DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 8 Disember 2012

SEJAK BILA PULAK LAH BARUA UMNO NI BERTAUBAT BEB... KAH KAH KAH !

Buat masa dan dikala ini rasanya SUKAR untuk gua PERCAYA dengan orang yang pernah menjadi BARUA UMNO ni beb... kah kah kah... lu orang nak kata gua BERSANGKA BURUK pun NO HAL sebab pada gua Umno dan segala ISI PERUTNYA akan melakukan APA SAJA demi MENGEKALAN dan meneruskan KELANSUNGAN KUASA yang ada... oleh itu Umno dan Isi Perutnya serta Barua-Baruanya akan melakukan APA SAJA walaupun terpaksa MERATAP... MERAYU... MENANGIS serta MENGEMIS asalkan HAJAT serta CITA-CITA tercapai... memang kita tak perlu BERSANGKA BURUK terhadap orang yang konon nya mahu MEMPERBETULKAN keadaan... tapi betul ke beliau adalah orang nya beb... adakah beliau BENAR-BENAR orang nya yang mahu memperbetulkan keadaan tersebut... sedangkan TILAM pun pernah beliau USUNG semasa menjadi BARUA Umno satu ketika DULU beb... kah kah kah !.

Banyak perkara yang LALU beliau kena HURAIKAN sebelum beliau mahu bercakap mengenai MEMPERBETULKAN keadaan... yang mana perkara tersebut antara nya berkaitan dengan tuduhan Datuk Ramli Yusuff, bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) PDRM dan pernah menjadi Ketua Polis Sabah serta Ketua Polis Pahang bahawa Tan Sri Musa Hassan pernah MENYALAHGUNAKAN KUASA semasa memegang jawatan Ketua Polis Negara (KPN) serta BERSUBAHAT dengan Peguam Negara (AG) MENGUGURKAN satu KES JENAYAH yang melibatkan diri beliau... dimana JSJK pernah menangkap seorang PENJENAYAH bernama Goh Cheng Poh@Tengku Goh pada Disember 2006 dan Tengku Goh telah membuat AFIDAVIT nya dengan MEMBABITKAN nama Tan Sri Musa Hassan... dan ianya telah DISERAHKAN kepada pejabat AG, namun tidak difailkan di Mahkamah yang mengakibatkan permohonan HABEAS CORPUS oleh Tengku Goh dibenarkan oleh Mahkamah.

Itu antara TUDUHAN BERAT dari Datuk Ramli Yusuff terhadap Tan Sri Musa Hasan dan Pejabat Peguam Negara yang sampai sekarang menjadi TANDA TANYA kepada RAKYAT yang mahu BERFIKIR... tapi mungkin tidak kepada Rakyat SPESIS MAZHAB UMNO yang lebih kepada menggunakan OTAK LEMBU dalam BERFIKIR... kah kah kah... nasib lu orang lah Penyokong Umno yang selalu gua kaitkan dalam setiap PENULISAN gua... kah kah kah... sebab sekarang ni PERIBAHASA BODOH MACAM LEMBU dah ditukar kepada BODOH MACAM UMNO... dan ini semua bukan setakat cakap KOSONG tetapi mempunyai FAKTA serta DIAKUI sendiri oleh yang namanya TUN MADEY dengan kata-kata "UMNO DAH BERPULUH-PULUH TAHUN TAK BAGI ORANG PANDAI MASUK UMNO SEBAB ITU KEBANYAKAN DOKTOR MASUK PAS" yang bermaksud antara lain ialah "HANYA YANG BEBAL BERTINGKAT SAHAJA DAPAT MEMASUKI UMNO SEJAK BERPULUH-PULUH TAHUN NI"... lu orang nak MARAH pergilah marah kat TUN MADEY tu beb... kah kah kah !.

Apa pulak lah gua MELALUT sampaikan BODOH MACAM UMNO ni beb.... kah kah kah... berbalik kepada Tan Sri Musa Hasan ni beb... jangan lah lu orang penyokong Pakatan Rakayat (PR) terlalu GHAIRAH dengan kenyataan beliau yang terlalu banyak untuk DISANGSIKAN... memang dalam POLITIK musuh tidak BERTERUSAN menjadi MUSUH dan KAWAN tidak berterusan menjadi KAWAN... tetapi tidak MUSTAHIL juga yang MUSUH akan SELAMANYA MUSUH dan KAWAN akan SELAMANYA KAWAN... sebab itu adanya Perpatah antaranya berbunyi BERHATI-HATI MEMILIH KAWAN... KAWAN SEHATI SEJIWA...  MUSUH DALAM SELIMUT... MUSANG BERBULU AYAM... TALAM DUA MUKA... yang mana semua itu untuk menjadikan kita lebih BERHATI-HATI dalam mengharungi LIKU-LIKU KEHIDUPAN serta KANCAH POLITIK masa kini... alamak BERMADAH-MADAH lah pulak... kah kah kah !.


hemmmmm..... mungkin sangkaan gua salah... tetapi adalah lebih baik gua bersangka buruk terhadap beliau sebelum tembelang beliau yang sebenarnya pecah beb... dan andai kata gua salah itu tak jadi masalah untuk gua mohon maaf dan mengakui kesalahan gua... kerana gua bukan seperti isi perutnya umno yang sudah merompak harta rakyat kemudian memohon maaf dan minta diberi lagi kepercayaan... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. musa...ng ni kalau dah MATI..pahtu dia HIDUP balik pun aku x cayooo...mu cayo laa aku royat nii..manusia ni soh..soh doh x leh nk paka gapo kecek caro dio..nipu hangittt..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....