DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 10 Disember 2012

MAHASISWA KUIS BUAT BANTAHAN DEPAN RUMAH ADUN PERMATANG MERANGKAP PENYAMUN BERLESEN NI !


Menurut CERITA... sekumpulan MAHASISWA Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) telah berhimpun di hadapan kediaman seorang Wakil Rakyat Umno dari Negeri Selangor iaitu ADUN PERMATANG... yang bernama Yb SULAIMAN ABDUL RAZAK bagi menyampaikan MEMORANDUM  menuntut  ADUN tersebut MEMBATALKAN kontrak yang TIDAK ADIL dan TIDAK MUNASABAH yang lebih MEMBEBANKAN Mahasiswa... dikatakan juga ADUN tersebut mendapat KONTRAK menguruskan Asrama KUIS semasa Negeri Selangor masih dibawah Kerajaan Umno/Bn yang diketuai oleh BAKAL BANDUAN yang belum menjalani HUKUMAN iaitu Dato' Seri Khir Toyo... kah kah kah !.


Ok beb sebelum kita sambung bab MAHASISWA tersebut mari kita KENALI dulu siapa dia ADUN PERMATANG yang boleh gua katakan sebagai PENYAMUN BERLESN ni... beliau ni adalah ADUN N9 PERMATANG yang mana DUN tersebut berada didalam PARLIMEN TANJUNG KARANG P95 yang AHLI PARLIMEN nya ialah MENTERI SERBA BOLEH DATO' SERI NOH OMAR yang juga Menteri Pertanian waktu in... sebab gua katakan SERBA BOLEH beb ialah kerana beliau BOLEH bermula dari LEMBU... UDANG ... BENIH PADI dan yang terbaru ALAT RAHSIA bagi manghasilkan REKA BENTUK BUAH NAJIB semasa Pameran MAHA 2012 baru-baru ini... kah kah kah !.


Kalau lah Ahli Parlimen seorang yang SERBA BOLEH maka sudah tentu sedikit sebanyak ADUN yang berada didalam Parlimen yang sama dan dikatakan juga SATU KAPAL semesti juga SERBA kalau pun tak SERBA BOLEH beb... kah kah kah... kalau tidak mana mungkin beliau boleh mendapat KONTRAK yang sudah tentu pada adatnya TAK RUGI dan boleh buat UNTUNG GILA BABI... ada juga cerita yang mengatakan yang baru-baru ini didakwa sekembalinya dari mengarjakan HAJI kerana PENIPUAN projet LINTAH pada tahun 2008 hingga 2009 iaitu semasa Datuk Seri Noh Omar menjadi Menteri Pembangunan Ushawan dan Koperasi adalah BEKAS SETIAUSHA SULIT dan ada yang kata MASIH kepada ADUN ini... kah kah kah !.   baca sini


Itu serba sedikit berkenaan ADUN PERMATANG yang gua tahu lah beb... nak lagi lebih lu kena tunggu atau lu orang SENDIRI CARI lah beb... kah kah kah... berbalik kepada kisah MAHASISWA KUIS berkenaan yang menggelarkan diri mereka sebagai Demi Mahasiswa KUIS (DMK) hanya dapat MENINGGALKAN NEMORANDUM mereka di peti surat kediaman ADUN tersebut setelah berhimpun selama hampir setengah jam di hadapan kediaman nya di Shah Alam... tak PASTI sama ada ADUN Yb Sulaiman Razak ada atau tidak didalam kediaman beliau... lu orang sendiri mahu ingat lah beb... jenis menusia yang TAK ADA TELOR mana BERANI hendak menghadapi KEBANGKITAN RAKYAT... kah kah kah !.


Menurut Presiden DMK Azrul Tahir sewaktu bercakap kepada wartawan mendakwa "purata sewa seunit asrama KUIS terlalu TINGGI jika hendak dibandingkan dengan sewa pangsapuri lain yang memuatkan jumlah penghuni hampir sama...Beliau memberi contoh kolej kediaman jenis A, dengan jumlah penghuni enam orang yang mengenakan sewa RM1,980 sebulan berbanding Pangsapuri Vista yang terletak berdekatan dengan sewa sebanyak RM500 sahaja... jadi kami minta pada YB Sulaiman Razak batal kontrak ini dan dan buat kontrak baru yang lebih adil dan munasabah"... kah kah kah... belum pernah terjadi dalam SEJARAH yang PENYAMUN akan memulangkan SEMULA apa yang DISAMUN... habis KUAT sipenyamun akan MOHON MAAF dan minta diberi PELUANG untuk menyamun lagi... kah kah kah !. mk 


hemmmmm..... kalau melihat majoriti kemenangan beliau pada pru12 tahun 2008... beliau hanya ada kelebihan 608 undi saja beb... itu dimasa pru tidak dijangka sengit... macam mana agak-agak lu orang dimasa pru yang sudah awal-awal lagi dikatakan sengit... lu orang sendiri mahu ingat lah beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....