DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 12 November 2012

DR RANI... PAS TAK MIIIIIMPI DAN TAK HEEEEENGIN BERSAMA UMNO... KAH KAH KAH !

Tepat sekali apa yang dikatakan oleh Persuruhjaya PAS Negeri Selangor ni beb dengan CITA RASA gua dan mungkin sebahagian BESAR atau 99.99 peratus Ahli PAS serta yang BUKAN ahli PAS tapi AHLI dalam Pakatan Rakyat (PR)... cuma rasa gua 00.01 peratus sahaja Ahli PAS yang jenis BANGANG BIN BAHLUL mahu kan PAS dan UMNO bergabung atau pun berkerjasama... itu kalau mengikut apa yang gua rasakan lah beb... kalau lu orang TAK SETUJU gua nak buat macam mana beb... itu HAK lu orang dan KEBEBASAN untuk lu orang... cuma kalau ianya BERCANGAHAN dengan DASAR parti... baik aje lu orang masuk Umno ataupun TUBUHKAN parti BARU dan BERGABUNG dengan Umno... kah kah kah !.  SINAR HARIAN

Bukan ke SENANGKAN kerja lu orang beb... tak payah SUSAH-SUSAH kena buat SEMINAR lah... FORUM lah dan entah apa lagi yang bla bla bla bla ada kat KEPALA OTAK lu orang tu... dah lu orang kata 70 peratus RAKYAT Negeri Selangor mahukan PAS dan Umno bergabung apa lagi yang lu orang TUNGGU beb... baik aje lah lu orang BLA dari Parti PAS dan TUBUHKAN Parti BARU atau lu orang SERTAI aje Umno yang lu orang kata MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU, NEGARA MALAYSIA... lu orang TAK PAYAH nak MENYALAK macam lu orang tu BAGUS sangat atau konon nya lu orang SAYANGKAN PAS macam PERASIT HASAN ALI JATI tu beb... kah kah kah !.  FMT

PARASIT DALAM PAS
Bila gua katakan lu orang sebagai BARUA UMNO nanti lu orang kata gua ni KURANG AJAR... tapi perbuataan lu orang yang macam TAK CUKUP DIAJAR itu lu orang TAK SEDAR beb... lu orang kalau dah RASA yang KEPIMPINAN PAS yang ada SEKARANG telah MENGELINCIRKAN PAS dari PERJUANGAN ASAL untuk apa lagi lu SIBUK-SIBUK nak DUDUK dalam PAS beb... kan LEBIH BAIK lu orang KELUAR DARI PAS dan MENYERTAI UMNO yang TAK TERGELINCIR tu... kerana kalau dah tergelincir dari PERJUANGAN ASAL baik aje lu BLA kerana PAS bukan AGAMA yang lu orang perlu TAKUT untuk TINGGALKAN PAS beb... lagi sekali gua katakan yang lu orang tak perlu TAKUT untuk tinggalkan PAS sebabnya PAS dah menyeleweng...  sudah SEMESTINYA ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI... kah kah kah !.

Atau pun AGAK-AGAK gua lah PERANGAI lu orang pun LEBIH KURANG aje dengan perangai Umno tu beb... yang kata PAS PARTI AJARAN SESAT tapi masih mahu BERSAMA dengan PAS... kah kah kah... apa barang lu orang nak bersama dengan Parti yang dah tergelincir dari perjuangan ASAL seperti yang lu orang DAKWA dan Umno dakwa tu beb... kan ELOK lu orang tubuhkan Parti Baru kalau lu orang TAK MAHU menyertai Umno dan selepas itu lu orang boleh PELUK dan CIUM Umno tu PUAS-PUAS... tetapi beb RASA nya kan lebih AFDAL lagi kalau lu sertai aje Umno yang tak MENYELEWENG dari perjuangan ASAL nya beb... kah kah kah !.

BARUA UMNO
Seperti yang lu orang tahu jugak beb terutama nya PARASIT-PARASIT dalam PAS dan PR serta PEJUANG-PEJUANG UMNO terutama nya BARUA-BARUA UMNO... gua tak mahu jadi MUNAFIK seperti mereka-mereka yang ada di PR mahu pun diluar PR... yang konon nya SAYANGKAN PAS tapi menjadi seolah-olah BARUA kepada UMNO... mengatakan PAS MENYELEWENG tapi masih MAHU BERSAMA PAS... apakah lu orang sudah TIADA KEYAKINAN DIRI untuk BERJUANG sehingga SANGGUP MENJADI RAKAN kepada Parti yang dah menyeleweng seperti PAS... lebih baik aje lu orang TANYA kat DIRI lu orang... apa perlu nya bersama PAS sebagai Ahli atau pun menjadikan PAS sebagai SAHABAT kalau dah JELAS yang PAS sudah tergelincir dari Perjuang ASAL... kah kah kah !.

Satu lagi yang gua HERAN dan PELIK ialah kenapa mereka-mereka yang seperti nya BARUA UMNO dan BERSAHABAT dengan Umno tapi TAK MAHU DIKAITKAN dengan Umno... kah kah kah... APASAL boleh terjadi begitu ya... kah kah kah... sebab kalau gua lah dikaitkan dengan PAS atau PKR  mahu pun DAP atau mana-mana Parti dalam PR... HATTA dikataka gua ni BARUA kepada PARTI-PARTI tersebut pun gua RELA beb... kah kah kah... sebab nya memang HAJAT dan CITA-CITA gua untuk MELIHAT Umno/Bn TERKUBUR dalam ARENA POLITIK NEGARA... jadi itu sebab nya gua TAK KISAH kalau dipanggil gua ni BARUA kepada Parti-Parti dalam PR beb... tapi lain sangat dengan perangai lu orang ya... SUKA tapi TAKUT dikaitkan... kah kah kah !.

Di contoh kan disini kalau lah seorang WANITA mahu mencari PASANGAN HIDUP rasanya lu orang ni boleh dianggap sebagai PILIHAN AKHIR beb... ia ini bila semua LELAKI lain yang ada dalam DUNIA ni TAK ADA TELOR atau pun dalam ISTILAH MASA KINI ROTI NAJIB... kah kah kah... lu orang pikir lah beb... mana ada seorang LELAKI yang mahu menjadikan seorang wanita sebagai PASANGAN HIDUP tapi TAKUT apabila DIKAITKAN dengan wanita terebut... sepatutnya kalau dah kata SUKA mesti hendak dikaitkan dengan wanita tersebut... kecualilah lu orang cuma nak TOUCH 'N' GO aje beb... sebab itu lu orang TAK MAHU dikaitkan Umno... gua rasalah dalam dunia ni Umno adalah parti PALING MALANG kerana orang yang SUKA pun TAKUT hendak dikaitkan dengan Umno... apakan lagi gua... gua NAMPAK nama Umno aje dah macam gua nampak SYAITAN YANG DIKENALI beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... cita-cita angan-angan lu orang barua dan parasit semua nya tinggi-tinggi... konon nak jadi pemimpin dalam parti... tapi kerja untuk parti lu orang tahu dan lagi haramjadah bila tak mahu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betuk meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. barua2 tu bukan nak sangat pas bergabung ngan umnu tapi nak imbuhan..klau berjaya kayo pakcik..jenih langau hijau kat mana ada tahi @ bangkai kat situ dihinggap

    BalasPadam
  2. Kenyataan yang tepat sekali. Lembu dan kedai yang masuk Pas sahaja yang tidak tahu sejarah dan penat jerih ulamak dahulu meneraju Pas. Yang datang kemudian ni banyak juga gunting dalam lipatan atau kutu dalam sepende!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....