DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 15 Disember 2012

(VIDEO) INGATAN BUAT IBRAHIM ALI BERKENAAN DEMOKRASI TERPIMPIN... KAH KAH KAH !.

DEMOKRASI TERPIMPIN itu lah antara UNGKAPAN yang digunakan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASAM) Datuk Ibrahim Ali (DIA) dalam satu Wawancara bahagian 1 dengan SH... banyak perkara yang beliau sentuh dalam wawancara tersebut namun untuk bahagian 1 kat blog ini gua cuma nak sentuh tentang ungkapan DEMOKRASI TERPIMPIN ni saja yang si DIA ni gunakan... MENARIK didengar kalau dalam keadaan tertentu dan boleh membuat lu orang MUNTAH HIJAU dalam keadaan tertentu juga beb... jadi untuk JALAN SELAMAT sebelum teruskan membaca... baik lu orang SEDIAKAN plastik atau mangkuk bagi MENAKUNG muntah lu orang...  kah kah kah !.

Sekali dengar ungkapan tersebut maka teringat lah kan gua kat filem Tan Sri P.Ramlee yang berjudul 3 ABDUL yang mana ungkapan tersebut antara ADEGAN yang membuat gua PECAH PERUT dan KETAWA GULING-GULING... kah kah kah... tapi itu semua beb apabila gua melihat adegan filem 3 ABDUL yang ungkapan DEMOKRASI TERPIMPIN nya memang LAWAK GILA... tapi bila ungkapan tersebut digunakan oleh si DIA yang juga POPULAR dengan panggilan AL-KATAKI ni... tiba-tiba aje TEKAK gua jadi LOYA dan nak terus nak MUNTAH... kejap beb kejap bagi gua muntah dulu ya beb... weeeekkkkk tuihhhh...  huuuuuu LEGA rasa nya lepas dapat muntah ni beb... kah kah kah !.

Apakah si DIA ni memang jenis TAK FAHAM BAHASA MELAYU beb seperti juga kebanyakan Pemimpin Umno iaitu parti yang beliau SOKONG... dan parti yang dari DULU KINI dan SELAMANYA MENDAKWA sebagai PEJUANG MELAYU tapi untuk NAMA parti pun masih TAK SANGGUP nak gunakan BAHASA MELAYU... kah kah kah... baik aje ditukar nama UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATIONS kepada UNITED MUNAFIKUN NATIONAL ORGANISATIONS... namun walaupun beliau BUKAN ahli Umno dan TIDAK MAHU menyertai Umno KECUALI DI LAMAR oleh KEPIMPINAN UMNO... namun si DIA ni kadang-kadang MENYOKONG UMNO melebihi Ahli Umno itu sendiri...  kah kah kah !.

Apa barang lu nak bercakap soal DEMOKRASI TERPIMPIN DIA oiiii... kalau 300 ribu AHLI PERKASAM seperti yang dikatakan beliau ENTAH YA ENTAH TIDAK... tidak boleh menentukan KEPIMPINAN PERKASAM... sepatutnya hanya perkataan TERPIMPIN sahaja yang LAYAK digunakan untuk PERKASAM... dan kalau si DIA gunakan perkataan tersebut gua pun tak boleh nak kata apa-apa beb... sebab PERKASAM beliau yang TUBUHKAN dan memang WAJAR kalau ungkapan TERPIMPIN beliau gunakan ditambah lagi bila KEPIMPINAN PERKASAM ditentu oleh beliau dan bukan oleh Ahli-Ahli PERKASAM... untuk itu kata-kata sambungan DIALOG dalam filem 3 ABDUL patut di ingatkan kepada si DIA yang berbunyi "DEMOKRASI TERPIMPIN KEPALA HOTAK KAU"...  kah kah kah!.



hemmmmm..... bergeraknya ngo perkasam adalah kerana duit beb... jangan cerita lah tak gunakan duit sebab duit tu umpama sumpahan bagi umno dan isi perutnya beb... tapi gua pun kadang-kadang pun heran jugak... macam mana lah si dia ni dapat duit banyak ya beb... tak kan beliau bela toyol kot... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....