DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 10 Disember 2012

BEKAS KETUA JABATAN SIASATAN JENAYAH NI KATA MUSA HASAN HANYA BERSENDIWARA... KAH KAH KAH !

Lu orang agak-agak lah cakap siapa yang lu orang boleh PERCAYA diantara dua individu yang pernah berada di kedudukan TINGGI dalam Pasukan Polis satu masa dulu... iaitu di antara Bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur (BKJSJKL) Mat Zain Ibrahim... dengan yang gua pernah katakan sebagai BARUA UMNO satu ketika dulu iaitu Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hasan yang akhir-akhir ini seolah-olah menampakan beliau macam sudah BERTAUBAT... yang mana menurut antara kata BKJSJKL Mat Zain Ibrahim ialah "Musa Hasan perlu SEDAR bahawa KEJUJURAN seseorang itu bukan perkara yang SUKAR untuk DIUJI"...  kah kah kah !.

Kalau dalam satu N3 gua berkenaan Tan Sri Musa Hasan yang bertajuk "Sejak Bila Pulak Lah Barua Umno ni Bertaubat"... maka banyak lah PANDANGAN dan KRITIKAN yang datang dari PRO-UMNO/BN juga PRO-PAKATAN RAKYAT (PR) mengatakan gua tak BERBUDI BAHASA sehingga seolah-olah boleh menghilangkan segala perbuatan TERPUJI bekas BARUA UMNO iaitu Tan Sri Musa Hasan... yang mana DOSA tidak berbudi bahasa seolah-olah lebih DASYAT dari dosa MENGINAYA ORANG... ungkapan TEGURAN tersebut biasa nya datang dari UMNO dan ISI PERUTNYA bila mereka membuat ULASAN bagi menjawap sesuatu perbuatan HARAM JADAH yang dapat dibongkarkan... kah kah kah !.

Memang menjadi HAK lu orang untuk MENGKRITIK sesuatu TULISAN tapi gua jugak ada HAK menggunakan BAHASA yang gua PERLU kepada yang melakukan kerja-kerja HARAM JADAH... ok lah gua terima gua SALAH dengan penggunaan BAHASA yang TAK BERBUDI tersebut... tapi lu orang jugak kena INGAT yang gua bukan MEROMPAK HARTA RAKYAT... MENYELEWENG KUASA... MEMAKAN RASUAH apa tah lagi BERSETUJU DENGAN ORANG YANG MAMBUAT KERJA-KERJA HARAM JADAH... jadi KESIMPULAN nya lu orang boleh KRITIK gua dan gua jugak ada HAK untuk memanggil dengan bahasa apa saja keatas sesiapa yang menjadi BARUA UMNO ok... kah kah kah !.

Berbalik kepada DAKWAAN BKJSJKL Mat Zain Ibrahim yang mengatakan bahawa Tan Sri Musa Hasan hanya BERSENDIWARA dengan mengatakan "kemarahan yang disuarakan bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan ke atas perdana menteri dan menteri dalam negeri baru-baru ini "hanyalah satu lagi sandiwara"... pada mulanya Saya berpendapat bahawa Musa sudah BERTAUABAT dan mahu membawa pasukan itu kembali ke zaman kegemilangannnya... Musa membuat beberapa komen ke atas menteri kabinet dan pemimpin Umno, namun beliau  menegaskan bahawa tiada campur tangan dalam siasatan pembunuhan Altantuya Shaariibuu"...

..."Tapi bila Musa juga berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak terlibat dan tiada KONSPIRASI untuk mengenakan Anwar dalam kedua-dua kes Liiwat I dan II... Saya kemudiannnya SEDAR bahawa kemarahan Musa itu... atau apa sahaja yang anda mahu PANGGIL... hanya satu lagi SANDIWARA... Musa hanya BERPURA-PURA MENENTANG PEMIMPIN tertinggi dalam KABINET dan dalam UMNO... namun sebenarnya MELINDUNGI individu tertentu – terutamanya PEGUAM NEGARA Tan Sri Abdul Gani Patail"... Musa perlu SEDAR bahawa KEJUJURAN seseorang itu BUKAN perkara yang SUKAR untuk DIUJI"... dan rasa gua lah beb kalau pun TAK TEPAT apa kata BKJSJKL namun HAMPIR-HAMPIR TEPAT adalah dalan lingkungan PERATUS yang tinggi... kah kah kah !.

Memang betul HIDAYAH kalau nak datang ianya tak mengira SESIAPA beb... memang di zaman RASULULLAH SAW banyak PARA-SAHABAT yang ASAL nya adalah PENENTANG KUAT kepada RASULULLAH SAW... tapi beb lu orang sendiri boleh NILAI bagaimana keadaan PARA-SAHABAT setelah BERJUANG bersama RASULULLAH SAW... adakah SAMA dengan apa yang KEBANYAKAN yang BARUA-BARUA UMNO tunjukan setelah MENYERTAI PR atau dalam kata lain MENENTANG UMNO... disini lah persoalan Tan Sri Musa Hasan yang cuba gua BANGKITKAN... konon nya beliau HENDAK MEMPERBETULKAN KEADAAN... keadaan APA yang beliau hendak PERBETULKAN... sedangkan semasa beliau menjadi KETUA POLIS keadaan nya SAMA sahaja beb... kah kah kah !.  mk


hemmmmm..... kalau betul beliau sudah bertaubat gua no hal untuk memohon maaf dengan beliau atas prasangka buruk gua tu beb... tapi beb beliau kena lah buktikan dengan menampakan kejujuran tersebut... bukan nya seperti sekarang yang masih menampak yang beliau tu satu masa dulu adalah betul... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....