DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 3 Julai 2012

HUDUD, SALAH SEORANG YB MALAUN UMNO YANG BERFIKIRAN MACAM PRESIDEN MCA BEB... KAH KAH KAH !

Kalau Presiden MCA sahabat Umno dalam Barisan Nasional yang mengeluarkan pandangan yang bertentangan dengan pandangan seseorang yang beragama Islam... kita faham yang beliau adalah seorang bukan Islam dan sudah tentu mereka tidak mahukan apa yang ada didalam Islam... walaupun mungkin sudah ada Orang Bukan Islam yang boleh menerima kebaikan yang ada didalam Islam.

Tetapi kalau ianya keluar dari mulut seorang Pemimpin dari Parti Orang Melayu yang konon nya mengaku memperjuangkan Islam... dan menyamakan Melayu adalah Islam dan Islam adalah Melayu namun masih tak yakin dengan apa yang ada didalam hukum Islam... konon macam pandai tapi sebenarnya lebih kepada memandai-mandai... apa doa yang lu orang bolehkan bacakan kepada Yb Malaun ni... lu orang agak-agak lah apa doa nya beb...  kah kah kah !.

Malaun ni adalah Ahli Majlis Tertinggi Umno serta Ahli Parlimen Tangga Batu Melaka... Negeri yang dikatakan Hang Tuah Tak Ujud menurut Profesor Dr Khoo Kay Kim baca sini dan di sokong sikit oleh Mantan Presiden Umno... yang juga Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Muhammad Maha Masalah Negara dengan mengatakan kalau Hang Tuah ujud pun beliau bukan nya Pemimpin yang harus dicontohi baca sini.

Konon nya menurut Malaun ni " Seorang pemimpin perlu ada konsistensi dalam perjuangan dan tidak boleh bercakap mengikut kehendak hati sahaja... jika seseorang pemimpin itu mahu membawa satu cadangan baru ia perlu disertakan dengan kajian dan analisa terperinci agar rakyat boleh menilai kebaikannya... soal hukum hudud ini tidak boleh dipolemikkan kerana ia akan memberi kesan kepada banyak pihak".

"Kita tidak boleh cakap ikut suka atau untuk kepentingan tertentu sahaja... perlu lihat kehendak dan keperluan semasa dengan mengambil pandangan banyak pihak... apa yang penting, sesebuah sistem perundangan itu boleh membentuk kebudayaan yang cemerlang... kalau kita sudah tidak yakin dengan perundangan sedia ada dan mahu membawa sistem yang baru, perlu ada kajian serius,” katanya.

"Mengutarakan cadangan itu boleh tetapi jika menyentuh soal hudud perlu melihat dengan serius, bukan menjadi satu perlumbaan siapa laksana dulu atau kemudian... membawa cadangan baru itu bagus, tetapi mengetepikan perundangan yang sedia ada tanpa melihat keberkesanannya boleh memberi kesan tidak baik...  kita perlu istiqamah dalam hal ini". ketika mengulas mengenai cadangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan Johor menjadi negeri pertama melaksanakan hukum hudud di Malaysia baca sini.

Seorang nak mencari pernafasan undi dari orang melayu dan menampakkan yang beliau seorang pejuang Agama Bangsa dan Negara... walaupun hakikatnya beliau tahu beliau cuba menipu orang-orang melayu Negeri Johor... yang seorang Malaun ni mungkin dah rasa bahang panas kekalahan di Parlimen Tangga Batu yang boleh dikatakan ramai juga pengundi bukan melayu... dan cuba mencari undi simpati orang bukan melayu... kesimpulan nya kedua-dua telah terperangkap oleh kebodohan mereka sendiri... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... lagi satukan gua ingat lah kan mungkin pejuang akidah tersohor datuk hasan ali jati semasa pergi buat road shaw di negeri melaka... beliau tak jumpa dengan yb malaun ni kot... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Olang bolo mau ulas ttg perundangan Islam. Dia ingat perundangan islam boleh pilih pilih ka? Dia ingat perlu kena kaji. Apa dia ingat itu hudud tok menakan dia punya undang undang ka? Bolo punya UMLO. Halam Jalah! Phuuuuiiit!

    BalasPadam
  2. Iblis tergelak terbahak2 kat melaon ni. Iblis kata.."Kerja aku malaon ni dah selesaikan, join geng aku kat sana nanti".

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....