DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 12 November 2012

JELAJAH MERDEKA RAKYAT BUAT AHMAD SAID DARUL RUNTUH TAK TIDUR MALAM BEB... KAH KAH KAH !

Khabar berita mengatakan yang Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said TAK TIDUR MALAM selepas Anwar Ibrahim mengadakan Program Jelajah Merdeka Rakyat Peringkat Negeri Terengganu (PJMRPNT)... betul atau tidak berita tersebut WALLAHUALAM lah beb... namun nada SUARA beliau ketika mengulas berkenaan PJMRPNT nampak seolah-olah dah mula MERABAN... dimana beliau terus sahaja menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang tidak bertanggungjawab kerana tidak cakna akan kebajikan rakyat di Permatang Pauh... kah kah kah !.

Meraban habis beliau ni beb... lain yang di tanya lain yang dijawap... kah kah kah... beliau berkata "Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak bertanggungjawab susulan ada rakyat di kawasannya itu tinggal di rumah DAIF... semasa saya pergi Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh (pada 2008)... saya sedih dan terkejut sebab di kawasan bekas Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, masih ada lagi rumah yang ROBEK (rosak)... yang lebih daif ada antara rumah yang berlantaikan tanah liat".

Tambah beliau lagi "Atap rumah juga bukan sahaja bocor... malah sesetengahnya tidak ada atap langsung. Sebab itu waktu itu saya bagi bantuan rumah kepada yang daif... Anwar mari sini (menerusi Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat) jaja macam-macam namun kawasan sendiri tidak terjaga... diharap rakyat Terengganu terus memberi SOKONGAN kepada Umno/Bn dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 yang akan datang agar kesinambungan pembangunan dan kebajikan yang dilakukan Kerajaan Negeri dapat diteruskan lagi".

Sebab itu gua rasa macam PERCAYA aje bila ada berita mengatakan beliau TAK TIDUR MALAM selepas mendengar berita PJMRPNT mendapat SAMBUTAN yang sungguh MENGALAKAN beb... ya lah lain yang wartawan TANYA lain yang beliau JAWAP... kah kah kah... dia punya MERABAN sampai ke Parlimen Permatang Pauh... tapi dia LUPA yang beliau tu sekarang adalah Menteri Besar Negeri Terengganu Darul Runtuh... nama TIMANGAN semasa beliau menjadi Menteri Besar nya... kah kah kah... ada hati jugak lu nak MENGKRITIK kawasan orang lain ya Ahmad Said... kah kah kah !.

Dulu beliau pernah mengatakan yang Parti PAS adalah PARTI AJARAN SESAT... sedangkan beliau lupa yang Parti Umno adalah singkatan kepada UNITED MUNAFIKUN NATIONAL ORGANISATIONS... kah kah kah... rasa nya kalau SESAT ada PELUANG balik KEPANGKAL JALAN tapi kalau dah MUNAFIK... lu PIKIR lah sendiri beb... kah kah kah... sudah lah tu Ahmad Said lebih baik aje lu pergi tidur dulu supaya dapat GANTI tidur yang lu TAK TIDUR tu... kerana lebih banyak lu bercakap bila tak tidur lu lagi nampak seperti MERABAN beb... lu tidur PUAS-PUAS lepas bangun dan MINTA pertunjuk dari ALLAH SWT supaya lu TAK MERABAN lagi mulai sekarang sampai selesai Keputusan PRU13 nanti ok... kah kah kah !.  SINAR HARIAN


hemmmmm..... negeri terengganu sebenarnya boleh dimenangi oleh pr semasa pru12 yang lalu... dimana silap serta salah nya gua pun tak pasti... cuma diharapkan kerja-kerja haram jadah umno berkenaan undi hantu dapat diatasi dengan ramainya rakyat memilih pr semasa pru13 nanti... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. wehh penulis,lu tulis terengganu darul r***uh tu apesal ??aq ni xsokong jugak si umno dan be-end tu..tpi lu jgn lah sampai ke tahap memainkan name terengganu..dah cantik name terengganu darul iman..
    nasihat gua, lu pikir laa sikit nk tulis name2 mcm tu..kalau name2 org umno tu aq xkisah laa der

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....