DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 29 Disember 2012

(VIDEO)... TANYA KAT BARUA UMNO NI BEB... MASA DALAM PAS DIA TAK SEDAR KE ADA AMANAT HJ HADI !

Bila gua katakan beliau BARUA UMNO nanti adalah PENCHACAI-PECHACAI yang TAK SETUJU dengan mengatakan TAK ELOK lah... TAK BERBUDI BAHASA lah... TAK BERSOPAN SANTUN lah dan macam-macam lagi UNGKAPAN bla bla bla bla bla yang cuba untuk MENIDAKAN yang Presiden JATI Dato' Hasan Ali sebagai BARUA UMNO... tapi kalau DIBELIK dan DITELITI akan KENYATAAN beliau di AKHIR-AKHIR HAYAT semasa menjadi AHLI PAS dan selepas DITENDANG dari PAS... ianya TAK KURANG malahan kadang-kadang MELEBIHI dari AHLI UMNO itu sendiri dalam mengeluarkan sesuatu PANDANGAN... lebih-lebih lagi dalam MEMBIDAS PAS dan MENGAMPU UMNO... kalau lu orang tengok dia punya AMPU lebih-lebih lagi didepan TV3/4... pergghhh... lu TAK NAMPAK yang BARUA UMNO ni sebagai NGO beb... kah kah kah !.

Yang TERBARU berkenaan AMANAT TG HJ ABDUL HADI pada tahun 1981 yang dikatakan MENGKAFIRKAN UMNO dan menjadi PUNCA kepada PERPECAHAN UMAT ISLAM di Negara ini... tapi yang  PELIK BIN AJAIB nya ialah semasa BARUA UMNO ni MENYERTAI PAS sekitar tahun 90an yang boleh dikatakan selepas 10 tahun lebih AMANAT tersebut TERSEBAR... apa ke beliau TAK TAHU atau BUAT-BUAT TAK TAHU berkenaan AMANAT tersebut... TAK PERNAH walau sekali pun BARUA UMNO ni membangkit PERSOALAN AMANAT tersebut semasa menjadi AHLI PAS dan semasa menjadi NAIB PRESIDEN PAS... jikalau mengikut kata BARUA UMNO ni beb PRINSIP beliau adalah MEMPERTAHANKAN AKIDAH UMAT ISLAM... tapi semasa di dalam PAS ianya tak pernah DIPERKATAKAN dan DIPERSOALKAN oleh BARUA UMNO ni berkenaan AMANAT tersebut... kah kah kah !.

Sebagai CONTOH beb... jikalau gua yang tidak CERDIK seperti beliau... gua katakan BARUA UMNO ni CERDIK kerana beliau ada PHD... kah kah kah... apabila MEMOHON memasuki sesuatu PERTUBUHAN atau PARTI POLITIK sudah tentu gua akan lihat SIAPA yang menjadi PEMIMPIN... sebab PEMIMPIN adalah mereka-mereka yang DIPILIH oleh AHLI-AHLI Parti secara DEMOKRASI... jika dipilih secara DEMOKRASI pun kita kena LIHAT... apatah lagi yang TIDAK DIPILIH SECARA DEMOKRASI yang BETUL... sebagai  CONTOH gua nak MENYERTAI UMNO... ini CONTOH aje beb sebab baru katakan CONTOH aje pun gua dah rasa NAK MUNTAH... kejap beb kejap... biar gua MUNTAH dulu... weeekkkk tuiiihhhh... ERK !!!... LEGA rasa nya bila dah MUNTAH beb... macam mana lah gua nak menyertai Umno baru CONTOH aje pun gua dah LOYA TEKAK... kah kah kah !.

