DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 9 September 2012

NOH OMAR BUAT LAWAK TAJUK "PENGHARAPAN DAN MORAL" KAH KAH KAH !.

Sebelum tu gua nak tanya kat lu orang sama ada lu dah habis Puasa 6 atau sedang Puasa atau belum puasa pun lagi... kalau lu orang sedang Puasa 6 baik lah lu orang serius sikit ketika membaca atau berhenti dan tunggu selesai berbuka nanti baru sambung balik... pada yang sudah selesai puasa 6 atau pun yang belum mula pun lagi puasa tak ada masalah untuk terus membaca... bukan nya apa beb... ditakutilah pada yang berpuasa akan terbatal puasa lu orang akibat lu orang ketawa tak berhenti hingga termuntah-muntah... kah kah kah... kan ke sayang beb tak pasal-pasal aje puasa lu orang batal... sedangkan untuk lu orang berpuasa 6 tak sampai beberapa hari aje lagi... kah kah kah !.

Hari ini Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar (DSNO) telah membuat lawak yang bertajuk "Pengharapan dan Moral"... beliau ni dulu nya terkenal dengan kisah National Fedlot Corprations (NFC)... yang pada awal Isu NFC keluar telah dikatakan oleh DSNO yang Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) membuat fitnah kususnya terhadap Menteri Wanita dan Pembangunan Keluarga pada masa itu Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil... maka pada awal Isu NFC tersebut beliau adalah salah seorang yang menjadi Lawyer Buruk NFC sebelum ianya diambil alih oleh secara tak rasmi oleh Datuk Ibrahim Ali Perkasam (Tok Yim)... kah kah kah !.

Bunyinya kalau didengar memang lah sedap "Pengaharapan dan Moral"... tapi apa yang Pengharapan nya dan apa juga di Moralkan nya gau pun tak tahu beb... sebabnya tajuk tersebut memang tak layak dibawa oleh beliau walaupun untuk berlawak sekali pun... kah kah kah... kerana kalau beliau membawa tajuk tersebut... bukan orang ketawakan tajuk tapi ketawakan beliau yang mempunyai muka tak malu tahap gila babi... kah kah kah... memang kisah Pengharapan dan Moral berkenaan Isu Air Percuma wajar dibawa oleh Penduduk yang tak merasai Nikmat tersebut ke Mahkamah... tapi untuk mengulas Isu ini beliau dan ahli-ahli Umno bukan lah orang yang layak untuk mengulas beb... kah kah kah !.

Sepatutnya beliau sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menyelesaikan Isu NFC yang Gantung Tak Bertali ataupun seperti mengira berapa ekor lembu NFC yang tak pernah betul berapa ekor jumlahnya... serta Isu Kolam Udang yang dikatakan beliau adalah pemilinya... bermakna beliaulah Menteri Pertanian dan beliau jugalah yang menjadi Pengusha kolam Udang tersebut... mungkin beliau akan katakan beliau hanya menyewakan tanah tersebut... kalau itu jawapan beliau satu lagi persoalan timbul disini... sejak bila pulak beliau memiliki begitu banyak tanah dikawasan tersebut... kah kah kah... atas sebab itulah beliau dan ahli Umno bukan orang yang layak untuk mengulas Isu Air Percuma...

... kerana perkataan Percuma Untuk Rakyat Tidak Pernah Ada Dalam Otak Pemimpin Umno... yang ada dalam otak Pemimpin Umno hanyalah Akan Mengkaji Semula Takrif Air... kah kah kah... jadi apa barang beliau nak ulas Isu Air Percuma kalau perkataan Percuma Untuk Rakyat Tak Pernah Terlintas Di Fikiran Walaupun Sedetik... sedangkan 50 tahun diberi kepercayaan... bayang Air Percuma pun tak pernah nampak beb... yang nampak hanya merompak harta rakyat secara terhormat... kah kah kah... belajar-belajar lah Buat Muka Malu DSNO dan ahli-ahli Umno oiii... sebab Malu tu pun sebahagian dari Iman... tak percaya apa gua cakap... lu orang boleh pergi tanya kat Ketua Ulama Muda Umno... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... kerisauan dsno di kerusi parlimen tanjong karang amat lah ketara... kerisauan tersebut kalau beliau ada lemah jantung dah lama beliau padam beb... cuma yang beliau dapat bertahan mungkin beliau menteri pertanian dan dapat makanan yang fresh dari ladang seperti udang hidup dan dan daging lembu nfc... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....