DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 30 Disember 2012

HJ HADI MAHU 1 JAM SIARAN LANGSUNG DI RTM DAN TV3/4 UNTUK BUAT PENJELASAN AMANAT HADI... ADA BERANI KA ISI PERUT UMNO !

Kalau mengikut SLOGAN Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Wassatiyah (DSHNW) iaitu DEMOKRASI TERBAIK yang boleh dianggap sebagai bukan sahaja DEMOKRASI yang BAIK malahan ianya adalah TERBAIK diantara yang BAIK... jadi untuk itu rasanya PERMINTAAN Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang (DSAHA) yang meminta Kerajaan Umno/Bn memberi beliau peluang MENJELASKAN mengenai AMANAT HADI dengan SIARAN LANGSUNG selama 1 JAM menerusi RTM dan TV3/4 patut  DIBENARKAN... kerana sudah terlalu lama AMANAT tersebut DIBINCANGKAN tanpa tuan punya AMANAT menjelaskan perkara tersebut... kan itu TAK ADIL namanya beb... kata DEMOKRASI TERBAIK... tak kan 1 JAM SIARAN LANGSUNG pun tak  boleh NAK bagi... sedangkan AMANAT tersebut telah TIMBUL TENGGELAM selama 31 TAHUN... untuk itu 1 JAM apa lah sangat kan... kah kah kah !.

Ayuh lah ISI PERUT UMNO tunjukan TELOR lu orang semua beb... gua tak nak banyak yang jadi seperti BARUA UMNO yang selama duduk dalam PAS tapi TAK TAHU BERKENAAN AMANAT HADI tersebut... benarkan TUAN PUNYA AMANAT menjelaskan berkenaan AMANAT tersebut... tak kan lu orang TAKUT beb... bukan untuk diajak lu orang BERDEBAT... kalau diajak lu orang BERDEBAT rasanya gua pun TAK SETUJU beb... sebab memang DAH TERANG LAGI BERSULUH yang KEBANYAKAN yang ADA didalam UMNO jenis yang TAK ADA TELOR... atau dalam PERIBAHASA terbaru nya ROTI NAJIB... kah kah kah... lu orang jangan AMBIL HATI beb... gua boleh saja TARIK BALIK akan PERIBAHASA tersebut dengan SYARAT lu orang ISI PERUT UMNO suruh PEMIMPIN WASSATIYAH DEMOKRASI TERBAIK lu orang MENYAHUT CABARAN DEBAT dari KETUA PEMBANGKANG PARLIMEN MALAYSIA Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang lu orang TUDUH sebagai KAKI LIWAT tu... kah kah kah !.

Menyentuh soal PERSOALAN LIWAT DSAI... yang KEBANYAKAN bercakap DSAI sebagai KAKI LIWAT hanya BERDASARKAN TUDUHAN orang lain yang lebih kepada KONSPIRASI MUSUH POLITIK yang BERMULA dari zaman Tun Madey yang TAKUT TERGUGAT dengan PENGARUH DSAI dimasa itu... TAPI tuduhan lu orang macam lah lu orang SENDIRI atau pun MAK BAPAK lu orang sendiri pernah KENA LIWAT dengan DSAI beb... kah kah kah... apa pulak gua ni MELALUT sampaikan ke LIWAT MELIWAT ni beb... kah kah kah... bukan apa beb cuma gua nak INGATKAN lu orang betapa PENAKUT Pemimpin yang BERSLOGANKAN DEMOKRASI TERBAIK... kalau TAK MAMPU jangan lah GATAL-GATAL nak BERCAKAP soal DEMOKRASI TERBAIK beb... baik cakap aje soal NKRA iaitu NAJIB KERJA ROSMAH ARAH... kenapa perlu menambah satu lagi kerja MUNAFIK iaitu CAKAP TAK SERUPA BIKIN... kah kah kah !.

Berbalik soal permintaan dari DSHAA yang mahukan  hanya 1 JAM secara langsung di RTM dan TV3/4 bagi MENERANGKAN dan MENGHURAIKAN mengenai AMANAT HADI tersebut yang bagi gua WAJIB DIBENARKAN... sebab tak kan lu orang ISI PERUT UMNO sanggup untuk DIKAFIR hanya dengan AMANAT HADI tersebut... kalau benar AMANAT HADI MENGKAFIRKAN UMNO kenapa lu orang perlu TAKUT beb... berikan sahaja 1 JAM SECARA LANGSUNG di RTM dan TV3/4 untuk SELURUH RAKYAT tahu yang AMANAT tersebut memang benar MENGKAFIRKAN UMNO... dengan itu sudah tentu SELURUH ORANG MELAYU ISLAM akan MENYOKONG Umno yang telah DIKAFIRKAN oleh AMANAT HADI... tak kan lu orang TAK MAHU diberi sokongan oleh seluruh ORANG MELAYU ISLAM beb... kah kah kah... kalau lu mahu seluruh ORANG MELAYU ISLAM menyokong Umno AYUH TUNJUKAN TELOR lu orang beb... BENARKAN SIARAN LANGSUNG di RTM dan TV3/4... kah kah kah !. SH


hemmmmm..... kalau mengikut kata menteri penerangan  pan tin tun yang mengatakan rtm tiada masalah untuk menyiarkan penerang  hj hadi berkenaan amanat hadi tersebut... dengan syarat ianya sesuai dengan selera tekak dan tembolok pemimpin-pemimpin umno... kah kah kah... kalau dah namanya umno beb jawapnya bodoh tak berkesudahan lah... sebab itu sekarang ada pepatah baru yang berbunyi bodoh macam umno... kah kah kah !.

3 ulasan:


  1. BICARA PERJUANGAN
    NAH..!!! HAMBIK KAU..!!! AKHIRNYA..... HADI CARI JUGAK 'STESEN TV PENIPU' DAN '3 SUKU' UNTUK PERJELASKAN AMANAT....!!!! - [image: Abdul Hadi Awang] SELAMA ini.... siapa yang tidak tahu betapa benci dan meluatnya puak-puak kahak hijau PAS terhadap RTM dan TV3.... Mereka menggel...
    4 hours ago

    BalasPadam
  2. Nah! Tiba-tiba ulama’ ini hanya minta 1 jam siaran langsung daripada RTM dan TV3 untuk membuat penjelasan dan kemudian menyerahkannya kepada rakyat untuk membuat penilaian. Dibandingkan dengan serangan yang menelan minggu dan puluhan tulisan yang menyerang beliau, 1 jam ini permintaan yang kecil sangat, mudah dan padan sangat jika hendak ditunaikan. Tetapi, jawapan Menteri, “...boleh sahaja kita rakam. Kalau sesuai baru kita siar." Mula-mula bersungguh-sungguh ajak bertumbuk, bila lawan dah setuju dan nyatakan lokasi, tiba-tiba kecut perut pula.

    Saya kira sudah-sudahlah isu ini terus dipolemikkan. Generasi baru Malaysia mahukan politik yang ‘constructive’, bukannya ‘provokatif’ dan ‘destructive’, diajak berdebat, “bukan budaya kita”, diminta siaran langsung, “kalau sesuai kita siarlah”, akhirnya, politik samseng dan fitnah juga jadi pilihan. MALAYSIA LEBIH AMAN TANPA UMNO.

    BalasPadam
  3. ulama taik kucing ckp tak serupa bikin, muka semakin serabut, kering dan pucat lesu dan dibelenggu ketakutan akibat kemunafikannya sendiri.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....