Yang mula-mula gua tengok ialah siapa yang jadi PEMIMPIN... siapa yang MEMILIH beliau jadi PEMIMPIN... kerana itu ASAS kenapa seseorang MENYERTAI sesuatu PERTUBUHAN... selepas itu barulah DILIHAT apa TUJUAN dan MATLAMAT Pertubuhan tersebut... kalau yang CERIK macam beliau yang ada PHD itu akan dilihat pulak apa dia PERLRMBAGAAN PERTUBUHAN tersebut... tapi yang TAK CERDIK macam gua cukup aje gua TENGOK siapa yang jadi PEMIMPIN... kah kah kah... tapi selepas gua tengok yang jadi PEMIMPIN adalah yang jenis Tak ADA TELOR... yang MEMILIH beliau pulak sebagai PEMIMPIN adalah seperti yang dikatakan oleh TUN MADEY... tak payah lah gua tulis apa yang TUN MADEY cakap ya beb... rasa-rasanya lu orang pun dah TAHU... kah kah kah... kemudian gua LIHAT SEJARAH menjadi PEMERINTAH... disini kena lihat mana yang lebih BANYAK sama ada JASA atau PENYELEWENGAN... kah kah kah !.

Kadang-kadang JASA TAK BANYAK MANA pun jika DIBANDINGKAN dengan PENYELEWENGAN... tapi oleh kerana JASA DIWAR-WARKAN maka TENGGELAM lah PENYELEWENGAN... yang lebih HARAM JADAH lagi bila JASA minta DIKENANG sementara PENYELEWENGAN didiamkan... kah kah kah... selepas gua TENGOK dan BELIK semua perkara tersebut baru lah gua buat KEPUTUSAN sama ada NAK atau TIDAK menyertai UMNO... maka jawapan untuk gua MENYERTAI UMNO TIDAK SAMA SEKALI WALAUPUN SEPULUH KALI UMNO MAMPOS seperti tahun 1987 pun gua tak akan menyertainya beb... kah kah kah... tetapi itu lah yang PELIK BIN AJAIB nya bila seorang yang ada PHD seperti BARUA UMNO ni MENYERTAI PAS tanpa MENELITI semua perkara tesebut dan hanya BERCAKAP MENGENAI AMANAT tersebut selepas DITERAJANG KELUAR dari PAS... kah kah kah !.

Ini lah nama nya PERJUANGAN AKIDAH ISLAM KEPALA OTAK dia... sedangkan semasa dalam PAS ini PERSOALAN AMANAT TG HAJI HADI TIDAK PERNAH BERBANGKIT lebih-lebih lagi semasa menjadi NAIB PRESIDEN PAS... soal ISLAM... MELAYU dan RAJA hanya BERBANGKIT selepas BARUA ni TIDAK duduk didalam SAF Kepimpinan PAS... ditambah lagi dengan KEGAGALAN BARUA UMNO ni MEREALISASIKAN KERAJAAN PERPADUAN bersama Umno/Bn... yang DIBERITAKAN jikalau KERAJAAN PERPADUAN tersebut DIBENTUK maka BARUA UMNO ni dikatakan adalah MENTERI BESAR (MB) Negeri Selangor yang BARU pada masa itu...kah kah kah... oleh kerana CITA-CITA dan HAJAT beliau tidak KESAMPAIAN ditambah lagi bila Jawatan PERSURUHJAYA PAS NEGERI SELANGOR digugurkan dari beliau... itu yang MENAMPAKAN lagi KEKECEWAAN beliau... kah kah kah !.



hemmmmm..... yang lawak nya barua ni ialah tak nak menyertai umno tapi masih nak kepada pas... dasar muka tak malu yang sama dengan muka pemimpin umno yang tampal kulit babi 14 inci... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Dia ni bukan tahap pemimpin tapi tahap ahli politik jer! Ahli politik ni, bila kos melepasi manfaat, akan terbit laa kecelaruan daripad mulutnya. Dia nak jadi MB kerana manfaat untuk peribadinya melebihi untuk rakyat. Hutang ratus-ratus ribu ringgit bila nak settle beb?

    BalasPadam
  2. Saya cadangkan kepada smua bogger PR boikot semua ucapan orang ini. Biar umno saja siarkan.Lepas itu kita libas cukupcukup.

    BalasPadam
  3. jangan tanya apa pun pd dia cuma suruh dia jelir lidah saja dan tengok ada berapa cabang.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....