DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 10 Oktober 2012

BELUM MERANCANG TINGGALKAN PAS DAN SERTAI UMNO... APA PASAL LU TAK RANCANG DAN SERTAI UMNO BEB ?

Apa gua nak panggil dengan Bekas Timbalan Presiden Parti Pas ni gua tak tahu beb... perwatakan beliau sejak akhir-akhir ni dah seperti mahu dipecat... cakapnya dah seperti BARUA UMNO cuma KEJELASANNYA KURANG seperti barua-barua Umno yang lain... namun PERATUS untuk dipanggil BARUA UMNO dah tak boleh disangsikan lagi... itu yang gua dapat rasa serta nilaikan dari setiap perkataan dan perbuatan beliau... jadi soal nak kata gua BERBURUK SANGKA rasanya TAK TEPAT lah beb.

Jadi mana-mana PENYOKONG beliau yang baca tulisan gua ni... terpulanglah apa lu orang nak cakap sama ada lu orang setuju atau tidak itu lu orang punya hal beb... pada gua itu yang gua rasakan... ianya berdasarkan percakapan serta ucapan beliau sendiri... kalau beliau TERLUPA atau MENGIGAU semasa bercakap atau berbuat seperti BARUA UMNO baiklah lu orang sebagai PENYOKONG beliau ingatkan beliau... atau kalau beliau kata TAK LUPA atau TAK MENGIGAU baik aje le lu orang nasihatkan pada beliau supaya MASUK UMNO...

Apa lagi beliau nak tunggu duduk didalam Pas yang beliau sudah TAK YAKIN dengan PERJUANGAN ISLAM nya... beliau sudah tentu tak dapat nak MENGUBAH HALUAN PERJUANGAN yang beliau anggap SUDAH MENYELEWENG DARI DASAR ISLAM... kan baik beliau SERTAI UMNO yang JELAS DAN TERANG PERJUANGAN ISLAM nya...  perlu beliau di ingatkan sedangkan ada bekas PRESIDEN PAS serta NAIB PRESIDEN pun TAK MAMPU untuk mengubah GELOMBANG KEHENDAK AHLI dan TERPAKSA KELUAR DARI PAS...

...ini kan pulak beliau beb yang hanya BEKAS TIMBALAN PRESIDEN PAS... cuma status AHLI PARLIMEN saja yang MENYELAMATKAN beliau dari terus HANYUT dibawa oleh KEBODOHAN beliau itu saja... kalau nak kata PANDAI banyak lagi hali-ahli didalam Pas yang lebih PANDAI dan BIJAK dari beliau dalam BERPOLITIK... mungkin dalam MENTAFSIRKAN BAHASA ARAB beliau lagi HEBAT kot... sebab itu beliau dipanggil oleh Datuk Seri Haji Najib untuk menjadi PENTERJEMAH semasa perjumpaan dengan PAK-PAK ARAB di Mekkah tempoh hari.

Disitu pun lu orang dah nampak KEBODOHAN beliau BERPOLITIK... apa tak ada lagi ke yang BIJAK PANDAI dalam Umno untuk menjadi PENTERJEMAH kepada Presiden Umno... apa kurang sangat ke yang tahu BAHASA ARAB dalam Umno... kalau hanya setakat penterjemah bahasa arab apa lah sangat NILAIAN nya pada Umno beb... sedangkan banyak lagi bijak pandai yang bukan saja boleh menterjemah bahkan yang mengatakan Umno itu betul dari dula kini dan selamanya boleh DIBELI yang namanya Umno... tapi memang dasar BERJIWA UMNO tak secara langsung MUKA TAK MALU tu ada pada beliau... kah kah kah !.

Pada gua kepercayaan kepada beliau sudah tiada langsung beb...  yang gua nampak memang beliau hendak dipecat dari Pas bagi meraih SIMPATI seperti yang DINIKMATI SEKEJAP oleh sahabat beliau Datuk Hassan Ali Jati yang sekarang ni SENYAP MENYEPI... untuk itu kepada KEPIMPINAN PAS harap beliau JANGAN DIPECAT... tapi juga TIDAK DIJADIKAN CALON dalam Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13)... calon MESTI  di UTAMAKAN kepada ahli-ahli yang TIDAK MENYUSAHKAN JEMAAH... ini sudahlah Program Parti Tidak Sertai... lepas tu bagi MASALAH pada Parti... tak kan masih nak calon beliau beb... kah kah kah.

