DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 10 Oktober 2012

KALAU DAH NAMANYA PEROMPAK@PENYANGAK TAK ADA LEMBU, BENIH PADI PUN JADI BEB... KAH KAH KAH !.


Sebelum Pembentangan Belanjawan 2013 oleh Perdana Menteri Wassyatiyah Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... dikatakan yang Laporan Jabatan Ketua Audit Negara (LJKAN) akan dikeluarkan Seminggu selepas Pembentangan Belanjawan 2013... tapi sampai hari ni pun gua tunggu-tunggu macam BUAH DAH BUSUK tapi tak jugak gugur... agak-agak bila lah LJKAN tu nak keluar... tak kan lu orang edit tak siap-siap lagi beb... apa punya lembab lah lu orang buat kerja... ataupun Laporan tersebut masih lagi belum disiapkan yang ianya masih lagi dalam peringkat nak MERANCANG  supaya nampak CANTIK MOLEK... kah kah kah !.


Susah betul kan bila nak di adjust kira-kira yang yang banyak BERLUBANG sana sini tu... kah kah kah... tak pa lu orang ambil masa untuk adjust mana yang berlubang tu... bila dah cantik molek baru lu orang tunjukkan kat Rakyat ok... kah kah kah... tapi sebelum tu beb ini ada satu kisah berkenaan Perompak@Penyangak yang dah tak ada benda sebesar LEMBU untuk DIROMPAK dan DISAMUN... benda sekecil BIJI BENIH PADI pun jadi lah... JANJI ROMPAK... kah kah kah... apa jenis PEROMPAK lah lu orang ni beb... DASYAT betul lah lu orang ni... kah kah kah !.


Diberitakan dari portal Malaysiakini yang tender bernilai RM164.8 juta untuk membekalkan benih padi kepada petani di bawah program yang dikendalikan oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani... yang mana Menterinya adalah Datuk Seri Noh Omar yang juga ahli Parlimen Tanjong Karang... merangkap Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor... telah dikatakan menganugerahkan tender tersbut kepada beberapa pembekal yang gagal memenuhi kriteria tender... demikian menurut dakwaan dalam sepucuk surat yang dikatakan bocor dari Kementerian Kewangan... ini bukan gua kata beb... kah kah kah !.


Macam cerita MRT lah pulak ya... Syarikat yang menawarkan harga rendah serta ada pengalaman tak dapat tender... tapi yang dapat tender adalah Syarikat buat PAIP AIR... lawak-lawak pemimpin Umno ni beb... buat tender tapi lepas tutup tender yang dapat tender adalah Syarikat yang tawarkan HARGA TINGGI... dah lah tu pengalaman pun tak ada beb... yang ada pengalaman cuma buat paip air... adoi adoi... apa nak jadi lah dengan pemimpin Umno ni... lu orang ni memang boleh dimasukkan dalam Guinnes Book Of Record (GBOR) dalam ketogeri PENYAMUN SAPU BERSIH... kah kah kah !.

                        ADA HATI LU BERANGAN MENANG 30 KERUSI YA BEB

Kalau dah lu orang tahu nak bagi kat siapa tender tersebut kan ke lebih baik jangan buat tender terbuka... buat aje tender terpilih macam tender National Fedlod Coprations (NFC)... kah kah kah... tapi kalau tak kata tender terbuka nanti tak sedap pulak didengar ya... jadi demi untuk MENGHALALKAN PEROMPAKAN buatlah tender terbuka... kah kah kah... tapi dah tahu nak bagi kat KRONI yang mana ya... kah kah kah... sebab itu gua katakan beb... Umno serta ISI PERUTNYA tak akan berubah sampai bila-bila... walaupun Parti Umno MAMPOS dan DIHIDUPKAN kembali sehingga sampai sepuluh kali pun tak akan berubah beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... jadi untuk peringatan kepada pengundi-pengundi kalau tak mahu lagi harta rakyat di buat macam harta mak bapak pemimpin umno/bn semestinya umno/bn dikuburkan dalam pilihan raya umum ke13 nanti ok... tapi kalau hendak lagi dibuat harta rakyat seperti harta mak bapak pemimpin umno lu orang pilihlah syaitan yang dikenali... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....