DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 8 September 2012

YB MALAUN NI NAK BERCAKAP SOAL ISLAM PULAK DAH.... KAH KAH KAH !


Lu orang ingat tak dengan Yb Malaun Parlimen Tangga Batu Datuk Idris Harun ni beb... apa kata beliau selepas seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat menyarankan agar Negeri Johor menjadi Negeri pertama melaksanakan Hudud... yang mana sebelum itu Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek mengatakan Adun Kemelah tersebut sebagai Hilang Akal kerana mengutarakan perkara berkenaan Hudud.

Kemudian nya Yb Tangga Batu ni pula berkata "Kita tidak boleh cakap ikut suka atau untuk kepentingan tertentu sahaja... perlu lihat kehendak dan keperluan semasa dengan mengambil pandangan banyak pihak... apa yang penting, sesebuah sistem perundangan itu boleh membentuk kebudayaan yang cemerlang... kalau kita sudah tidak yakin dengan perundangan sedia ada dan mahu membawa sistem yang baru, perlu ada kajian serius".


Tambah nya lagi "Mengutarakan cadangan itu boleh tetapi jika menyentuh soal hudud perlu melihat dengan serius, bukan menjadi satu perlumbaan siapa laksana dulu atau kemudian... membawa cadangan baru itu bagus, tetapi mengetepikan perundangan yang sedia ada tanpa melihat keberkesanannya boleh memberi kesan tidak baik...  kita perlu istiqamah dalam hal ini"... ketika mengulas mengenai cadangan Adun Kemelah tersebut. baca sini

Tetapi semalam Yb Malaun ni telah meminta Rakyat Kelantan tidak meletakkan harapan yang tinggi pada kepimpinan Pas kerana perjuangannya sangat berbeza dengan dasar kepimpinan yang dibawa Barisan Nasional (BN) dan Umno dalam memartabatkan agama, bangsa dan negara... hal ini menurutnya kerana semangat perjuangan BN sebagai sebuah parti keramat adalah berada di landasan yang betul berlandaskan agama dan antara lainnya saling menghormati tanpa mengira kaum.


Kata beliau "Umno tetap dengan perjuangan meletakkan Islam sebagai agenda utama di samping tidak melupakan rakan-rakan yang lain.... pendirian kita adalah mencari persamaan dan tidak sesekali menjauhi perbezaan"... katanya pada Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda, Wanita  dan Puteri Umno Kota Bharu semalam... inilah jenis manusia yang bercakap tentang Islam bila ada kepentingan semasa... tapi bila dirasakan ianya merugikan beliau... maka dikatakan pula Perlu Kajian Yang Mendalam... kah kah kah !.

Sebab itu gua selalu cakap lebih senang berhadapan dengan Pengerusi Dap Karpal Sing yang jelas bukan seorang Islam... dan beliau mengeluarkan pendapat sesuai dengan ftrah beliau yang Kafir... tapi cukup susah kalau berhadapan dengan Pemimpin United Munafikun Nasional Oraganisations (UMNO)... yang akan berbelit dan berputar-putar yang mana bersesuai pula dengan fitrah Umno sebagai anak kelahiran Inggeris Penjajah yang tak diketahui siapa bapanya... kah kah kah !.  sumber klik sini


Tapi apa nak buat beb... dah Umno yang boleh dikatakan 99 peratus adalah mereka-mereka yang menganut fahaman Kebangsaan... hanya 1 peratus sahaja mengatakan tidak tapi tertipu dengan 99 peratus mereka-mereka yang berfahaman tersebut... tapi kalau 1 peratus tertipu tidak lah pelik sangat kerana mereka masih ahli Umno... yang pelik nya ada juga Bahlul bin Bangang dikalangan Pemimpin PR terutama nya Pemimpin Pas pun boleh tertipu dengan Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebab itu lah gua katakan kata-kata tun madey yang berbunyi "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk" terpaksa gua betulkan... dan ini yang pemimpin umno kelantan tunjukan apabila menjemput malaun berucap mengenai islam... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....