DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 29 Oktober 2012

WALAUPUN BANYAK PEMIMPIN BN YANG KENCING TAK LAWAS... TAPI MASIH YAKIN MENANG 140 KERUSI LEBIH... KAH KAH KAH !

Memang lawak GILA betul lah beb... sendiri yang bagi ANALISA tapi sendiri yang seolah-olah MENAFIKAN... kah kah kah... analisa yang dibuat oleh PEMIMPIN BARISAN NASIONAL (BN) mengatakan yang BN akan KEMUNGKINAN BESAR KALAH 6 KERUSI PARLIMEN DI NEGERI SABAH serta 7 KERUSI PARLIMEN DI NEGERI SERAWAK... namun TETAP akan MENANG 140 KERUSI PARLIMEN yang lain... atas DASAR apa mereka mengatakan akan MENANG 140 KERUSI gua pun TAK PASTI beb... sebab kalau IKUTKAN analisa yang mereka BERI apabila sudah KEHILANGAN 13 KERUSI DI SABAH DAN SERAWAK maka BN terpaksa MENAMBAH KERUSI YANG HILANG di NEGERI-NEGERI DI SEMENANJUNG iaitu NEGERI BUKAN SIMPANAN TETAP bagi BN... kah kah kah !.

Sesuatu yang PASTI sekarang ini ialah boleh dikatakan BANYAKNYA pemimpin BN yang KENCING TAK LAWAS atau pun KENCING TAK BERHENTI KERANA MEMIKIRKAN UNTUNG NASIB DALAM MENGHADAPI PILIHAN RAYA UMUM KE-13 (PRU13) nanti... kah kah kah... sebab itu analisa mereka mengatakan kemungkinan besar AKAN KALAH 6 kerusi Parlimen di Negeri Sabah serta 7 kerusi Parlimen di Negeri Serawak... walaupun DIKETAHUI UMUM bahawa KERUSI-KERUSI di kedua-dua Negeri tersebut adalah SIMPANAN TETAP bagi BN... kalau dah NEGERI SIMPANAN TETAP AKAN KEHILANGAN 13 KERUSI... macam mana lah AGAK-AGAK lu orang yang pemimpin BN nak MENAMPUNG kehilangan kerusi-kerusi tersebut di Negeri BUKAN SIMPANAN TETAP... kah kah kah !.

Mungkin itu hanya kerana hendak MEMBAKAR SEMANGAT kepada JENTERA BN maka TERPAKSALAH LAWAK KELAS TERTINGGI DIPERSEMBAHKAN beb... dengan mengatakan AKAN MENANG 140 KERUSI PARLIMEN... kah kah kah... kerana kalau dah NEGERI SIMPANAN TETAP BOLEH KEHILANGAN 13 KERUSI... maka JAWAPNYA hanya KEAJAIBAN ATAU PENIPUAN sahaja yang MEMBOLEHKAN BN MENAMPUNG KEHILANGAN 13 tersebut... kah kah kah... bagaimana mereka nak menampung kehilangan 13 kerusi tersebut di Negeri-Negeri di Semenanjung beb... sedangkan Pengundi-Pengundi yang MENGUNDI Pakatan Rakyat (PR)  pada PRU12 tahun 2008 masih boleh dikatakan BERPUAS HATI dengan PRESTASI KERJA WAKIL-WAKIL RAKYAT yang MEREKA PILIH... kah kah kah !.

Itu belum lagi DICAMPURKAN dengan PENYOKONG BN yang DULU TIDAK MENYOKONG PR tapi SEKARANG SUDAH MENYOKONG PR serta PENYOKONG-PENYOKONG BN yang MENYAMPAH dengan PEMIMPIN BN... kah kah kah... sebab itu gua katakan hanya KEAJAIBAN SERTA PENIPUAN sahaja yang MEMBOLEHKAN BN MENAMPUNG KEHILANGAN 13 KERUSI PARLIMEN DI Negeri SABAH DAN SERAWAK kepada Negeri-Negeri di Semenanjung... kah kah kah... ATAS KERTAS pada DASARNYA BN AKAN KALAH DARI ANALISA mereka sendiri buat... tapi beb dah namanya KETURUNAN kepada INGGERIS PENJAJAH YANG PENUH DENGAN TIPU MUSLIHAT... mana mungkin Pemimpin Umno/BN akan MENYERAH KALAH DENGAN MUDAH beb... segala TIPU MUSLIHAT pasti akan mereka DIGUNAKAN... kah kah kah !. sumber MI


hemmmmm..... atas sebab itu juga lah pru13 masih belum lagi diadakan... kerana mereka sedang memikirkan cara mana untuk memenangi pru13 yang mereka jangka umno/bn akan kalah... yang pasti walau dengan cara penipuan sekali pun pasti akan mereka gunakan... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. MEREKA YAKIN KERANA RAMAI JEMBALANG,HANTU & TOYOL DARI ALAM PARANORMAL AKAN UNDI MENYOKONG PARTI KARAT BIRU SEKUTU APCO ,TERMASUK AFDLIN AMANO! ABU !

    BalasPadam
  2. kahkahkah..tu tandanya pemimpin dacing bermimpi di siang hari..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....