DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 30 Oktober 2012

PENYAMUN YANG TAK SEDAR DIRI !!!

Beliau ni kalau duduk diam-diam aje dan TAK MENGULAS perkara yang tak sepatutnya beliau ULAS atas KEDUDUKAN beliau yang pernah MENYAMUN serta MEROMPAK HARTA RAKYAT Negeri Selangor... rasanya gua dan MUNGKIN orang lain pun TAK AKAN nak mengulas dan Menyentuh hal beliau... tapi kerana TAK SEDAR DIRI dan masih MERASA DIRI BAGUS serta MUKA DITAMPAL dengan KULIT KHINZIR 14 INCI maka ini lah jadinya beb... kah kah kah !.

Gua pun TAK FAHAM jenis MANUSIA macam mana beliau ni... cuba lah lu orang FIKIRKAN... KES RAYUAN yang dijatuhkan HUKUMAN PENJARA oleh MAHKAMAH pun TAK SELESAI lagi dan MASIH dalam peringkat RAYUAN... tapi PENYAMUN ni MASIH nak MEMPERTIKAIKAN hal serta CARA dan GAYA pentadbiran orang lain... dimana lah AGAK-AGAK nya PERASAAN beliau sebagai MANUSIA yang pernah MENYAMUN dan didapati SALAH... tetapi macam TAK SALAH... kah kah kah !.

Yang MENAMPAKAN beliau mempunyai MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT KHINZIR 14 ialah apabila berkata "Abdul Khalid telah GAGAL menjadi Menteri Besar Selangor sejak empat tahun lalu... PENDEKATAN KOPORAT... Abdul Khalid telah menimbulkan MASALAH kepada rakyat... dia BANGGA dengan WANG RM2 bilion tetapi saya tidak nampak apa yang DIBUATNYA...  mengapa beliau tidak MEMBANTU rakyat yang SUSAH... kenapa JANJI pilihan raya tidak DIPENUHI... cara ala korporat tidak SESUAI dilaksanakan di Malaysia".

Tambah PENYAMUN ni lagi "Orang korporat hanya mahu MENYIMPAN duit... saya nak tanya mana ada negara yang banyak WANG tetapi rakyat SUSAH ?... cara orang korporat tidak boleh DILAKSANAKAN dalam PENTADBIRAN POLITIK"... kah kah kah... itu sebab lah gua MENGULAS apa yang PENYAMUN ni TAK SEPATUTNYA ULAS... beliau kalau DUDUK DIAM-DIAM dan BUAT BODOH aje... gua dan MUNGKIN orang lain pun akan diam dan buat-buat bodoh juga dengan beliau... tapi kalau dah beliau sebagai PENYAMUN seolah-olah macam BAGUS ???... apa ke JADAHNYA gua tak boleh mengulas beliau beb... kah kah kah !.

Apa ke dengan tak TERKUMPULNYA wang semasa MENTERI BESARNYA beliau maka WANG tersebut TIDAK DISAMUN dan DIKEMBALIKAN semula kepada RAKYAT... memang tiada manusia yang SEMPURNA didalam DUNIA... memang itu sesuatu yang gua kena AKUI... tetapi beb... itu juga BUKAN ALASAN untuk PENYAMUN MENAMPAKAN DIRI MACAM BAGUS... kah kah kah... gua boleh PERTIMBANGKAN dan TERIMA kalau selain dari PENYAMUN dan UMNO serta ISI PERUTNYA mengatakan KEPINCANGAN yang ada dalam PENTADBIRAN Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim... kerana ianya bukan sesuatu yang PELIK selagi namanya MANUSIA beb... kah kah kah !

Tetapi kalau yang MEMPERTIKAIKAN adalah PENYAMUN, UMNO serta ISI PERUTNYA itu yang membuat gua TERMUNTAH-MUNTAH beb... weeekkkk tuiihhhhh... kah kah kah... cermin lah dulu MUKA lu tu Khir Toyo, Umno Serta Isi Perutnya... jangan nak MENUNJUK macam lu tu BAGUS beb... SEDAR lah akan SIAPA DIRI lu orang yang pernah DIBERI KEPERCAYAAN TETAPI MENGKHIANATI KEPERCAYAAN RAKYAT... SEPATUT BANYAK DARI LU ORANG MENJADI BANDUAN KERANA MENYAMUN HARTA RAKYAT... untuk KHIR TOYO kalau lu LUPA siapa lu... sekarang gua INGATKAN lu yang lu tu adalah PENYAMUN YANG DIDAPATI SALAH TAPI MASIH DALAM PROSES RAYUAN UNTUK TIDAK KEPENJARA ok... kah kah kah !.  sumber FMT


hemmmmm..... yang lawak nya pulak beb apabila penyamun ni nak mengulas siapa menteri selangor yang akan datang... siapa menteri selangor lepas ni lu apa siiibuuukkkk khir toyo oiiii... mungkin masa tu lu dah ada kat dalam berihat... jadi tak payah lah lu susah hati siapa menteri besar negeri selangor ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... bertul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Aku rasa nak lempang je mulut toyo nih.

    BalasPadam
  2. DAH ANAK TOYOL APA LAGI KEJA DIA ? SAMUN,SELEWENG & REMBAT LA APASAJA YANG SENANG DISAUK PENYANGAK JAWA KONTRAK NI . ABU !

    BalasPadam
  3. Nama dia pun toyo jika ditambah ta jadilah toyota sebuah syarikat kereta jepun yang terkenal jenamanya, tapi toyo jenis ini lain sikit sebabnya dia bekas MB yang mencuri harta rakyat, seingat aku semua bekas MB meninggalkan jawatan dalam keadaan yang terhina, contoh-contoh seperti berikut:
    1. Allahyarham Dato' Harun Idris dengan kes Mod Ali - tinju
    2. Mohd.Taib dengan anak sultan dan wang 24 jutanya.
    3 Dato, Abu Hassan dengan perbuatan sumbangnya.
    4. Dan terakhirnya Khir toyo sendiri dengan rumah bangalornya.
    Jadi apa lagi yang hendak dihairankan jika Tan Sri MB sekarang cuba hendak perbetulkan segala apa yang ditinggalkan oleh penyamun-penyamun terbus diatas demi untuk rakat Selangor yang bodoh dan tolol bila mendengar ulasan-ulasan yang dibuat oleh juak-juak UMNO yang sudah hilang kepercayaan rakyat sekarang.

    BalasPadam
  4. Suara dia ni tak sampai ke mana pun... Mcm toyol kena tangkap masuk dlm botol, jerit sampai keluar anak tekakpun orang buat dekkkk jer...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....