DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 1 November 2012

DUA AHLI PARLIMEN UMNO SABAH MENGAKUI MEREKA JENIS BEBAL BERGANDA... KAH KAH KAH !


Kalau tahu diri TAK CERDIK bermakna masih boleh lagi DISOROKAN dengan tak memberi TAHU orang lain yang kita ni tak CERDIK WAL BAHLUL BIN BANGANG... tapi kalau jenis BEBAL BERGANDA ini lah jadi nya beb... apabila SANGGUP mengakui KEBODOHAN sendiri dengan KENYATAAN dari EMPUNYA DIRI... kah kah kah... siapa lagi lagi kalau bukan nya dari Pemimpin Umno/Bn... gua INGATKAN hanya penyokong sahaja yang jenis BEBAL BERGANDA beb... rupa-rupanya pemimpin Umno/Bn pun TAK KURANG HEBAT dengan PENYOKONG mereka... kah kah kah !.

Yang PELIK nya tu beb... kedua-duanya datang dari PARTI yang sama dan dari NEGERI yang sama iaitu Parti Umno serta dari Negeri Sabah... yang seorang kata TAK NAK ROYALTI MINYAK DINAIKAN DARI 5 % KEPADA 20 % dan satu nya mengakui KEBODOHAN dengan mengatakan NEGERI DIBAWAH PAKATAN RAKYAT (PR) pandai membuat PERAKAUNAN KREATIF untuk menjadikan negeri pimpinan mereka nampak elok dalam Laporan Ketua Audit Negara (LKAN)... dengan tak SECARA LANGSUNG memberi GAMBARAN seolah-seolah Jabatan Ketua Audit Negara TAK TAHU KERJA... kah kah kah !.


Cuba lu orang tanya kat beliau... kalau beliau TAHU dan PANDAI berkenaan PERAKAUNAN KREATIF... kenapa lu orang TAK BUAT... atau AKAUN DINEGERI-NEGERI DIWABAH UMNO/BN LANGSUNG TAK BOLEH LAGI NAK DIKREATIFKAN AKIBAT KEROSAKAN YANG TERUK... walaupun sudah DIMAKE-UP dengan LAMBATNYA LKAN tersebut kerana MENUNGGU AKAUN DARI NEGERI-NEGERI DIBAWAH UMNO/BN sampai KEMEJA LKAN... kah kah kah... lebih baik lah lu orang DIAM dan BUAT-BUAT BODOH dari lu TERUS MENGATAKAN YANG lu orang tu BODOH dengan KENYATAAN BODOH lu orang tu beb... kalau tak boleh gak... baik aje lu orang datang ke SEMENANJUNG atau pulang ke SABAH dengan BERENANG... biar SENANG DIMAKAN JERUNG... kah kah kah !.  sumber mk

Mungkin ada dalam DUNIA yang jenis MANUSIA PEMURAH beb... yang merasa merasa diri DAH SENANG maka mereka MEMBELANJAKAN HARTA mereka dengan BERSEDEKAH serta RAJIN BERDERMA... tapi BIASA nya kalau orang-orang yang BERPERANGAI sebegini cara HIDUP mereka pun SEDERHANA aje beb... bukan jenis lah yang jenis SUKA MENUNJUK-NUNJUK seperti Pemimpin Umno/Bn... yang  tak dapat TIPU sebesar LEMBU dapat TIPU sebesar BENIH PADI pun JADILAH... asal kan DAPAT MENIPU... kah kah kah... tapi yang peliknya bila soal nak MENAIKAN ROYALTI MINYAK dari 5 % kepada 20 %... ada pemimpin Umno Negeri Sabah yang TAK HENDAK beb... kah kah kah !.


Rupa nya dalam DUNIA yang SERBA MODEN ni ada jugak lagi MAKHLUK ALLAH SWT yang BERHATI MULIA macam pemimpin Umno Negeri Sabah ni ya beb... kah kah kah... sanggup BERKORBAN DEMI RAKYAT di NEGERI LAIN WALAUPUN NEGERI SENDIRI  KEMUNDURAN... kah kah kah... sedangkan yang hendak DINAIKAN bukan pun SEPARUH dari KESELURUHAN HASIL MINYAK... tapi SUKU dari nya pun TAK SAMPAI... yang ini yang membuat gua pelik dan KETAWA TERMUNTAH-MUNTAH... HAAKKKK TUIIIIIIHHH !!!... bukan nya hendak DIKURANGKAN ROYALTI tapi hendak DINAIKAN pun pemimpin Umno Negeri Sabah ini MENOLAK... sungguh MULIA HATI pemimpin Umno Negeri Sabah ni beb... kah kah kah !.

Tapi beb kalau lu orang NAK TAHU... andai kata KERAJAAN PUSAT dapat DIMENANGI oleh PR dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti... dan dijadikan CERITA Negeri Sabah MASIH di DIMENANGI oleh Umno/Bn... maka DIMASA itu lu orang akan NAMPAK MUKA-MUKA yang sekarang KATA TAK NAK DINAIKAN ROYALI akan BUAT DEMONSTRASI MINTA DINAIKAN ROYALTI pulak dah... kah kah kah... itu lah yang TERJADI di NEGERI SELANGOR sekarang ni beb... dimasa PR mengumumkan MANIFISTO PRU KE-12 yang mengatakan akan MEMBERI 20 M3 AIR PERCUMA... pada masa itu Pemimpin serta Penyokong Umno/Bn kata KAMI TAK HENDAK AIR PERCUMA... yang bermaksud KAMI NAK AIR YANG BERBAYAR...kah kah kah !.  sumber mk


hemmmmm..... itu lah dua gambaran betapa kecerdikan dan kepandaian yang cuba nak diatasi oleh kebebalan berganda pemimpin umno/bn dengan menyerlahkan penipuan wal munafikun... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul -betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....