Tapi beb sejarah BUAT KERJA BODOH ni kalau boleh dipanggil begitu lah... dari dulu dan selalu diulangi oleh kebanyakkan Pemimpin Pas... tapi rasanya Kepimpinan yang ada sekarang ni tidak akan mengulangi KERJA-KERJA BODOH yang lepas kot... sebab dengan memecat Datuk Hassan Ali Jati sudah menampakkan KECERDIKAN KEPIMPINAN yang ada... dan gua harap KECERDIKAN tersebut BERTERUSAN dengan Yb Nasharuddin Mat Isa TIDAK DIPECAT tapi DIBEKUKAN bagi beliau merasakan pulak hasil KERJA-KERJA BODOH menjadi seperti BARUA UMNO... maka lu orang akan dapat lihat dimana HALA TUJU POLITIK beliau dikala itu... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm..... sebelum itu beliau mengatakan ada pihak yang anjurkan do'a supaya malaysia jadi negara kristian... dan nama pun yang berdo'a tu orang kristian memanglah do'a nya begitu... apa punya bangang lah yb pas ni... tak kan orang kristian nak do'a untuk agama islam... satu kenyataan paling bodoh beb... kalau yang anjurkan do'a tersebut orang islam boleh gak heran beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. Salam Bro Mat,

    Yang aku nmpk lah, mamat ni x kan dipecat, dicalonkan tu pun rasanya tidak... tapi tunggu Muktamar PAS akan datang, confirm dia ni masuk tong sampah beb... kah kah kah!!!

    BalasPadam
  2. Dia tak nak keluar PAS lagi sbb dia aDa tujuan....
    iaitu nak buat ONAR DAN KACAU BILAU dulu dalam PAS.
    dALAM MASA YANG SAMA DIA NAK KUMPUL DAN TARIK ORANG YG AKAN SOKONG DIA.

    dia pun sedar sekarang ni diri dia dah tak laku dalam PAS sbb tu dia nak balas adendam dan burukkan kepimpinan PAS.

    BalasPadam
  3. Gua setuju apa yang lu kata beb... memang itu salah satu rancangan beliau...

    BalasPadam
  4. PERINGKAT ATAS PARTI ISLAM PATUT BERSEMUKA & BINCANG 'ONCE & FOR ALL' APA TUJUAN DIA SELALU MELAWAN ARUS DASAR PIMPINAN PERJUANGAN PARTI ISLAM & MENENTANG BANYAK DASAR-DASAR PARTI ISLAM !JIKA TAK SUKA CAKAP TERANG-TERANG BUAKN KELUR KENYATAAN MELELONG TAK TENTU HALA ,TAPIS AHLI PARTI ISLAM DARI ATAS SAMPAI BAWAH ! ALLAHU AKHBAR !

    BalasPadam
  5. 1- Siapa kata Nasa tidak akan dicalonkan dalam PRU13, ahli-ahli PAS MARANG sedang menantikan saat gembira mereka bila ust.Nasa dicalonkan sebagai calon PAS di Parlimen Marang.
    2- Siapa kata si Nasa mempunyai rasa takut pada majlis syura PAS?. Bukankah mereka yang seotak dengan beliau menjadi penghuni tetap majlis syura@kura-kura PAS.
    3- Siapa kata ustNasa rasa bersalah memperli Pas dan pakatan rakyat?. Sedangkan ketua pemuda PAS Nasaruddin@buncit dan Tim pemuda N.Abduh telah memberi amaran supaya jangan mengganggu dan sedaya upaya akan
    mempertahankan "abang"nya dalam Pas.
    kah kah kah!
    kalau nak ambil tindakan, jangan kenakan hanya ustNasa sahaja, tolong siasat sekali kawan-kawannya dalam majlis syura.
    kah kah kah!
    Bila UMNO nazak nak masuk kubur, PAS pula deman panas nak masuk ICU.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....