DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 28 Disember 2012

KOORDINATOR BN SELANGOR MASIH MENGGUNAKAN KEPALA LUTUT BILA BERCAKAP... KAH KAH KAH !

Lu orang AGAK-AGAK lah beb dalam MUSIM TENGKUJUH ni apa agaknya ALAT yang digunakan oleh KOORDINATOR Barisan Nasional (BN) Negeri Selangor Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed (DSIMZ) bagi MENGUKUR RIZAB AIR... sebab kalau mengikut DAKWAAN beliau RIZAB SIMPANAN AIR dalam  Negeri Selangor sekarang ni berada pada TAHAP paling RENDAH iaitu SATU PERATUS LEBIH RENDAH daripada TAHAP MINIMUN... kah kah kah... itu sebab lah beb gua katakan yang beliau ni lebih banyak membuat kerja-kerja BANGANG BIN BAHLUL daripada membuat kerja-kerja BERFAEDAH... AGAK-AGAK lah kalau ya pun nak MENIPU... atau beliau SALAH BACAAN bila MEMBACA UKURAN Rizab air tersebut... mustahil jugak beb... sebab setahu gua beliau ni seorang yang BERTAULIAH dalam KEJUTERAAN... kah kah kah !.

Rasa gua lah orang Umno yang WARAS pun... kalau lah dikatakan ADA orang Umno yang WARAS... rasanya dia orang pun akan TELAN AIR LIUR dengan KENYATAAN DSIMZ yang boleh dianggap DIBAWAH PENANDA ARAS KECERDIKAN ni... kah kah kah... mana tidak nya beb kalau dimasa MUSIM KEMARAU beliau mengeluarkan kenyataan ini MUNGKIN boleh jugak DITERIMA AKAL... itu pun sebab MUSIM KEMARAU... yang mana usahkan AIR TAKUNGAN akan BERKURANGAN beb... AIR LAUT pun akan jadi KERING kalau ianya BERPANJANGAN... tapi bila kenyataan tersebut dikeluarkan dimasa MUSIM TENGKUJUH seperti sekarang... jawapnya hanya orang GILA aje yang PERCAYA kan cakap beliau... kah kah kah... MALANG betul buat BN kerana mempunyai KOORDINATOR seperti beliau... siapa lah AGAKNYA yang MELANTIK beliau ni ya beb... kah kah kah !. MI

Kalau mengikut FIRASAT gua yang paling SUKA dengan kenyataan BANGANG BIN BAHLUL DSIMZ ni ialah Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor iaitu Dato' Seri Noh Omar (DSNO) yang juga MENTERI SERBA BOLEH iaitu LEMBU boleh... UDANG boleh... BENIH PADI boleh serta dikatakan LINTAH pun boleh beb... kah kah kah... sebab nya Koordinator BN Selangor DSIMZ ini dikatakan antara SAINGAN kepada CITA-CITA DSNO untuk menjadi MENTERI BESAR (MB) NEGERI SELANGOR seandainya BN mendapat MANDAT untuk MEMERINTAH selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... jadi dengan Koordinator BN tersebut  SELALU mengeluarkan KENYATAAN BANGANG BIN BAHLUL sudah tentu lah PELUANG DSNO menjadi CALON UTAMA MB NEGERI SELANGOR bagi BN adalah lebih BAIK berbanding Koordinator BN Negeri Selangor DSIMZ... kah kah kah !.

ELOK sangat lah kedua-duanya BERANGAN dan MATI MERAGAN untuk menjadi MB Negeri Selangor... ini kerana ADAKAH kedua-duanya SANGGUP untuk bertanding di KERUSI Dewan Undangan Negeri (DUN) dan MELEPAS kerusi PARLIMEN yang KEBIASANYA mereka BERTANDING... itu lah yang sekarang ini menjadi KERESAHAN dan KEGELISAHAN buat kedua-dua Pemimpin Umno Selangor ini... kalau DULU kedua-duanya lagi PENING beb... iaitu semasa Kerajaan Negeri mengatakan tidak akan MEMBUBARKAN DUN Negeri Selangor SERENTAK dengan Kerajaan PUSAT... apabila ada URA-URA mengatakan yang PRU13 akan berlangsung pada tahun ini... sebabnya kalau hendak menjadi MB Negeri Selangor ianya mesti lah menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)... sedangkan DUN tak DIBUBAR jadi KERUSI DUN mana yng hendak DITANDINGI... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebenarnya umno/bn selangor memang dah tiada pemimpin yang beribawa bagi menandingi pemimpin pakatan rakyat (pr) dalam pru13 nanti... sebab itu lah bekas-bekas penyamun dan perompak harta rakyat negeri selangor masih boleh menjadi calon walaupun dah jelas mereka adalah bekas penyamun dan perompak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....