DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 27 Disember 2012

MAK Aiiii !!!... TAK KAN KATIL HOSPITAL PUN LU ORANG SONGLAP BEB... KAH KAH KAH !

Gua rasa lah beb... PENYAMUN dan PEROMPAK yang ada kat dalam ISI PERUT UMNO/BN ini kan memang JENIS yang TAK MEMILIH punya... tak kira apa pun asalkan boleh DISAMUN dan DIROMPAK habis semuanya DISAMUN dan DIROMPAK... dari SEKECIL-KECIL BENIH PADI hinggalah SEBESAR-BESAR LEMBU NFC asal BOLEH JADI DUIT itu semua NO HAL beb JANJI SAMUN dan ROMPAK... kah kah kah... memnag boleh dimasukan dalam  MALAYSIA BOOK OF RECORD dan GUINNES BOOK OF RECORD... cerita lu orang MENYAMUN dan MEROMPAK ni lebih kurang lah macam cerita ALI BABA BUJANG LAPOK karya TAN SRI P.RAMLEE yang mana PENYAMUN didalam filem tersebut akan MENYAMUN apa saja ASAL BOLEH JADI DUIT... kah kah kah !.

Hari ini diberitakan oleh KeadilanDaily yang satu lagi SIRI PEMBONGKARAN telah dibuat oleh Pengerusi Biro Kepenggunaan PKR Haji Yahya Sahri yang mana BUTIRAN nya akan dikeluarkan pada hari Rabu 2 hb Januari 2013... menurut kata Haji Yahya sahri "kerajaan sepatutnya menyediakan peruntukan 60 RIBU KATIL HOSPITAL untuk lebih 28 juta rakyat... tetapi PERJANJIAN itu DILANGGAR apabila JUMLAH yang disediakan TIDAK MENCUKUPI... apa yang berlaku sekarang hanya ada 30 RIBU KATIL di setiap hospital SELURUH NEGARA iaitu SEPARUH daripada yang DIPERUNTUKAN"... jadi kemana perginya lagi SEPARUH KATIL HOSPITAL seperti yang DIPERUNTUKAN yang sepatutnya berjumlah 60 RIBU tapi hanya ada 30 RIBU saja beb... apakah ianya telah dibawa ke KONDO-KONDO tempat LEMBU NFC TIDUR... itu sama-sama kita tunggu nanti... kah kah kah !.

Tambah Haji Yahya Sahri lagi... "pengumuman kerajaan untuk membina hospital di setiap negeri, tetapi hingga sekarang proses pembinaan masih tidak berjalan... konon nya BERIYA-IYA umum... buat ACARA PECAH TANAH dan sebagainya... Tapi pembinaan tak ada... Itu yang saya nak PERSOALKAN nanti dan saya ada jawapan untuk kedua-dua isu ini... ia juga bagi menunjukkan janji kerajaan untuk menyediakan KHIMAT KESIHATAN yang CEMERLANG kepada Rakyat TIDAK DITUNAIKAN"... itu PERSOALAN yang akan DIBONGKARKAN oleh beliau dengan TERPERINCI pada 2hb Januari... jadi sama-sama kita TUNGGU kan PENDEDAHAN kemana perginya lagi PERUNTUKAN KATIL HOSPITAL yang berjumlah hampir 30 RIBU serta kenapa PROJEK TAK BERJALAN sedangkan ACARA PECAH KEPALA PEMIMPIN UMNO/BN sudah LAMA BERJALAN... kah kah kah !.

Itu sebab gua katakan PENYAMUN dan PEROMPAK yang ada dalam ISI PERUT UMNO/BN tu beb memang jenis PENYAMUN dan PEROMPAK SERBA BOLEH... yang MUNGKIN lu orang TAK BOLEH JUMPA dengan SENANG dalam DUNIA kecuali kat MALAYSIA dan beberapa buah NEGARA yang TERPILIH sahaja... kah kah kah... kerana itu jugak lah ISI PERUT UMNO/BN sangat TAKUT dan BIMBANG jika mereka KALAH dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... yang mana ianya mungkin akan membawa kepada lebih BANYAK lagi akan DIBONGKARKAN PENYELEWENGAN semasa MEMERINTAH MALAYSIA... mungkin BUNYINYA macam BERDENDAM tetapi MESTI DIINGAT kalau JASA MINTA DIKENANG... kenapa pula PENYELEWENGAN TIDAK BOLEH DIDEDAHKAN... sedangkan untuk JADI PEMIMPIN BUKAN NYA DIPAKSA... tetapi secara SUKA RELA dan pada masa yang sama DIBAYAR GAJI serta BEBERAPA KEMUDAHAN LAIN... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang paling resah gelisah dengan berbagai siri pendedahan oleh haji yahya sahri sudah tentunya pemimpin umno tanjung karang yang diketuai oleh dato' seri noh omar yang juga timbalan pengerusi perhubungan umno negeri selangor... yang mana hj yahya sahri adalah ketua cabang pkr tanjung karang yang dilihat sekarang ini antara pemimpin yang beribawa untuk memenangi kerusi yang ada di dun mahupun kerusi parlimen itu sendiri... kah kah kah... umorno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. yg lgi 30 ribu tu dorang gantikan dgn keranda...standby utk pemimpin BN bila kalah nnt...pakat2 kena heart attack serentak. hahaha

    BalasPadam
  2. MACAM FILEM TAMIL DAA,ADA GEROMBOLAN GENGSTER BERSAUDARA DENGAN WAKIL RAKYAT BOLEH BUAT SESUKA HATI,POLIS PUN TUNDUK IKUT TELUNJUK PEMIMPIN KORUP,SATU PART KATIL,BANGKU DAN APASAJA YANG BOLEH DIGUNA & BUAT DUIT DIAMBIL DARI HOSPITAL ,UNTUK KEGUNAAN PERIBADI TANPA HIRAU UNDANG-UNDANG ! GOMEN MALAYSIA PUN MACAM TU DAA,ABU SAJA JALAN MENYELAMAT NEGARA & RAKYAT !

    BalasPadam
  3. mana yang yb temerloh war2kan baik bebenor tranformasi najib....lu cakap tak serupa bikin lah din?cukuplah najib jadi NATO sorang tapi kalau kau nak teman kan apa salahnya??????

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....