dah peribahasa baru bagi menggantikan peribahasa lama... iaitu bodoh macam lembu digantikan dengan bodoh macam umno... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. BARUA RELA PUN TUMPANG SEKAKI SOKONG UMNO-APCO !ABU !

    BalasPadam
  2. salah tajuk la bro. yg betolnya "taik lombu digelek 4wd"

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....