DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 16 Disember 2012

IBRAHIM ALI NAK JADI BOMOH PULAK DAH... TAWARAN PULIHKAN SEMANGAT ORANG MELAYU... KAH KAH KAH !

Gua rasa lah beb... andai kata Presiden Perkasam ni TERKUBUR dalam Pilihan Raya Ke-13 (PRU13) nanti... TERUS TERANG gua kata yang satu SUMBER LAWAK dalam POLITIK Malaysia akan HILANG... kerana dalam PENGAMATAN gua lah beliau ni antara salah satu PENYUMBANG LAWAK BODOH dalam suasana POLITIK Negara... kah kah kah... beliau ni kalau dah mula saja BERLAWAK maka ianya tak kan berhenti dengan segera... yang akan menampakan dari satu BEBAL kepada satu lagi BEBAL... yang kalau digabungkan ianya boleh dipanggil BEBAL BERGANDA... ianya akan BERLANJUTAN dari hari ke hari TANPA HENTI umpama BAS EXPRESS... kah kah kah !.

Jadi apabila beliau pun tak berhenti BERLAWAK maka gua pun sudah tentu ADA BAHAN untuk di tulis beb... kah kah kah... kalau tidak PENING jugak KEPALA nak mencari IDEA bagi menghasilkan CERITA dari ISI PERUT Umno ni... selepas semalam beliau mengatakan tentang DEMOKRASI TERPIMPIN... hari ini satu lagi LAWAK telah beliau PERSEMBAHKAN dengan tajuk PULIHKAN SEMANGAT SH... kah kah kah... dah macam BOMOH pun ada bunyi nya beb... tapi itu lah dia Datuk Ibrahim Ali yang jikalau beliau menjadi PERSERTA RAJA LAWAK pasti beliau MENANG... kah kah kah !. 

Itu semua berlaku semasa ucapan beliau dalam Persidangan Tahun PERKASAM di ASTAKA Taman Tasik Titiwangsa dengan kata-kata antaranya berbunyi "kaum Melayu yang telah LAYU dan LEMAH boleh dipulihkan SEMANGAT mereka dengan menyertai PERKASAM... bangsa Melayu SEMAKIN LAYU... tetapi Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang berusia empat tahun itu akan MEMULIHKAN kembali SEMANGAT mereka untuk terus mempertahankan BANGSA MELAYU, AGAMA dan NEGARA... masih mempunyai orang Melayu yang mampu memulihkan semangat bangsa yang kian layu"... sebenarnya beb semangat beliau yang dah hampir layu... kah kah kah !.

Mana kan tidak nya beb... PRU13 semakin hampir sedangkan atas TIKET apa beliau nak BERTANDING belum lagi beliau tahu... atas tiket PAS seperti PRU12 yang lepas jawapnya  10 kali beliau MATI pun tak kan DAPAT lagi beb... kecuali lah ada PIMPINAN PAS yang nak buat lagi kerja BANGANG BIN BAHLUL... kah kah kah... nak tunggu Umno yang beliau sokong MEMPERLAWA beliau nampaknya belum pun ada BAYANG nya setakat ini... nak bertanding pulak atas TIKET BEBAS yang BERLAMBANG KATAK... itu lu orang pun tahu jawap iaitu TAK MUNGKIN terjadi beb... sebab PARUT bagi LUKA LAMA sudah tentu akan BERDARAH kembali... kah kah kah !.


hemmmmm..... cuma gau rasa lah kalau beliau terkubur dalam pru13 nanti... beliau pasti akan jadi seperti hantu raya yang tak bertuan dan akan mengaruk sana sini untukmerasuk orang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Bhai Yob Tualang Sekah (Mat Indera Sipejuang)...

    Kiter ucapkan SAYONARA la buat Ibrahim Ali nih.... tapi betul gak... selepas Samy Vellu dah takder... kurang skit lawak politik Malaysia... nasib baik Ibrahim Ali ader... hahaha

    BalasPadam
  2. Bro c++...
    betul jugak kata lu tu... kalau dulu ada gak si Samy tu untuk dijadikan bahan ketawa... kah kah kah

    BalasPadam
  3. TA'KAN HILANG KATAK DIDUNIA ! KAHKAHAKH ! ABU JANGAN LUPA DEMI SELAMATKAN NEGARA DARI PECACAI-PECACAI UMNO-APCO SEKUTU PENGKHIANAT !

    BalasPadam
  4. RAKYAT DAH TERKENA SINDROM SUMPAHAN KATAK. SEMUANYA DAH MELOMPAT DARI UMNO/BN KE PAKATAN RAKYAT. LAWAN TETAP LAWAN. PERKASA AKAN DI ARWAHKAN

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....