DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 1 November 2012

HJ NAJIB WASSATIYAH... "SAYA TAK MARAH PR MAHU KEJAR JAWATAN SAYA"... MEMANG PUN LU TAK ADA HAK NAK MARAH, KAH KAH KAH !

Elok lah beb kalau Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib Wassatiyah (DSHNW) TAHU DIRI yang beliau memang TAK ADA HAK untuk MARAH kapada PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT (PR) yang mahu MENURUNKAN beliau dari JAWATAN PERDANA MENTERI... sebab jawatan Perdana Menteri bukan HARTA PUSAKA BAPAK UMNO iaitu INGGERIS PENJAJAH yang PUNYA... kalau harta pusaka Umno yang punya itu memang sepatutnya beliau MARAH... kah kah kah !.

Memang bunyi cakap NAMPAK MANIS dengan mengatakan TIDAK MARAH namun HAKIKAT nya ialah beliau TAK RELA jawatan tersebut HILANG dari baliau... sebab itu Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) tidak BERANI untuk diadakan sekarang ini... ianya lain tak bukan hanya lah AKIBAT dari SINDROM KETAKUTAN HILANG JAWATAN PERDANA MENTERI... itu lah yang SEBENAR-BENARNYA... selain dari itu hanya PENIPUAN WAL MUNAFIKUN... kah kah kah !.

Jangan lah lu BERLAKUN macam lu tu SAYANGKAN sangat NEGARA ni macam lu berlakon memakai PAKAIAN PETANI seperti dalam gambar yang ada tu... kah kah kah... seolah-olah lu lebih PETANI dari PETANI itu sendiri beb... kah kah kah... RAKYAT kebanyakan nya bukan nya BODOH WAL BAHLUL macam PENYOKONG UMNO/BN yang BEBAL BERGANDA tu beb... mereka kebanyakan nya CERDIK dan BIJAK menilai siapa lu dan Umno/Bn yang hanya MENEPATI JANJI bila dah rasa NAK MATI WAL KOJOL... kah kah kah !.

Tak usah lah lu nak BERSENDIWARA dengan kata-kata “Saya tak marah kalau mereka nak jawatan saya... Saya tak marah mereka nak kejar yang jawatan lain... tapi jangan mengkhianati negara kita... PR tidak seharusnya melakukan DASAR-DASAR yang boleh MEMUSNAHKAN segala-galanya yang dibina dengan SUSAH PAYAH selama ini... jangan MUSNAHKAN segalanya semata-mata nak MENGEJAR UNDI di peringkat NEGERI mahupun PERSEKUTUAN... Saya percaya ORANG KEDAH sudah bersedia untuk melakukan PERUBAHAN sekali lagi"... apa hal pu lu nak marah...kah kah kah !.

Kata beliau lagi "Selain CADANGAN pembangkang itu dan PELAN mahu MENGHAPUSKAN TOL, menaikkan GAJI MINIMAM pekerja dan mengurangkan HARGA MINYAK boleh membuatkan EKONOMI MERUDUM... kalau ekonomi kita merudum... golongan PENTERNAK, NELAYAN dan PETANI tidak akan mendapat SUBSIDI, tidak akan mendapat INSENTIF dari kerajaan sebab hasilnya juga akan merudum... Saya katakan perkara ini sebab saya sebagai Menteri Kewangan saya amat faham... mengendalikan URUSAN KERAJAAN bukanlah sesuatu yang mudah dalam BENTUK  kita tak boleh IKUT SUKA HATI kita bagi menyedapkan TELINGA PENGUNDI semata-mata"... nampak sangat lu sentiasa nak mengharapkan rakyat SUSAH supaya senang lu MENYUSAHKAN rakyat... kah kah kah !.

Tambah beliau lagi "Malah tindakan PR untuk memansuhkan hutang bukanlah mengikut ajaran Islam... Walhal dalam Islam kalau kita MENINGGAL DUNIA WAJIB kita LUNASKAN HUTANG... kalau kita tak sempat, WARIS-WARIS kita kena lunaskan... sebab kalau kita mati tanpa melunaskan hutang, BERAT pada ROH kita nanti, BERAT SIKSA nya nanti... tetapi pembangkang senang-senang kata HAPUSKAN HUTANG... ini bukan ajaran Islam... ajaran Islam MENDIDIK manusia pada jalan yang BENAR dan BETUL"... kah kah kah... NAJIS MUGHALAZAH pun lu TAK TAHU... lagi lu NAK TEMBERANG ya beb... kah kah kah !.

Mana lu BELAJAR dalam Islam tak boleh DIHAPUSKAN... HUTANG boleh TERHAPUS kalau yang MEMBERI HUTANG MENGHALALKAN HUTANG tersebut... apa tah lagi KALAU RAKYAT BERHUTANG DARI HARTA KEPUNYAAN RAKYAT ITU SENDIRI... atau lu INGAT dan PERASAN bahawa hutang yang diberi kepada RAKYAT melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tersebut adalah HARTA PUSAKA UMNO/BN dari peninggalan INGGERIS PENJAJAH BAPAK UMNO ke beb... kah kah kah... lu balik rumah CERMIN MUKA lu tu dulu... dan ajak sekali BINI lu tu sekali TENGOK muka dia kat CERMIN... tapi jangan LUPA bawa sekali LAMBANG KEBANGSATAN UMNO yang ada KERIS TELANJANG tu ok... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... dasar muka tak malu tampal kulit khinzir 14 inci ini lah rupanya... kalau muka tahu malu tak kan sanggup megeluarkan kata-kata yang membayangkan diri bagus sebagusnya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Ekonomi merudum dan harga barang naik bukan sebab PR atau rakyatlah bahlol. Yang menyebabkan negara Malaysia ni akan jadi bangkrap dan musnah sebab kaki2 penyamun aka penyangak ialah pak2 menteri dan wakil2 rakyat UMNO BN dan kroni2 yang rasuah dan mencuri wang dan tanah rakyat; memusnahkan institusi2 kehakiman, polis dan lain2 sehinggalah JK2 masjid dan imam2. Cuba kamu bagi contoh satu institusi yang kerajaan UMNO/BN tak gunakan untuk kepentingan parti.

    BalasPadam
  2. Macam tu hujah PERDANA MENTERI???? Itu standard JKKK jer... Pemikiran PM mesti LUAS, GLOBAL, sekali dia berhujah atau bercakap, mesti mencakupi keperluan sejagat... Baru lah rakyat bangga dan hormat... Kalau setakat cakap macam tu, ketua kampung yang tak sekolah pun boleh....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....